Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
BirgitS
Hus tomte Hus tomte skrev:
vem säger att man inte kan sprid d vidare:thinking:


Inget mot dej



men ja e en kille som kommer sitta vid sidlinjen å kolla va som händer
Det är liksom självklart att man inte kan sprida vidare något man inte har. Har man inga virus i kroppen kan man inte sprida några virus med utandningsluften heller.

Det räknas nog som allmänkunskap vid det här laget att veta att vaccinerna inte innehåller virus. Om det inte gäller något av de kinesiska vaccinerna som innehåller döda virus.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
MaxHugo
BirgitS BirgitS skrev:
Mitt svar var förstås beroende av Hus tomtes inlägg, som hade ett påstående om att vaccinerade har "skiten" i sig och därmed skulle smitta. Det är ju helt fel.

Men visst förekommer det att även vaccinerade blir sjuka trots vaccinet.
Var min tanke också(y).
Men Med tanke på hur många som tror att man inte kan sprida viruset fast man är vaccinerad... Så passade jag på ;)
 
Hus tomte
BirgitS BirgitS skrev:
Det är liksom självklart att man inte kan sprida vidare något man inte har. Har man inga virus i kroppen kan man inte sprida några virus med utandningsluften heller.

Det räknas nog som allmänkunskap vid det här laget att veta att vaccinerna inte innehåller virus. Om det inte gäller något av de kinesiska vaccinerna som innehåller döda virus.
men va innehåll sprutan:thinking:
Kanske lite corona eller har ja missat nått:thinking:

me andra ord så kan ni alla smitta eller;)
 
BirgitS
Hus tomte Hus tomte skrev:
Allt har gått för fort fram inom detta virus

tycker iallafall jag

1-2 sprutor blev kanske 4 som d ser ut ”nu”
Det är ju ingen som vet hur detta virus kommer att utveckla sig framöver.

Ju färre som vaccinerar sig desto fler varianter bildas inkl. sådana som gör att även de som tidigare har varit sjuka och/eller blivit vaccinerade insjuknar på nytt. Då behövs det nya vacciner som hjälper mot de nya varianterna för att vi inte ska få samma situation som förra våren med högt antal avlidna.

Ju fler som vaccinerar sig desto fortare tar pandemin slut och ingen blir sjuk och när inga blir sjuka behövs det ingen vaccinering.

Du inser då kanske vad som är bäst att göra för att så få människor som möjligt ska dö av covid.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
MaxHugo
Hus tomte Hus tomte skrev:
men va innehåll sprutan:thinking:
Kanske lite corona eller har ja missat nått:thinking:

me andra ord så kan ni alla smitta eller;)
vacciner en försvagad eller inaktiv del av ett virus eller en bakterie. Innehållet kan inte orsaka sjukdomen utan vaccinet lurar istället din kropp att tro att den har dragit på sig en infektion.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Hus tomte
Skit samma vi alla kommer dö ändå för eller senare..

men ja kommer inte ta sprutan på ett tag innan dom vet alla bieffekter

så säg 2år kanske
 
E
Hus tomte Hus tomte skrev:
Skit samma vi alla kommer dö ändå för eller senare..

men ja kommer inte ta sprutan på ett tag innan dom vet alla bieffekter

så säg 2år kanske
Då är det nya vaccin med nya bieffekter.

Men du har rätt i att alla dör.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
BirgitS
Hus tomte Hus tomte skrev:
men va innehåll sprutan:thinking:
Kanske lite corona eller har ja missat nått:thinking:

me andra ord så kan ni alla smitta eller;)
Det innehåller en mycket liten bit av coronaviruset. En liten bit som inte klarar sig på egen hand i kroppen och inte kan föröka sig och inte kan göra någon sjuk. Men det irriterar immunsystemet så då bildar antikroppar mot det och de antikropparna skyddar den som är vaccinerad även mot det hela viruset.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Hus tomte
MaxHugo MaxHugo skrev:
vacciner en försvagad eller inaktiv del av ett virus eller en bakterie. Innehållet kan inte orsaka sjukdomen utan vaccinet lurar istället din kropp att tro att den har dragit på sig en infektion.

Ja e ”sjuk” hela tiden me tanke på mitt jobb


Fråga alla här som jobbar me avlopp/sopor
Lakvatten e ingen lek som många tror d svider i hårbotten å får minsta lilla sår å bli infekterat på en gång..

inte immun mot allt men d mesta
 
Hus tomte
E El-Löken66 skrev:
Då är det nya vaccin med nya bieffekter.

Men du har rätt i att alla dör.
exakt va e bieffekterna på detta vaccin?
 
P
Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Tvinga folk att vaccinera sig är ju etiskt diskutabelt. Däremot kan man förvänta sig av de som väljer bort vaccination att de alltid bär munskydd när de är ute bland folk och att de regelbundet testar sig.
De kanske ska tvingas att bära ett gult "C"-märke på bröstet?
 
BirgitS
Hus tomte Hus tomte skrev:
Skit samma vi alla kommer dö ändå för eller senare..
Fast jag föredrar senare.

Hus tomte Hus tomte skrev:
men ja kommer inte ta sprutan på ett tag innan dom vet alla bieffekter
Det vet man nog vid det här laget. Ingen har fått någon bieffekt senare än 3 veckor efter vaccineringen.

Hus tomte Hus tomte skrev:
så säg 2år kanske
Då hoppas jag att du lyckas hålla dig ifrån coronaviruset under så lång tid så att du vare sig riskerar att bli allvarligt sjuk, kanske avlida, eller få en mycket besvärligt postcovid som påverkar dig under resten av ditt liv.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Hus tomte
Myrstacken Myrstacken skrev:
Tror inte det finns någon på detta forumet som är så mycket ute och cyklar som du är gång på gång..
Det spelar liksom ingen roll vilket ämne det rör sig om, du lyckas alltid röra till det ändå...
Och du flyr alltid argumentationerna.. Eller ännu bättre redigerar eller raderar dina inlägg:rofl::rofl::crysmile:
Vart cyklar ja då;)
 
  • Haha
Myrstacken
  • Laddar…
Hus tomte
BirgitS BirgitS skrev:
Fast jag föredrar senare.


Det vet man nog vid det här laget. Ingen har fått någon bieffekt senare än 3 veckor efter vaccineringen.


Då hoppas jag att du lyckas hålla dig ifrån coronaviruset under så lång tid så att du vare sig riskerar att bli allvarligt sjuk, kanske avlida, eller få en mycket besvärligt postcovid som påverkar dig under resten av ditt liv.
ja föredrar oxå senare

men när dom inte vet så mycket om bieffekterna så väntar ja hellre
 
BirgitS
Hus tomte Hus tomte skrev:
exakt va e bieffekterna på detta vaccin?
Det kan man läsa om t.ex. i Fass eller Läkemedelsverkets webbsidor om vaccinerna. De är välkända vid det här laget.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.