Ovdimus Ovdimus skrev:
Så roterar den åt andra hållet
Vad skulle rotationsriktningen göra för skillnad menar du?
 
B Bigfoot skrev:
Vad skulle rotationsriktningen göra för skillnad menar du?
Ingen skillnad, men du frågade om den gick på sommaren
 
Ovdimus Ovdimus skrev:
Min återvinner kylan i huset för att sänka inkommande luft. Tex är aggregatet inställt på 21. Huset är 22 ute 25. Så roterar den åt andra hållet :) slirar inte remmen så är det lager i rotormotorn
Rotorn snurrar väl bara åt ett håll. Så det är samma riktning men kontentan blir att frånluften används till att kyla tilluften när rotorn snurrar under dina förutsättningar.
 
X xLnT skrev:
Rotorn snurrar väl bara åt ett håll. Så det är samma riktning men kontentan blir att frånluften används till att kyla tilluften när rotorn snurrar under dina förutsättningar.
Nej min bytar håll
 
Ovdimus Ovdimus skrev:
Nej min bytar håll
Då ställer jag mig till föregående talare och undrar vad du vinner på att byta håll på rotorn, och vilken modell är det som gör så?
 
X xLnT skrev:
Då ställer jag mig till föregående talare och undrar vad du vinner på att byta håll på rotorn, och vilken modell är det som gör så?
X xLnT skrev:
Då ställer jag mig till föregående talare och undrar vad du vinner på att byta håll på rotorn, och vilken modell är det som gör så?
Ovdimus Ovdimus skrev:
Nej min bytar håll
Återvinner kylan i huset för att kyla inkommande luft
 
Ovdimus Ovdimus skrev:
Återvinner kylan i huset för att kyla inkommande luft
Menar du att det skulle spela någon roll vilket håll rotorn snurrar?
 
X xLnT skrev:
Menar du att det skulle spela någon roll vilket håll rotorn snurrar?
Självklart om man vill återvinna kyla alt värme. Men det var inte det jag svarade på. Han frågade går den verkligen på sommaren. Då svarade jag ja, för den försöker återvinna kylan i huset
 
Ovdimus Ovdimus skrev:
Självklart om man vill återvinna kyla alt värme. Men det var inte det jag svarade på. Han frågade går den verkligen på sommaren. Då svarade jag ja, för den försöker återvinna kylan i huset
Det var jag (som du refererar till han) som ställde frågan om rotorn gick på sommaren.
Det finns ju bara två statiska luftflöden i lådan, en in och en ut, på varsin sida om rotorn, så hur kan det spela någon roll vilket håll den snurrar på?
Vilket aggregat är det du har som växlar håll på rotorn?
 
X xLnT skrev:
Det var jag (som du refererar till han) som ställde frågan om rotorn gick på sommaren.
Det finns ju bara två statiska luftflöden i lådan, en in och en ut, på varsin sida om rotorn, så hur kan det spela någon roll vilket håll den snurrar på?
Vilket aggregat är det du har som växlar håll på rotorn?
Kanske snurrar åt samma håll nu när du säger det, men den snurrar ialla fall även på sommaren ska testa min vid tillfälle har bestämt för mig att den snurrar åt andra hållet. Kanske bara är ikonen på fjärrkontrollen dock
 
  • Gilla
xLnT
  • Laddar…
Ovdimus Ovdimus skrev:
Kanske snurrar åt samma håll nu när du säger det, men den snurrar ialla fall även på sommaren ska testa min vid tillfälle har bestämt för mig att den snurrar åt andra hållet. Kanske bara är ikonen på fjärrkontrollen dock
Men som sagt slirar inte remmen så är det säkerligen lager fel
 
Ovdimus Ovdimus skrev:
Men som sagt slirar inte remmen så är det säkerligen lager fel
Aggregatet är oanvänt så det har kanske gått 20h, jag tror inte lagerna är kassa, möjligt att remmen slirar, jag får kolla upp det närmre.
 
X xLnT skrev:
Aggregatet är oanvänt så det har kanske gått 20h, jag tror inte lagerna är kassa, möjligt att remmen slirar, jag får kolla upp det närmre.
Jag har 130 ec2 men med rundrem 2013. Blev lite nyfiken, går det att spänna den kilformade?
 
Ovdimus Ovdimus skrev:
Kanske snurrar åt samma håll nu när du säger det, men den snurrar ialla fall även på sommaren ska testa min vid tillfälle har bestämt för mig att den snurrar åt andra hållet. Kanske bara är ikonen på fjärrkontrollen dock
om det är Heru så blir det ett - ist för ett + :)
Och som sagt, det snurrar nog åt samma håll om det snurrar åt andra hållet borde väll inte på nått sett ge en "kylande effekt" :)
 
Jag brukar få larm om rotorstopp när det är extremt varmt (eller extremt kallt). Jag tror att styren reagerar på att temperaturerna inte hänger med så som dom borde.
Kör man med oisolerade kanaler och/eller för lågt flöde skulle jag tro problemet blir värre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.