Appendix Appendix skrev:
De har fan allt :D
Och tack för tipset. Har en grund som ska få bättre ventilation sen. Då är det här perfekt.
Tycker den fungerar förvånansvärt bra
 
  • Samling av olika typer av tegel och sten i trädgården bredvid en växt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Shinue och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
Nya länkhjul till metallbandsågen (y) dom gamla är för klena och vill gärna svikta och låsa sig om det blir lite sne belastning.

Med 150kg/hjul i lastkapacitet blir det nog bra med nya och att få ner den några cm kommer också vara trevligt då den egentligen inte är tänkt att stå på hjul.
 
  • Nytt länkhjul med broms monterat på metallbandsåg för förbättrad stabilitet och lastkapacitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
149:-. Kan väl ogärna misslyckas med något så trivialt som en värmepistol?
 
  • Förpackning av Parkside värmepistol PHLG 2000 E4 med tekniska specifikationer och tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dilemma och 2 till
  • Laddar…
Två fingergreppsfräsar, får se hur de står sig mot festools variant. Ser i alla fall ok ut genom förpackningen. Denna gång lyckades inte heller postnord tappa bort paketet.

Dryga 200kr totalt inklusive frakt. Men åkte ju även på att köpa en halvtums spännhylsa till fräsen, men det kan säkert komma till användning annars också.
Två nya Tideway-fingergreppsfräsar i förpackningar på grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
149:-. Kan väl ogärna misslyckas med något så trivialt som en värmepistol?
Säg inte det. När jag renoverade fönster för ett tiotal år sedan så köpte jag en värmepistol från Jem&Fix, Best Tools tror jag dom kör med. Den tvärdog efter någon timme, fick en ny som också tvärdog samma kväll, fick ytterligare en ny på garantin som även den tvärdog efter någon timmes jobb. Den skruvade jag isär och mätte upp och konstaterade att något motstånd dött. Satte ihop igen och åkte till Jem&Fix tog en Glapp och Läcker istället för samma pris som har hållt i många år nu.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Hennke85 Hennke85 skrev:
Säg inte det. När jag renoverade fönster för ett tiotal år sedan så köpte jag en värmepistol från Jem&Fix, Best Tools tror jag dom kör med. Den tvärdog efter någon timme, fick en ny som också tvärdog samma kväll, fick ytterligare en ny på garantin som även den tvärdog efter någon timmes jobb. Den skruvade jag isär och mätte upp och konstaterade att något motstånd dött. Satte ihop igen och åkte till Jem&Fix tog en Glapp och Läcker istället för samma pris som har hållt i många år nu.
Eller så fungerar den som den jag köpte billigt för 15 år sedan på Classe, utgående modell var det. Jag har kvar den än idag, men den har nog förkortat mitt liv med några månader. Den har en kondensator som ska släcka gnistor, men tyvärr laddas den inte ur - det är förvånande hur ofta man kommer åt båda stiften på stickkontakten och får några uppiggande 230V genom handen:lying:
 
  • Wow
  • Gilla
Raskus och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Eller så fungerar den som den jag köpte billigt för 15 år sedan på Classe, utgående modell var det. Jag har kvar den än idag, men den har nog förkortat mitt liv med några månader. Den har en kondensator som ska släcka gnistor, men tyvärr laddas den inte ur - det är förvånande hur ofta man kommer åt båda stiften på stickkontakten och får några uppiggande 230V genom handen:lying:
Jag kör med en gammal Black & Decker som är minst 15 år. Hittade den på firman och behövde en i servicebilen. Den fungerar super fortfarande, och var nog inte så dyr när den köptes
 
raveper raveper skrev:
Köpte en dammsugare i början på semestern för några år sen. Gav den till min sambo och kallade den …"en sommargåva”.. gissa om det var populärt! Försöker fortfarande få till det..
gav en dammsugare som alla-hjärtans-dag present ... hon hade trots allt velat ha en ny...ej populärt


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Haha
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
fremax fremax skrev:
gav en dammsugare som alla-hjärtans-dag present ... hon hade trots allt velat ha en ny...ej populärt


Med vänlig hälsning, fremax
fremax fremax skrev:
gav en dammsugare som alla-hjärtans-dag present ... hon hade trots allt velat ha en ny...ej populärt


Med vänlig hälsning, fremax
Verkar vara dåligt sug med sådana presenter även om suget finns där. :thinking:
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
Migatronic köptes igår


En person som svetsar med en Migatronic svetsmaskin kopplad till en släpkärra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chentin och 5 till
  • Laddar…
Ge inte dig själv galvfrossa som gubben på lådan...
 
Tokslut Tokslut skrev:
Ge inte dig själv galvfrossa som gubben på lådan...
Äh, du se ju hur han rutinerat styr undan röken med svetsskärmen... (Och sen dagen efter får göra ett.xovidtest pga feber..)
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
En Senco kompressor med oranga spiralslang och mätare bredvid dess kartong på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte dagens inköp men fick ganska nyligen hem den efter att ha varit på reparation. Beställde den från Bauhaus webshop och när jag startade upp den första gången märkte jag hur den pyste och inte laddade tanken mer en till en tredjedel. Kände på diverse kopplingar och när jag nuddade den som läckte gick den av. Förmodligen en transportskada (men syntes inget på förpackningen). Känns alltid lite surt att behöva skicka saker på reparation och vara utan en månad för något som precis levererats men har själv jobbat på kundtjänst men vet att det är så det fungerar i normalfallet… men nu är den hemma iaf och den är precis så tyst som folk skriver om den. Körde den inomhus när barnen sov på ovanvåningen och det var inga som helst problem. Hade aldrig gått med motsvarande från Biltema. Frågan är om det är värt 3 gånger pengarna för nån som använder en kompressor så lite som jag gör…

Kompressor nyligen åter från reparation med synlig hand som pekar på en del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en kompressor med synlig skada på en koppling som tros vara transportskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hann bli lite irriterad vid kontakt med kundtjänst eftersom att de ville att jag skulle lämna in och hämta den igen i närmsta butik. Men den ligger sju mil bort och det finns ju en anledning till att man handlar från webshopar. De bjöd dock på milersättning för två tur- och returresor, så då får man väl ändå vara nöjd.
 
  • Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
Kvalitét är alltid trevligt
 
Klaugust Klaugust skrev:
[bild]
Inte dagens inköp men fick ganska nyligen hem den efter att ha varit på reparation. Beställde den från Bauhaus webshop och när jag startade upp den första gången märkte jag hur den pyste och inte laddade tanken mer en till en tredjedel. Kände på diverse kopplingar och när jag nuddade den som läckte gick den av. Förmodligen en transportskada (men syntes inget på förpackningen). Känns alltid lite surt att behöva skicka saker på reparation och vara utan en månad för något som precis levererats men har själv jobbat på kundtjänst men vet att det är så det fungerar i normalfallet… men nu är den hemma iaf och den är precis så tyst som folk skriver om den. Körde den inomhus när barnen sov på ovanvåningen och det var inga som helst problem. Hade aldrig gått med motsvarande från Biltema. Frågan är om det är värt 3 gånger pengarna för nån som använder en kompressor så lite som jag gör…

[bild] [bild]

Hann bli lite irriterad vid kontakt med kundtjänst eftersom att de ville att jag skulle lämna in och hämta den igen i närmsta butik. Men den ligger sju mil bort och det finns ju en anledning till att man handlar från webshopar. De bjöd dock på milersättning för två tur- och returresor, så då får man väl ändå vara nöjd.
Finns inte DOA (dead on arrival) längre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.