Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
P
RoTe RoTe skrev:
Barn verkar inte drabbas så hårt nej, men ändå vill man vaccinera dessa.
Det ökar chansen till flockimmunitet.
Dessutom smittar de ju (även vaccinerade).
Den saken har diskuterats i tråden redan. Vaccinering minska den risken.
Nu vet jag inte alls vad du pratar om när det gäller ditt sista stycke, känns som du blandar ihop saker.
Följ länkarna bakåt till inlägg #360.
 
K
RoTe RoTe skrev:
Alltså borde vi fortsätta i all framtid med dessa medel då t.ex. säsongsinfluensa och vinterkräksjuka dödar väldigt många äldre varje säsong. Eller är dessa liv försumbara men inte våra något förhöjda dödstal på sistone?
I stort sätt all äldre här erbjuds vaccin för den årliga säsongs influensan . Sen är det ju upp till dem att ta den. Det är ju deras amsvar
 
P pmd skrev:
Nu är det nog dags för en bra referens som visar att hundratals människor i Sverige har dött pga. covidvacciner.
Ja. Letar du fram den så hittar jag på något roligt idag?

Jag är färdig här och önskar er en bra dag =)
 
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Letar du fram den så hittar jag på något roligt idag?
Går ju inte att leta fram någon sån referens eftersom den inte finns. Hundratals människor har inte dött pga. covidvaccination i Sverige, rent påhitt av dig eller av den som gav dig den informationen.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
K
R Rkarlsson skrev:
Ja. Letar du fram den så hittar jag på något roligt idag?

Jag är färdig här och önskar er en bra dag =)
Är väl ändå i ditt eget intresse att leta upp referenser som stödjer det du påstår? Om du vill bli trodd alls?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
Är väl ändå i ditt eget intresse att leta upp referenser som stödjer det du påstår? Om du vill bli trodd alls?
Läkemedelsverket hade nån siffra som är den 161 personer.
Men de verkar avslå att det ens ska ha med vaccinet att göra.
Vet ej hur de ställer sig till de yngre personerna under 80.

Fallet jag tog upp ser jag som allvarligt och att påstå att det inte var vaccin som dödade honom är befängt och enl sjukvårdens linje att hantera det hela.

Men skitsamma, jag vet var jag står ang detta vaccin och rubbar inte mig =)
 
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Läkemedelsverket hade nån siffra som är den 161 personer.
Men 161 är väl inte hundratals.

Men du inser väl att bara för att folk har avlidit mindre än två veckor efter en vaccinering så behöver det inte bero på vaccinet?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men 161 är väl inte hundratals.

Men du inser väl att bara för att folk har avlidit mindre än två veckor efter en vaccinering så behöver det inte bero på vaccinet?
Förlåt
Jag ändrar det till hundratal..
 
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Förlåt
Jag ändrar det till hundratal..
Men det är ju fortfarande fel eftersom många som har avlidit mindre än två veckor efter vaccineringen har dött av andra orsaker. Det är ju så med gamla människor att de dör rätt som det är av dåligt hjärta, stroke, njursvikt, alzheimers osv.

Det är klarlagt att två (?) avled av allvarlig blodkoagulationsrubbning och det är väl de enda där det verkligen är klarlagt att orsaken är vaccineringen. Sen kan det säkert finnas några till men det är ändå inte fråga om hundra.

Visserligen mycket tråkigt men mycket bättre än att flera tusen hade avlidit under våg 3 för att de inte hade vaccinerat sig.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
RoTe
P pmd skrev:
Följ länkarna bakåt till inlägg #360.
Ok så du likställer ett vaccintvång med skolgång?
 
R
R Rkarlsson skrev:
Läkemedelsverket hade nån siffra som är den 161 personer.
Men de verkar avslå att det ens ska ha med vaccinet att göra.
Vet ej hur de ställer sig till de yngre personerna under 80.

Fallet jag tog upp ser jag som allvarligt och att påstå att det inte var vaccin som dödade honom är befängt och enl sjukvårdens linje att hantera det hela.

Men skitsamma, jag vet var jag står ang detta vaccin och rubbar inte mig =)
Kombinationen av att det faktiskt dör människor hela tiden av diverse anledningar och att vi just nu vaccinerar stora mängder personer leder förstås till att vissa människor kommer dö i anslutning till just vaccinationen. Det betyder inte att det finns någon koppling.

