Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marjatta Lakso1 skrev:
Man väntar sig sånt i Djursholm, Danderyd och Lidingö. Det vore intressant, om det finns motsvarande ELIT-grupper i dessa områden.
Nja, inte min erfarenhet av de områdena alls. På Värmdö vet jag att det bor personer som sitter i sin stuga och väntar och hoppas på inbördeskriget. Tränar, drogar, preppar och väntar.
Verkligen ingen jag vill ha som granne, men som jag tyvärr fick som chef en gång.
Lite monoton och efterbliven sådär, eller det kanske blir så ute i skogen.
Synd, för Värmdö är fint.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
Marjatta Lakso och 3 till
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Nja, inte min erfarenhet av de områdena alls. På Värmdö vet jag att det bor personer som sitter i sin stuga och väntar och hoppas på inbördeskriget. Tränar, drogar, preppar och väntar.
Verkligen ingen jag vill ha som granne, men som jag tyvärr fick som chef.
Lite monoton och efterbliven sådär, eller det kanske blir så ute i skogen.
Synd, för Värmdö är fint.
Nä de rika i de områdena är mycket mer toleranta mot vad de tycker är avvikande:crysmile:
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
Är detta lagligt i Sverige? Hets mot folkgrupp? Jag mår illa, efter att jag hörde detta:

Jag bor på ett gammalt sommarstuge-område i Stockholms skärgård och det har omvandlats alltmer till ett attraktivt villaområde.

Jag träffade häromdagen en granne på vägen och han berättade att de har bildat en ELIT-grupp på vårt villa- och sommarstuge-område. Syftet är att bli av med oönskade element/boende på området, som t ex min kompis som bor i gäststugan. Han sa till mig att "det räcker att du säger två ord till din kompis och sedan är du av med honom för gott, för vi vill inte ha folk här som inte passar in i området, som t ex din kompis som har haft två stroke och är glömsk". Gruppen samlar in tips från sina medlemmar, så att man får veta vilka fastighetsägare eller boende som bör övertalas att sälja och flytta. Sedan rivs de gamla sommarstugorna och exklusiva jättevillor byggs på deras tomter. Syftet med gruppen är att höja områdets status och därmed fastighetsvärdena/priserna. Jag protesterade: kompisen är en väldigt bra arbetare här. Han har dessutom bott hos mig i över 20 år. Han är inte straffad eller liknande och han är en ärlig och hjälpsam person. Får inte jag beställa själv vem som bor hos mig, han t o m äger 10% av fastigheten, pga att han har investerat pengar i den? De gamla och lytta, får de inte heller bo kvar? De som går med rollatorer och käppar?

Är det någon som känner till andra ELIT-grupper på andra villaområden? Är detta en ny företeelse? Det går inte att få insyn och jag vet inte exakt vilka av mina grannar som har anslutit sig till gruppen, men jag vet några som är med.

Ku Klux Klan? Kristallnatten? Bevara Sverige Svenskt?
Jag skulle svara att vi kan börja med fascister, om det nu var frågan om att få bort t ex sjuka o handikappade.
 
  • Haha
  • Gilla
Marjatta Lakso och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Fick mig att tänka på denna artikel igen.

[länk]
De får väl göra vad de vill med sina pengar? Varför skall de som har råd med ett bra äldreboende sitta på fattighuset? Det räcker med att vi andra får göra det.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
Elitgrupp...

Eller mental ohälsa, missbruk och andra problem.

Tragisk tråd.
 
  • Gilla
  • Arg
Marjatta Lakso och 5 till
  • Laddar…
A
N nissenhj skrev:
De får väl göra vad de vill med sina pengar? Varför skall de som har råd med ett bra äldreboende sitta på fattighuset? Det räcker med att vi andra får göra det.
Jo,det var kanske inte det jag menade,mer att Östling utmålar dom förmögna som "genetiskt" bättre,vilket jag tycker är ännu en äcklig åsikt från den människan.
 
  • Gilla
  • Haha
Marjatta Lakso och 3 till
  • Laddar…
R Rampage2216 skrev:
Jag tycker du ska gå med i gruppen, alternativt luska info från dem hur de tänkt gå vidare och mer exakt vilka de vill ha bort.

Och du ska givetvis spela in samtliga samtal du har med dem i smyg för att ha bevis.

Det är människor som de som hade behövt känna på hur det är att vara hemlös, utstött, oönskad.

Sen kan du samla alla som inte delar deras "vision" och skapa en motgrupp. Inte för att få bort dom, utan bjud in dom att umgås med alla. Fixa ett kafferep på gatan, spela lite brännboll i ett grönområde eller bjud in alla på kräftskiva i någons trädgård. Visa dom att de udda är lika mycket människor som de är.
Nappar de inte, fine. Ni får roligt och trevligt tillsammans och de kommer inte lyckas skrämma bort någon.
Wallraffa i lokala KKK? Även om dessa "fina" medborgare nog inte dödar dig, så kan de ändå göra ditt boende till ett litet helvete. Bättre att hoppa över det projektet och skapa en motgrupp direkt som du föreslår. Har erfarenhet av liknande folk. Ta inte den striden ensam..
 
  • Gilla
  • Älska
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Fast det där stämmer inte alls med vad man kan utläsa ur öppna källor. Du verkar ha en historik av att hamna i konflikter av olika slag, och man får intrycket av att det oftast inte är på grund av andra.

Hade jag haft tid hade jag svängt förbi området och räknat hur många ELIT-brevlådor det finns...
Är du en Stalker?
 
  • Arg
Marjatta Lakso
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Området där TS bor. Det var inte särskilt svårt att hitta, men det är mot reglerna att outa folk så jag kan inte peka ut det.
Är du en Stalker?
 
