Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
Hus tomte
E El-Löken66 skrev:
Då är det nya vaccin med nya bieffekter.

Men du har rätt i att alla dör.
Dom ”borde” kunna jobba sej framåt på den tiden;)

All vaccin har bieffekter men detta vaccin tycker iallafall ja gick för fort fram
 
Hus tomte
BirgitS BirgitS skrev:
Det kan man läsa om t.ex. i Fass eller Läkemedelsverkets webbsidor om vaccinerna. De är välkända vid det här laget.
ja väntar hellre ett tag till
 
MaxHugo
Hus tomte Hus tomte skrev:
men ja kommer inte ta sprutan på ett tag innan dom vet alla bieffekter

så säg 2år kanske
2år... Då är vissa redan uppe i dos 32 och är skyddad mot Alpha, Bravo och Charlie :sweat:
 
E
Hus tomte Hus tomte skrev:
Dom ”borde” kunna jobba sej framåt på den tiden;)

All vaccin har bieffekter men detta vaccin tycker iallafall ja gick för fort fram
Fort, ja, men sjukdomen går än fortare.

Vad gällde svinvaccinet så håller jag med i dina åsikter, där slogs det på stora trumman direkt och strax Därför innan var det på tapeten att bygga fabriker för att producera vaccin mot fågelinfluensan i stor skala.

Nu blev väldigt få drabbade, men av väldigt tråkiga bieffekter, och, vad det i efterhand verkar, till ingen nytta.

Nu är Covid-19 en helt annan historia, denna sjukdom har påverkat världen på ett helt annat sätt och många vill återgå till det normala. Därför ser vi också att väldigt många faktiskt går och vaccinerar sig, troröts att de inte är särskilt rädda för just Covid-19.
 
Hus tomte
Hus tomte Hus tomte skrev:
Vart cyklar ja då;)
fel av mej;)

Gick för fort fram här:crysmile:
 
Hus tomte
E El-Löken66 skrev:
Fort, ja, men sjukdomen går än fortare.
Om alla bara hjälps åt så kan den bromsas.. oavsett vaccin eller inte..

många butiker gör ju helt fel..

dom har fållor som man måste lixom hångla innan man kan få gå ut
 
Redigerat:
Myrstacken
Hus tomte Hus tomte skrev:
Om alla bara hjälpa åt så kan den bromsas.. oavsett vaccin eller inte..

många butiker gör ju helt fel..

dom har fållor som man måste lixom hångla innan man kan få ut
Ja är biträdena trevliga att titta på har jag inget emot detta
 
  • Gilla
  • Arg
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Problemet är att med hög smittspridning så får nya mutationer chansen att sprida sig och förr eller senare uppstår då en variant som är ändå bättre än deltavarianten på att infektera de som har vaccinerats och/eller tidigare varit sjuka. Dvs. det blir återigen på samma sätt som förra våren med många dödsfall, många som insjuknar, många som får postcovid.


Du vet inte vad konsekvenserna blir för dig om du insjuknar. Läs vad Kristina har skrivit i tråden förut idag (eller om det var igår kväll).

Tror du att vaccinet kommer att ge biverkningar månader efter att det är borta ur kroppen som är tillnärmelsevis likartade med att få postcovid på ett sånt sätt att man blir sjukskriven resten av livet?

Det gör stor skillnaden för 80-åringen som har vaccinerat sig men har dåligt immunsystem och du smittar hen resp. om du har vaccinerat dig och inte smittar hen.
Jag skrev anledningen varför jag inte skall ta det längre upp ;)
Stoppar inte i mig oprövade medel utan att de funnits ett par år.

De sägs ju att jag kan smitta även om jag har vaccin så det gör ju även 80 åringen dålig i vilket fall. 1 av 5 stod de i tidningen idag ?

I de jävligaste av scenarion så blir jag riktigt dålig av vaccinet eller dör.
 
