useless useless skrev:
För tionde gången:
Det är Google som styr över den reklamen, inte byggahus.se. Innehållet i reklamen är olika för olika personer och baseras på bl a den egna sök-, surf- och köphistoriken.
ahhh Jaja, så klart. Jag har ju så googlat efter saker som sänker elförbrukningen… eller nej det har jag ju inte. Så denna lureriannons kommer iså fall av något som byggahus gör.
Har dom ingen kontroll öht vilka annonser som visas på siten bör man nog tänka över om man skall vara ansluten till ett sådant annonsnätverk.

Får man inte in tillräckligt med intäkter bör man kanske se över utgifterna istället?

Hur mycket kan utgifterna ha gått upp med dom senaste 5 åren. Men tanke på hur mycket mer reklam som är på siten nu, reklam överallt, över, under, vid sidan, mellan var tredje foruminlägg, reklam som skall maskera sig till inlägg för att lura till sig klick. Ibland får siten Aftonbladet att verka reklamfri :(

Tråkigt att se utvecklingen.
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
MultiMan
Google styr den reklamen, precis som @useless skriver. Det är sådant Google byggt sitt imperium på, att samla data om olika användare och sedan använda för att rikta reklam så gott det går. Ibland finns ingen spårning och då kommer slumpen in, så är reklamen helt fel för er så har Google helt enkelt gissat fel eftersom det saknas spårningsdata på tidigare beteende. Jag stänger aldrig av sådant eftersom jag hellre ser relevant reklam och därför brukar reklamen oftast innehålla saker jag är intresserad av.

Idag är ju dock alltför många paranoida och stänger av all spårning, krypterar sin tidbok för besöken hos frisören och använder bitcoin för att kunna slippa bli spårade under nattliga köpruscher. Allt i tron att den egna tillvaron är världens mittpunkt och genom att hindra all insyn känner man sig trygg i sin bubbla.

Nu betalar jag för Byggahus, så jag ser ingen reklam alls på denna sidan, men principen är samma för andra sidor.
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Apropå Google och riktade annonser, deras tentakler finns överallt: https://www.ehandel.se/ikea-okade-snittordern-i-e-handeln-avslojar-hur-de-lyckades

Ikea har fördjupat samarbetet med Google Cloud och nu presenterar parterna resultatet av partnerskapet. I ett nytt blogginlägg av Albert Bertilsson, Head of Engineering - Edge på IKEA Retail, visar man stolt upp hur man fått e-handeln att lyfta med hjälp av AI-baserade rekommendationer.

...

Och det verkar ha burit frukt. Snittvärdet per order ökade nämligen med 2 procent globalt, tack vare personliga rekommendationer i realtid. Dessutom har visningen av relevanta rekommendationer ökat med hela 400 procent, uppger man.
 
E
Funderar på om en bra funktion skulle kunna vara att ställa in att ens inlägg automatisk raderas efter en timme eller två.
Lite som MI.
Ibland kommer vi på detta försent och då har det redan gått en timme vilket gör det försent att radera.

Detta hade ju kunnat komprimera forumet och ge mer plats till annat.

Är det exempelvis citerat i sin helhet så behöver ju inte originalet stå kvar då det blir dubbelt.

Bara en tanke..
 
JanneJanne123
Vad vill du uppnå med raderandet? Du gör ju ofta det i trådar du medverkar i och det enda det leder till är ju att tråden blir helt oläsbar då bara svaren på dina inlägg finns kvar. Hela idén med ett öppet forum är ju att andra ska kunna läsa.
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det kan ju finnas olika anledningar, detta är inget ovanligt på forum.

En anledning kan vara att någon ställer en OT-fråga som får ett OT-svar av hövlighet. Kan finnas tusen andra anledningar.

Vad du menar med att något blir oläslig vet jag inte, men det känns som OT här, du kan skapa en tråd eller skicka PM för att förklara dig ifall du vill.
Är det inte lika bra att du raderar detta inlägg, eftersom det är detta som du verkar vilja????
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
E El-Löken66 skrev:
Det kan ju finnas olika anledningar, detta är inget ovanligt på forum.

En anledning kan vara att någon ställer en OT-fråga som får ett OT-svar av hövlighet. Kan finnas tusen andra anledningar.

Vad du menar med att något blir oläslig vet jag inte, men det känns som OT här, du kan skapa en tråd eller skicka PM för att förklara dig ifall du vill.

Och vilka är de olika anledningarna? I de forum jag använder har jag aldrig sett någon automatiskt funktion för att ta bort inlägg och jag tycker inte det är något som borde finnas, då funktionen skulle gå helt mot idén med ett forum.

Gällande oläsligt så är det väldigt svårt att i efterhand komma in i en tråd som du har medverkat i där du går in och tar bort inlägg. Som läsare ser man bara svaren på det du har skrivit och förstår då inte alls i vilket kontext svaren har producerats.

I min värld är det ”lagt kort ligger” som gäller i forumet.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
E
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Och vilka är de olika anledningarna? I de forum jag använder har jag aldrig sett någon automatiskt funktion för att ta bort inlägg och jag tycker inte det är något som borde finnas, då funktionen skulle gå helt mot idén med ett forum.

