Man blir ju nyfiken på att se hur det uppfart ligger i anslutning till våren om den används som allmän vänd on. Jag hade inte heller uppskattat det, så helt ok med gnäll =)
 
Andjul Andjul skrev:
Idag påbörjades fasadrenoveringen inför målning :) lite fogfräsning och sen infogning på sina ställen. Tanken är att hinna måla under semestern :)

Vi har även kommit fram till att vi ska montera staket och elgrind framför uppfarten. Egentligen är det inget vi vill, men vi har vid 2 tillfällen i år haft besök av tjuvar som går och känner på bildörrarna.

nästa bekymmer är att väldigt många verkar tro att vår uppfart är gatans officiella vändzon.
Relativt ofta rullar bilar in på uppfarten nattetid också, står kvar några minuter för att sedan åka igen. Må kanske låta larvigt, men jag har inte gjort min uppfart för att främmande människor ska in och rulla och trängas med mina bilar.

Under en period valde postbilen också att vända på uppfarten varje dag och han som körde gjorde inte en enkel vändning utan försökte rundpalla inne på uppfarten VARJE dag vilket resulterade i skador på asfalten av allt stillastående rattande.

Droppen var nu i helgen när någon förälder övningskörde med sitt barn och dom verkade anse att det var i bra idé att öva parkering på vår uppfart.

Detta blev visst dagens gnällinlägg :crysmile:
Förstår precis hur du tänker. Vårt hus ligger vid en vändzon i närheten av en annan större fastighet, så vissa bilister tycker det är helt ok att blockera vårt uppfart i 5-30min trots parkeringsförbud. Gör mig tokig på hur respektlös folk tänker.
 
Idag påbörjades målningen av västra sidan av kåken :) löjligt enkelt med färgsprutan som jag köpte. Tog ca 15 minuter att måla hela sidan och då har jag aldrig använt den förut :)

Halvmålad vit tegelvägg på husets västra sida, med synlig färgspruta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis nymålad husvägg med färgspruta, vita tegel och stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålad vit tegelvägg på hus med stege och trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 8 till
  • Laddar…
Nu är lager nummer 2 sprayat på västra sidan och framsidan har fått ett första lager :)

Oerhört skönt att köra med spruta! Jag känner dock själv att jag är för noggrann med rengöringen :p hela framsidan tog 20 minuter att måla. Och med västra sidan så tog det väl totalt 30-35 minuter, sen tog det 40 minuter att rengöra, men då har jag nästintill lyckats få den såpass ren att den ser ny ut igen :)

Känns bra i magen när jag tittar på huset och att det numera är vitt på riktigt :D

Nymålat vitt hus med sprayutrustning och skyddad framsida, delvis täckt plank och trädgårdsslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett nymålat vitt enfamiljshus med svart tak och tända fasadbelysningar vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Greatstomp och 12 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Vilken sorts färg använder du när du sprutar?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vilken sorts färg använder du när du sprutar?
Jag kör med Flügger facade universal som är en diffusionsöppen färg :)

Valde den eftersom jag inte visste vad huset var målat med tidigare och den hör tydligen inte var känsligt för vad som var under :)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Nu har framsidan fått sig en andra omgång och östra sidan ett första lager :) går åt lite mer färg än beräknat. Hittills har det gått 30 liter :)
Vitmålat hus med nymålad fasad och nytt trädäck, byggmaterial och släpvagn framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård med byggmaterial, en stege, en röd hink med färg och en gräsklippare, tecken på pågående renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag kom nya entrétaket också så det blir väl nästa projekt antar jag :)

Nytt entrétak i träförpackning bredvid en trailer på en uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


skulle behöva klippa gräset också :rolleyes:
 
  • Gilla
PellePeps och 6 till
  • Laddar…
Nu morgonen efter när det börjar torka börjar det se riktigt trevligt ut :D

Nyrenoverat vitt hus med svart tak under solig himmel, bilar och släpvagn framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tumtapp och 6 till
  • Laddar…
Nu har alla sidor fått 2 omgångar :geek: framsidan är avtäckt igen så det är skönt att kunna använda ytterdörren igen :)

Bättrade i fogarna på några ställen också :rofl:

Nymålat vitputsat hus med svensk flagga, avtäckt entré och en nedfälld markis på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen fick sig markisen en tvätt också när den ändå är nere på backen :)

Imorgon blir det vilodag så när som på att markisen ska upp igen med tanke på värmeböljan:cool:

I övrigt är det arbetsförbud efter jobbet eftersom jag fyller 30 imorgon :beer::D
 
  • Nedtagen markis ligger på marken för rengöring inför återmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Perplexus och 12 till
  • Laddar…
Maria T
Grattis på födelsedagen då @Andjul ! Hoppas du återhämtar dig snabbt ;) det är roligt att följa framstegen i denna tråd.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Beställde via frugans släktingar som fixade allt på plats dessvärre, finns dock att beställa här i Sverige också :)

Här är en länk som jag hittat:
[länk]

går under namnet Panelstängsel 3D :)
Du kan söka själv i Polen, finns många firmor, här är en...https://eurometogrodzenia.pl/produkt/panel-3d-oko-5x20-drut-fi-4
 
Maria T Maria T skrev:
Grattis på födelsedagen då @Andjul ! Hoppas du återhämtar dig snabbt ;) det är roligt att följa framstegen i denna tråd.
Bugar, bockar och tackar ödmjukast :geek:

Igår var det nyktert, men idag tror jag det ordnar upp sig :p

Eftersom jag hela tiden renoverar och hämtar material osv så dricker jag ungefär 1-2 gånger per år :crysmile:
 
  • Gilla
intrestin och 1 till
  • Laddar…
I intrestin skrev:
Du kan söka själv i Polen, finns många firmor, här är en...[länk]
Ja, den senaste beställningen vi gjorde var direkt från Polen utan mellanhänder, men vi använde oss av denna och det gick klockrent :)

https://ogrodzenia24.eu/
 
Säga vad man vill, men det har hänt en del sedan 2015 :p

Ursäkta stöket, vi bygger om :crysmile:
Vit enplansvilla under ombyggnad med högar av grus och ojämnt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy över en vit villa med byggmaterial vid uppfarten och en oordnad trädgård med leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nästa år blir det nog att rädda gräsmattan :p
 
  • Gilla
Isak90 och 7 till
  • Laddar…
A
Vilken förändring är ni mest nöjda med/har betytt mest?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.