E
Hus tomte Hus tomte skrev:
Om alla bara hjälpa åt så kan den bromsas.. oavsett vaccin eller inte..

många butiker gör ju helt fel..

dom har fållor som man måste lixom hångla innan man kan få ut
Nej, utan vaccin kan det inte bromsas.
Sjukdomen härjar bara växelvis i olika områden, exempelvis kan det vara klimatberoende och flytta sig så det härjar ett halvår på norra hemisfären då där är sommar och vice versa.

Nu beter sig kanske Covid-19 inre fullt så förutsägbart men poängen är att det kommer aldrig försvinna av sig självt. Såvida det inte kommer något ännu mer smittsamt och dödligt som tar över dess roll.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag skrev anledningen varför jag inte skall ta det längre upp ;)
Stoppar inte i mig oprövade medel utan att de funnits ett par år.

De sägs ju att jag kan smitta även om jag har vaccin så det gör ju även 80 åringen dålig i vilket fall. 1 av 5 stod de i tidningen idag ?

I de jävligaste av scenarion så blir jag riktigt dålig av vaccinet eller dör.
Det är synd att det inte finns bättre studier på hur vaccinationen påverkar smittspridningen eftersom det går runt folk och tycks tro att vaccination inte påverkar smittspridning alls. Har du hört talas om flockimmunitet?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
P
Myrstacken Myrstacken skrev:
Enligt Nürnbergskoden är det förbjudet att påtvinga någon ett vaccin.. Även ett vaccinpass är förbjudet..
I Sverige är det snarare grundlagen som sätter stopp för påtvingade kroppsliga ingrepp. Se regeringsformen 2 kap. 6 § . Skyddet mot kroppsliga ingrepp av det allmänna får dock inskränkas genom lag, men med ganska bestämda villkor.

Nürnbergkoden har så vitt jag vet inte inkorporerats i en lag av något land.

F.ö. så handlar Nürnbergkoden om medicinska experiment, vilket man knappast kan kalla vaccinering för. Vaccintestningen som föregick godkännandet av de vaccin som används kan man dock kalla för medicinska experiment, men att någon skulle ha tvingats att delta i de testerna har jag aldrig hört talas om.

Att Nürnbergkoden skulle förbjuda vaccinpass kan jag inte utläsa av de tio punkterna i koden.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hus tomte
Smaken e som baken å den e delad i allt

ja står för min sak å kanske ja har fel men d får tiden utvisa.

rest my case
 
Myrstacken
P pmd skrev:
I Sverige är det snarare grundlagen som sätter stopp för påtvingade kroppsliga ingrepp. Se regeringsformen 2 kap. 6 § . Skyddet mot kroppsliga ingrepp av det allmänna får dock inskränkas genom lag, men med ganska bestämda villkor.

Nürnbergkoden har så vitt jag vet inte inkorporerats i en lag av något land.

F.ö. så handlar Nürnbergkoden om medicinska experiment, vilket man knappast kan kalla vaccinering för. Vaccintestningen som föregick godkännandet av de vaccin som används kan man dock kalla för medicinska experiment, men att någon skulle ha tvingats att delta i de testerna har jag aldrig hört talas om.

Att Nürnbergkoden skulle förbjuda vaccinpass kan jag inte utläsa av de tio punkterna i koden.
Då har jag haft fel och ber om ursäkt för detta,,, Hade för mig att det det var så att man efter nürnbergrättegångarna inte fick särbehandla folk tex som judestjärnan eller ev medicinska skäl..
 
E
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
P
Hus tomte Hus tomte skrev:
Allt har gått för fort fram inom detta virus

tycker iallafall jag

1-2 sprutor blev kanske 4 som d ser ut ”nu”
Viruset SARS-CoV-2 var okänt som sjukdomsorsak hos människor till för cirka ett och ett halvt år sen. När det gäller nya fenomen som vetenskapen inte har studerat så kan kunskapsläget ändras ganska snabbt. Även om det inte ändras snabbt så kan man vara ganska säker på att det ändras med tiden.

En av de bra sakerna med vetenskap är att det inte finns några sanningar som är huggna i sten. När nya fakta tillkommer så måste vetenskaparna korrigera sina teorier för att bättre stämma med verkligheten. Det sker hela tiden, men går ovanligt snabbt i fallet covid-19.
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.