Gällande oläsligt så är det väldigt svårt att i efterhand komma in i en tråd som du har medverkat i där du går in och tar bort inlägg. Som läsare ser man bara svaren på det du har skrivit och förstår då inte alls i vilket kontext svaren har producerats.

I min värld är det ”lagt kort ligger” som gäller i forumet.
Ifall någon citerar min text i sin helhet kan jag givetvis inte radera detta utan bara förlagan.
Detta är ett jobb för moderator eller administratör.

Men som sagt, detta påstående du gör, det är ju ny information, vad menar du är svårt att förstå? Du kan skicka PM.
 
E
MultiMan MultiMan skrev:
Google styr den reklamen, precis som @useless skriver. Det är sådant Google byggt sitt imperium på, att samla data om olika användare och sedan använda för att rikta reklam så gott det går. Ibland finns ingen spårning och då kommer slumpen in, så är reklamen helt fel för er så har Google helt enkelt gissat fel eftersom det saknas spårningsdata på tidigare beteende. Jag stänger aldrig av sådant eftersom jag hellre ser relevant reklam och därför brukar reklamen oftast innehålla saker jag är intresserad av.

Idag är ju dock alltför många paranoida och stänger av all spårning, krypterar sin tidbok för besöken hos frisören och använder bitcoin för att kunna slippa bli spårade under nattliga köpruscher. Allt i tron att den egna tillvaron är världens mittpunkt och genom att hindra all insyn känner man sig trygg i sin bubbla.

Nu betalar jag för Byggahus, så jag ser ingen reklam alls på denna sidan, men principen är samma för andra sidor.
Tror ändå det har någon koppling till byggahus.se, förvisso har jag googlat på Volt-vaddetnuhette, men jag har ju även googlat på mycket annat som inte dyker upp.

Vad vet vi om personen som introducerade detta skämt till produkt i trådarna här, är inte detta en del av reklamkampanjen kanske?

Denna reklam fungerar som så att det är antalet intresserade som är det viktiga, inte hur många som beställer.

Därmed är negativ publicitet också positivt ur en ekonomisk synpunkt.

OBS, nu är detta vara teorier. Och nej, jag har inte forskat eller skrivit rapporter inom ämnet. *Disclaimer*
 
E El-Löken66 skrev:
Funderar på om en bra funktion skulle kunna vara att ställa in att ens inlägg automatisk raderas efter en timme eller två.
Lite som MI.
Ibland kommer vi på detta försent och då har det redan gått en timme vilket gör det försent att radera.

Detta hade ju kunnat komprimera forumet och ge mer plats till annat.

Är det exempelvis citerat i sin helhet så behöver ju inte originalet stå kvar då det blir dubbelt.

Bara en tanke..
Om alla skulle låta sina inlägg raderas automatiskt efter en timme eller två skulle det ju inte bli mycket till forum kvar.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Funderar på om en bra funktion skulle kunna vara att ställa in att ens inlägg automatisk raderas efter en timme eller två.
Lite som MI.
Ibland kommer vi på detta försent och då har det redan gått en timme vilket gör det försent att radera.

Detta hade ju kunnat komprimera forumet och ge mer plats till annat.

Är det exempelvis citerat i sin helhet så behöver ju inte originalet stå kvar då det blir dubbelt.

Bara en tanke..
Det var synd att det här inlägget inte autoraderades efter två timmar så jag slapp läsa något ett så dumt förslag.
Visst förstår du att forumet skulle bli fullkomligt oläsbart om inlägg raderades titt som tätt?

Om man inte kan stå för det man skriver i mer än två timmar så kanske man ska stänga av sitt konto…
 
  • Gilla
Karlia och 3 till
  • Laddar…
E
T Trunk skrev:
Det var synd att det här inlägget inte autoraderades efter två timmar så jag slapp läsa något ett så dumt förslag.
Visst förstår du att forumet skulle bli fullkomligt oläsbart om inlägg raderades titt som tätt?

Om man inte kan stå för det man skriver i mer än två timmar så kanske man ska stänga av sitt konto…
Du ser..

Inlägg kan ju raderas oavsett, det handlar bara om en automatisering.

Men nu ville inte Per detta så vi släpper det.

Edit: Ändrade Peter till Per. /moderator Per
 
Redigerat av moderator:
Jag har bett El-Löken66 sluta radera sina inlägg och utgår från att det inte ska hända igen.
 
  • Gilla
  • Älska
AndersOhrt och 8 till
  • Laddar…
Jag får dubbla notifieringar i Android sen sista ui-uppdateringen då genvägen med "deltagit i" försvann. Är det för att jag både bevakar och har deltagit i en tråd?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Sedan yppdateringen verkar jag få dubbla notiser om varje nytt inlägg:
[bild]
Hmm.. @kashieda rapporterade samma sak för ett tag sedan. Jag vet inte vad det beror på. Jag har inte lyckats återskapa felet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.