En Wagner Control Pro 350R.
Jag utnyttjade Bauhaus prisgaranti på deras 8995kr mot Verksters 5240kr.
Så jag fick den för 4611kr, rimligt pris.
Tyvärr kunde jag inte göra samma sak med förlängningsröret jag behöver eftersom det inte fanns i BH-butiken.

/Höghus

Wagner Control Pro 350R färgsprutsystem i förpackning på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Var förbi en loppis och fyndade två västtyska tvingar. 20 kr styck.
Två gamla svart och röda västtyska tvingar som ligger på en metallbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 11 till
  • Laddar…
ullberg
Hämtade ut denna sats och bara någon timme senare fick 114mm bekänna färg när det plötsligt behövdes ett oväntat inlopp i trumman/brunnen lådan står på står på, funkade utmärkt även om det var på gränsen vad min gamla skruvdragare mäktar med

Håltagningssats med olika storlekar bredvid en skruvdragare och arbetshandskar på en gräs- och grusyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
@ullberg passa dig för spik bara, dödar lätt skären har jag märkt :surprised:
 
ullberg ullberg skrev:
Hämtade ut denna sats och bara någon timme senare fick 114mm bekänna färg när det plötsligt behövdes ett oväntat inlopp i trumman/brunnen lådan står på står på, funkade utmärkt även om det var på gränsen vad min gamla skruvdragare mäktar med

[bild]

/U
Profit är beroende framkallande. Har även dosfräsarna och de är lika smidiga att tömma.
 
ullberg ullberg skrev:
Hämtade ut denna sats och bara någon timme senare fick 114mm bekänna färg när det plötsligt behövdes ett oväntat inlopp i trumman/brunnen lådan står på står på, funkade utmärkt även om det var på gränsen vad min gamla skruvdragare mäktar med

[bild]

/U
Även jag hämtade ut det settet igår. Hoppas det är avsevärt mkt bättre kvalle än bachos skit.
 
  • Gilla
Tjrex
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Ett gäng skruvklämmor (?). Bättre än traditionella småtvingar som både är otympliga, och kan få arbetsstyckena (i mitt fall knivskaftsidor) att vandra.
272 kg tryck :surprised:
[bild]
Smart grej. Vad heter den i butik? Sökte men fann blott vvs-grejer. Gillar inte att grejerna jag försöker hålla ihop glider.
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Smart grej. Vad heter den i butik? Sökte men fann blott vvs-grejer. Gillar inte att grejerna jag försöker hålla ihop glider.
"Kant Twist Clamp". Finns på amazon, ebay, brisa.fi, knifemaking.com bl a

Jag har testat dem nu, och är mycket mycket nöjd. Bl a enkelt att göra små justeringar när allt är på plats
 
ullberg ullberg skrev:
Hämtade ut denna sats och bara någon timme senare fick 114mm bekänna färg när det plötsligt behövdes ett oväntat inlopp i trumman/brunnen lådan står på står på, funkade utmärkt även om det var på gränsen vad min gamla skruvdragare mäktar med

[bild]

/U
Lyx! Pro-Fit är sjukt smidiga!
 
Är det snabbfästet ni menar är smidigt eller är det något specifikt med PRO-Fit?
Lösningen är gammal och inte deras :p
 
Dom håller?
 
Nån som kan rekommendera en bra slip maskin har en fein idag men behöver nåt större
 
M maria01 skrev:
Nån som kan rekommendera en bra slip maskin har en fein idag men behöver nåt större
Det kan vi, men
1. Det är inte rätt tråd
2. Budget är kritiskt att veta för att avgöra om Festool Rotex, Bosch GEX eller begagnad Alpha Tools är det som gäller.
3. Sök i forumet (tm) eller starta en egen tråd om de andra är för gamla.
 
  • Gilla
  • Haha
MikeMike27 och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Dom håller?
Tycker alla mina hålsågar håller ungefär lika bra/dåligt. Både Bahco, Milwaukee, Bizline, Haupa. Har kört lite pro-fit på jobbet men tycker det är handhavandet som avgör livslängden :p
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tycker alla mina hålsågar håller ungefär lika bra/dåligt. Både Bahco, Milwaukee, Bizline, Haupa. Har kört lite pro-fit på jobbet men tycker det är handhavandet som avgör livslängden :p
Sätt hålsågen i härdad skruv, sten, betong eller varmkör den i stål och den blir kaputt. Samma gäller för trä, sågspånet har normalt ingen väg bort, så man måste ta bort sågen så att spånet försvinner. Annars går det långsamt och sågen kan bli överhettad.

Julas sågar mfl lågprismärken är sämre, men de övriga är mer en smaksak. Handhavandet är däremot viktigt.
 
  • Gilla
Staggelito
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.