Så detta argument mot att vaccinera dig är rent felaktigt. Om du inte har fler argument så är då din ovilja att vaccinera dig m.a.o. ogrundad. Risken att bli svårt sjuk eller dö av corona är mycket större än risken för svåra biverkningar av vaccinen. Så för alla som kan göra en riskanalys borde valet vara självklart.

Men du har ju gjort klart för oss att du inte kommer att lyssna på några argument eftersom du redan bestämt dig, så kvaliteten på den fakta du baserar din åsikt på verkar inte vara så viktig så länge den säger vad du vill. Samtidigt gissar jag att du själv anser dig vara en förnuftig människa :confused:
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Kombinationen av att det faktiskt dör människor hela tiden av diverse anledningar och att vi just nu vaccinerar stora mängder personer leder förstås till att vissa människor kommer dö i anslutning till just vaccinationen. Det betyder inte att det finns någon koppling.

Så detta argument mot att vaccinera dig är rent felaktigt. Om du inte har fler argument så är då din ovilja att vaccinera dig m.a.o. ogrundad. Risken att bli svårt sjuk eller dö av corona är mycket större än risken för svåra biverkningar av vaccinen. Så för alla som kan göra en riskanalys borde valet vara självklart.

Men du har ju gjort klart för oss att du inte kommer att lyssna på några argument eftersom du redan bestämt dig, så kvaliteten på den fakta du baserar din åsikt på verkar inte vara så viktig så länge den säger vad du vill. Samtidigt gissar jag att du själv anser dig vara en förnuftig människa :confused:
Tja.
Jag gjorde ju klart för varför jag inte ska tidigare. Grunden var att de håller på om att man ska ha det varje år.
Och min personliga erfarenhet är att alla jag känner drabbats extremt lindrigt, ingen av alla har någon biverkning av viruset.

Mitt argument var ju då att det är för tidigt och jag inväntar ett par år så vi ser vad som hänt.
Det är det som är fördelen med att bo i Sverige, jag bestämmer över min egna kropp.

Och jag är väldigt förnuftig. Med det sagt gör ju att jag respekterar andra människor och håller avstånd till de om de inte uttrycker något annat.
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
Framförallt är du en egoist.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R
R Rkarlsson skrev:
Tja.
Jag gjorde ju klart för varför jag inte ska tidigare. Grunden var att de håller på om att man ska ha det varje år.
Och min personliga erfarenhet är att alla jag känner drabbats extremt lindrigt, ingen av alla har någon biverkning av viruset.

Mitt argument var ju då att det är för tidigt och jag inväntar ett par år så vi ser vad som hänt.
Det är det som är fördelen med att bo i Sverige, jag bestämmer över min egna kropp.

Och jag är väldigt förnuftig. Med det sagt gör ju att jag respekterar andra människor och håller avstånd till de om de inte uttrycker något annat.
Ok, hade missat det inlägget. Men det ger ju inte direkt mer tyngd till din argumentation. Anekdotisk bevisföring är inget som imponerar på mig i.a.f. Jag känner exempelvis personer som blivit rejält sjuka i covid men jag skulle inte för den skull basera min uppfattning om hur farlig sjukdomen är på det.

Sammanställd statistik är det som gäller om man vill hävda "sunt förnuft" på riktigt. Och den säger att sjukdomen är många gånger farligare än vaccinet.

Hur/varför en vaccinering om året skulle vara ett argument mot förstår jag inte alls. Du kanske utvecklade det mer i inlägget jag missat men det låter konstigt. För det första så tror jag att denna första runda vaccinationer är de absolut viktigaste för att få ett stopp på pandemin, så om du vaccinerar dig i år men inte nästa år kanske det är ok. Läget kan ju vara helt annorlunda då. Och för det andra, är det ofta du tackar nej till saker bara för att du måste göra om dem igen? Exempelvis gissar jag att du har en hemförsäkring trots att den bara skyddar ett år i taget (typ).
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Ok så du likställer ett vaccintvång med skolgång?
Tvång som tvång, så lite lika kan de nog vara även det skiljer en hel del. Vi diskuterar dock inte ett vaccintvång eftersom inget sådant har föreslagits, så hur likt det vore skolplikt kan vi bara spekulera om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.