Någon som har erfarenhet av skruvdragare, excenterslip och slagskruvdragare på dessa bilder? Släpps på måndag.
 
  • Skruvdragare i närbild med tekniska specifikationer och pris från Lidl, text "Parkside X20 V Team".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reklamsida med batteridriven skruvdragare, slagskruvdragare och excenterslip samt batterier med priser, från ett erbjudande som startar på måndag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har både borrskruvdragaren och slagskruvdragaren och är nöjd med båda.
Tycker att dom är värda ett köp.
Borrskruvdragaren har jag använt bla till att skruva i minst 3000 skruv...
 
D da98jpn skrev:
Jag har både borrskruvdragaren och slagskruvdragaren och är nöjd med båda.
Tycker att dom är värda ett köp.
Borrskruvdragaren har jag använt bla till att skruva i minst 3000 skruv...
Slagskruvdragaren ser ut som en mutterskruvdragare? En sådan man använder vid hjulskifte?
 
Nja.
Den har ju fäste för 1/4 tums bits.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
D da98jpn skrev:
Jag har både borrskruvdragaren och slagskruvdragaren och är nöjd med båda.
Tycker att dom är värda ett köp.
Borrskruvdragaren har jag använt bla till att skruva i minst 3000 skruv...
Jag har borrskruvdragaren och tycker att den är bra för priset. Den har ibland lite svårt att hålla fast borr tycker jag.
 
Både slagskruvdragaren och tigersågen är rätt rappliga och sunkiga, men de kostar ju därefter också... Har lånat båda vid ett par tillfällen när jag inte haft mina vanliga maskiner tillgängliga.

Men visst, de tuggar och går.. Men någon speciell prestanda eller kvalitetskänsla är det inte frågan om.
 
K Kongons skrev:
Jag har borrskruvdragaren och tycker att den är bra för priset. Den har ibland lite svårt att hålla fast borr tycker jag.
Jag har inte upplevt några problem med att få fast borrar ordentligt. Men gillar när saker och ting sitter fast. Så jag tar i ganska ordentligt...
 
D da98jpn skrev:
Jag har inte upplevt några problem med att få fast borrar ordentligt. Men gillar när saker och ting sitter fast. Så jag tar i ganska ordentligt...
Kan ju vara handhavandefel från min sida också såklart :)
 
  • Gilla
da98jpn
  • Laddar…
Här i stan fick dom inte in några Tigersågar alls...

Stod och höll i Mutterknackaren - men kunde inte komma på vad man ska ha den till?
Ni som har en sån vad har ni den till? (Den är ju på gränsen till för klen till Hjulbultar och då skulle den ju med fördel ha 1/2 fäste?
 
Humulus Humulus skrev:
Här i stan fick dom inte in några Tigersågar alls...

Stod och höll i Mutterknackaren - men kunde inte komma på vad man ska ha den till?
Ni som har en sån vad har ni den till? (Den är ju på gränsen till för klen till Hjulbultar och då skulle den ju med fördel ha 1/2 fäste?
Fanns säkert 15-20 st lavade i Kristianstad, så det verkar konstigt. Hade butiken någon anledning? Jag köpte en, verkar helt ok till det jag ska ha den till! Blev en excenterslip också, verkar kraftfull faktiskt!
 
Hej!

”Mutterknackaren” är en slagskruvdragare som används till att dra skruvar med. Maskinen saknar chuck och har endast bitsfäste. Slagskruvdragare har väsentligt högre vridmoment än modeller utan slag, något som uppnås genom att maskinen “slår” slag i i roterande riktning, dvs i samma riktning som skruven snurrar.
Jag har en skruvdragare, som jag förborrar med, och en slagskruvdragare som jag skruvar med. Kraften i slagskruvdragaren är betydligt bättre!

Mvh Mackk


Humulus Humulus skrev:
Här i stan fick dom inte in några Tigersågar alls...

Stod och höll i Mutterknackaren - men kunde inte komma på vad man ska ha den till?
Ni som har en sån vad har ni den till? (Den är ju på gränsen till för klen till Hjulbultar och då skulle den ju med fördel ha 1/2 fäste?
Humulus Humulus skrev:
Här i stan fick dom inte in några Tigersågar alls...

Stod och höll i Mutterknackaren - men kunde inte komma på vad man ska ha den till?
Ni som har en sån vad har ni den till? (Den är ju på gränsen till för klen till Hjulbultar och då skulle den ju med fördel ha 1/2 fäste?
 
  • Gilla
jojjo76 och 2 till
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Här i stan fick dom inte in några Tigersågar alls...

Stod och höll i Mutterknackaren - men kunde inte komma på vad man ska ha den till?
Ni som har en sån vad har ni den till? (Den är ju på gränsen till för klen till Hjulbultar och då skulle den ju med fördel ha 1/2 fäste?
Som andra redan skrivit är det ju en skruvdragare och inte en mutterknack men till träskruv av lite storlek är den riktigt bra, Lidl har en mutterknack i performance serien med 1/2"-fattning och 1356NM moment men den dyker väl upp framåt hösten i butikerna här antar jag (då det är hjulbytardags...)
 
Hängde på låset idag tyckte jag (07:50) men fick se mig slagen av mer morgonpigga badgäster men åkte rask till lidl 10km längre bort och där fanns det kvar! Nu har ungarna (och jag..) en uppblåsbar SUP. Dock ingen mjölk då detta var på beställning av övriga familjen.

Jag köpte faktiskt en våtdräkt en gång i tiden på netto.
 
O olofh skrev:
Hängde på låset idag tyckte jag (07:50) men fick se mig slagen av mer morgonpigga badgäster men åkte rask till lidl 10km längre bort och där fanns det kvar! Nu har ungarna (och jag..) en uppblåsbar SUP. Dock ingen mjölk då detta var på beställning av övriga familjen.

Jag köpte faktiskt en våtdräkt en gång i tiden på netto.
Kostade dom då?
 
nino nino skrev:
Kostade dom då?
2499:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.