Länsstyrelsen har beslutat att riva upp bygglovet för en palatsliknande byggnad som Gekåsägaren Thomas Karlsson ville bygga.

Du kan läsa artikeln här: Bygglovet rivs upp för Gekåsägaren
 
C
Thomas får nog köpa ett gammalt "slott". Jante gör det omöjligt att bygga sådant idag.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Farstatjej90 och 18 till
  • Laddar…
Hur vågar någon bygga något annat än kataloghus och fyrkantiga lådor.
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 17 till
  • Laddar…
sunnis
Tänk om alla slott och herrgårdar och andra bevarade skrytbyggen för 150år+ sedan inte fick "bygglov"...
 
  • Gilla
klaskarlsson och 12 till
  • Laddar…
C
sunnis sunnis skrev:
Tänk om alla slott och herrgårdar och andra bevarade skrytbyggen för 150år+ sedan inte fick "bygglov"...
De har de generellt sett inte heller. Fanns inga bygglov på den tiden, i synnerhet inte på landsbygden, och några retroaktiva bygglov har aldrig varit aktuellt heller.
 
  • Gilla
  • Haha
lat och 1 till
  • Laddar…
sunnis
C cpalm skrev:
De har de generellt sett inte heller. Fanns inga bygglov på den tiden, i synnerhet inte på landsbygden, och några retroaktiva bygglov har aldrig varit aktuellt heller.
Därav bygglov med " " ;)
 
  • Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
C
sunnis sunnis skrev:
Därav bygglov med " " ;)
Hur menar du då?
 
C cpalm skrev:
Hur menar du då?
Enkelt handritad skiss med texten "The Joke" ovanför en pilformad kurva och texten "you" under en stickfigurs huvud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

9nohQh4
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
karlmb och 56 till
  • Laddar…
Jag undrar hur mycket grannen Herr Persson skulle sett av huset med tanke på hans åsikt.

Jag kan bara konstatera att människor som lägger sig i andras göromål har för lite att göra.
 
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 6 till
  • Laddar…
C
P P28 skrev:
[bild]
Du skulle inte kunna kosta på dig att förklara det till synes väldigt roliga skämtet för en idiot som uppenbarligen saknar humorsinne? :(
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Även fast han är förmögen, varför så fruktansvärt stort? Över 2000m2?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Anders_70 och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Även fast han är förmögen, varför så fruktansvärt stort? Över 2000m2?
För att man kan?
 
  • Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Även fast han är förmögen, varför så fruktansvärt stort? Över 2000m2?
Fast samma sak kan man säga om det mesta.
Varför så stora bilar????
Varför så stora lägenheter???
Varför så stora tomter???
Utan någon som vill bygga något extra så hade vi inte haft dom slott och herrgårdar som finns.
Var precis uppe i Stockholm och gick rundor och beundrade alla stora vackra hus och slottet.
Tänk om allt stort och överdådigt aldrig blivit byggt.
Var inom och tittade på ett fantastiskt stort misstag iform av vasaskeppet.
Alldeles för stort och inte helt lyckat men byggt för att imponera och det gör det fortfarande.
Låt dom som har visioner att göra något som blir kvar till eftervärlden göra det annars blir världen en tråkig plats att bo på.
 
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 21 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Även fast han är förmögen, varför så fruktansvärt stort? Över 2000m2?
Enkelt:
Bostad - 600kvm
Garage - 400kvm
Växthus - 2x100 kvm
Padelbana - 250 kvm
Inomhuspool - 500 kvm
Poolhus - 100kvm
Gästhus - 250 kvm
 
  • Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Fast samma sak kan man säga om det mesta.
Varför så stora bilar????
Varför så stora lägenheter???
Varför så stora tomter???
Utan någon som vill bygga något extra så hade vi inte haft dom slott och herrgårdar som finns.
Var precis uppe i Stockholm och gick rundor och beundrade alla stora vackra hus och slottet.
Tänk om allt stort och överdådigt aldrig blivit byggt.
Var inom och tittade på ett fantastiskt stort misstag iform av vasaskeppet.
Alldeles för stort och inte helt lyckat men byggt för att imponera och det gör det fortfarande.
Låt dom som har visioner att göra något som blir kvar till eftervärlden göra det annars blir världen en tråkig plats att bo på.
Du misstolkar nog mig. Jag har inget emot rejäla hus eller Herrgårdar. Det är kul med häftiga hus. Däremot tycker jag hans slott är lite väl stort. Speciellt i en pitoresk by som ligger en bit utanför en pitoresk stad (Falkenberg). Det är inte Lidingö det här.

För mig får han bygga vad han vill. Jag bor ytterligare en stad bort och kommer aldrig se det. Däremot kan jag förstå grannarnas åsikter :)
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael Karlsson4999 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.