  • Arg
Marjatta Lakso
  • Laddar…
A
Marjatta Lakso1 skrev:
Är du en Stalker?
Jag upplever, att du uppmuntrar även andra att stalka mig.
 
  • Gilla
  • Älska
Marjatta Lakso och 1 till
  • Laddar…
T
Marjatta Lakso1 skrev:
Jag upplever, att du uppmuntrar även andra att stalka mig.
Nej, varför skulle jag göra det? Jag har inget intresse av att stalka någon, däremot låter området du bor i, som du målar upp det, riktigt spännande. Något man skulle vilja se i verkligheten.
 
  • Arg
Marjatta Lakso
  • Laddar…
H
Marjatta Lakso1 skrev:
Är detta lagligt i Sverige? Hets mot folkgrupp? Jag mår illa, efter att jag hörde detta:

Jag bor på ett gammalt sommarstuge-område i Stockholms skärgård och det har omvandlats alltmer till ett attraktivt villaområde.

Jag träffade häromdagen en granne på vägen och han berättade att de har bildat en ELIT-grupp på vårt villa- och sommarstuge-område. Syftet är att bli av med oönskade element/boende på området, som t ex min kompis som bor i gäststugan. Han sa till mig att "det räcker att du säger två ord till din kompis och sedan är du av med honom för gott, för vi vill inte ha folk här som inte passar in i området, som t ex din kompis som har haft två stroke och är glömsk". Gruppen samlar in tips från sina medlemmar, så att man får veta vilka fastighetsägare eller boende som bör övertalas att sälja och flytta. Sedan rivs de gamla sommarstugorna och exklusiva jättevillor byggs på deras tomter. Syftet med gruppen är att höja områdets status och därmed fastighetsvärdena/priserna. Jag protesterade: kompisen är en väldigt bra arbetare här. Han har dessutom bott hos mig i över 20 år. Han är inte straffad eller liknande och han är en ärlig och hjälpsam person. Får inte jag beställa själv vem som bor hos mig, han t o m äger 10% av fastigheten, pga att han har investerat pengar i den? De gamla och lytta, får de inte heller bo kvar? De som går med rollatorer och käppar?

Är det någon som känner till andra ELIT-grupper på andra villaområden? Är detta en ny företeelse? Det går inte att få insyn och jag vet inte exakt vilka av mina grannar som har anslutit sig till gruppen, men jag vet några som är med.

Ku Klux Klan? Kristallnatten? Bevara Sverige Svenskt?
Om denna så kallade ELIT grupp inte trivs, då får de väl flytta till något annat område. Det ör väl inte svårare än så!!!
 
  • Gilla
Marjatta Lakso
  • Laddar…
Kan inte någon moderator blockera marjatta? Trollet använder ju någon av de 2 individer i sverige och är inte en av de två som finns, för ingen av de bor i skärgården.

Och att alla nya märkliga konton som skriver här har exakt samma retorik i skriften betyder att vi bara har fått in ett ryskt troll.

Jävligt märkligt att det var så känsligt med lite skoj förr men ett troll får hålla på i flera dagar med flera konton.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
Marjatta Lakso och 7 till
  • Laddar…
A
R Rkarlsson skrev:
Kan inte någon moderator blockera marjatta? Trollet använder ju någon av de 2 individer i sverige och är inte en av de två som finns, för ingen av de bor i skärgården.

Och att alla nya märkliga konton som skriver här har exakt samma retorik i skriften betyder att vi bara har fått in ett ryskt troll.

Jävligt märkligt att det var så känsligt med lite skoj förr men ett troll får hålla på i flera dagar med flera konton.
Pga stalkers och flera grova personliga påhopp har jag redan gått ur den här sajten. Det fanns många trevliga kontakter, också, många hjärtan till dem. Men inte till RKarlsson och Tanaris.
 
Marjatta Lakso1 skrev:
Är detta lagligt i Sverige? Hets mot folkgrupp? Jag mår illa, efter att jag hörde detta:

Jag bor på ett gammalt sommarstuge-område i Stockholms skärgård och det har omvandlats alltmer till ett attraktivt villaområde.

Jag träffade häromdagen en granne på vägen och han berättade att de har bildat en ELIT-grupp på vårt villa- och sommarstuge-område. Syftet är att bli av med oönskade element/boende på området, som t ex min kompis som bor i gäststugan. Han sa till mig att "det räcker att du säger två ord till din kompis och sedan är du av med honom för gott, för vi vill inte ha folk här som inte passar in i området, som t ex din kompis som har haft två stroke och är glömsk". Gruppen samlar in tips från sina medlemmar, så att man får veta vilka fastighetsägare eller boende som bör övertalas att sälja och flytta. Sedan rivs de gamla sommarstugorna och exklusiva jättevillor byggs på deras tomter. Syftet med gruppen är att höja områdets status och därmed fastighetsvärdena/priserna. Jag protesterade: kompisen är en väldigt bra arbetare här. Han har dessutom bott hos mig i över 20 år. Han är inte straffad eller liknande och han är en ärlig och hjälpsam person. Får inte jag beställa själv vem som bor hos mig, han t o m äger 10% av fastigheten, pga att han har investerat pengar i den? De gamla och lytta, får de inte heller bo kvar? De som går med rollatorer och käppar?

Är det någon som känner till andra ELIT-grupper på andra villaområden? Är detta en ny företeelse? Det går inte att få insyn och jag vet inte exakt vilka av mina grannar som har anslutit sig till gruppen, men jag vet några som är med.

Ku Klux Klan? Kristallnatten? Bevara Sverige Svenskt?
Nja, det kan ju vara sant även om det finns "tryckt".
Men sannolikt inte. I bästa fall sprunget ur det s k "ett korn av sanning".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.