maah maah skrev:
Luft/luft är precis installerad.
Den sitter bra till och borde räcka till. Men för säkerhets skull så har jag förberett för radiatorer.
Då får du in lite kyla med. Underbart!
 
  • Gilla
maah och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Då får du in lite kyla med. Underbart!
Ja det är riktigt skönt med kyla. Kan gå från 26 till 22 grader på 4-5 timmar. Välbehövligt om man ska orka spika några socklar ikväll!
 
När socklar och foder är klara så får man ta sig en öl.
Ölglas på en taburett i nyligen renoverad rum med gråa väggar och trägolv, utsikt mot fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med nytt golv och målade väggar, färdiga socklar och fodret syns vid en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med nylagt laminatgolv, gråa väggar, fönster och en verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med nytt golv och takbelysning, vita dörrar och förpackat golvmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det som är kvar är att måla vid dörren in till gamla sovrummet.
Gamla delen av hallen ska också målas och få nytt golv.
Ommålad vit dörröppning med nya socklar och foder i ett renoveringsprojekt, vägg och golv ännu ej färdigställda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med nytt golv, socklar och dörromfattningar, en öl på ett sidobord som belöning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Violina och 6 till
  • Laddar…
Hur gjorde du med luft/luften? Tänkte på rördragningen. Gjorde du den utanpå eller drog du den dolt i väggen? Funderar på möjligheten till mitt uterum att göra dragningen dolt i väggen innan jag sätter panelen då jag tycker kanalerna till rören är så grymt fula.
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
C cdt skrev:
Hur gjorde du med luft/luften? Tänkte på rördragningen. Gjorde du den utanpå eller drog du den dolt i väggen? Funderar på möjligheten till mitt uterum att göra dragningen dolt i väggen innan jag sätter panelen då jag tycker kanalerna till rören är så grymt fula.
Du ser den på sista bilden, den sitter i gamla delen av huset.
Synlig rördragning, men på insidan är det bara 10 cm och utanför huset i kanal i uterummet.
 
Vi ska ha några garderober i det gråa rummet. Vi har haft koll på blocket ett tag och hittade till slut en modell vi gillade, IKEA Sognedal.
Frun skötte kontakten och bokade in att jag skulle ta släpet och hämta den. Bärhjälp fanns på plats och det va en trappa upp.

Hon glömde dock nämna att den vägde 102kg och att det va 27 grader varmt vid tidpunkten för upphämtning.
Vi ska ha två till likadana, men dom köper vi i platta paket. :crysmile:

Garderoben ska målas i samma kulör som väggen (S 2002Y) så ikväll målade vi ett lager med häftgrund först.

IKEA Sognedal garderob målad i grå kulör redo att matcha väggen, renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två vita garderobsdörrar ligger på ett arbetsbord med grunderingsfärg i en verkstad, redo för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
De va inte så jävla svårt va?

Bra jobbat
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Idag blev golvet i hallen klart.
Nyinstallerat ljust laminatgolv i en hall med verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat laminatgolv i en hemhall med verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ikväll blir det målning
 
  • Gilla
Ursviken och 4 till
  • Laddar…
Fick upp lite gardinskenor idag med.
Kör en med dubbla (trippla egentligen men det går bara att använda två) spår så vi kan ha mörkläggningsgardin och en vanlig.

Gardinskenor med dubbla spår och monteringsdetaljer utspridda på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterade gardinskenor med hjälp av laser för att säkerställa raka linjer längs en ljusgrå och mörkgrön vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gardinskena med dubbla spår monterad i taket längs ett hörn i ett rum med utsikt mot ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IKEA har inga vinklar för den med tre spår men det gick att lösa ändå.
Dubbla gardinskenor installerade i taket, anpassade utan IKEA-vinklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Willewonka och 4 till
  • Laddar…
Nu kan man säga att hallen är helt klar, ska bara skruva upp en kroklist ovan skostället.

Nyrenoverad hall med ljusa väggar, trägolv, takspots och ett handgjort skoställ vid väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med hemmagjort träskoställ, matta och synlig utanpåliggande dosa för dimmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med taklampor, trägolv och hemgjort skoställ vid väggen, med en utanpåliggande dosa synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade inget vettigt skoställ med rätt mått så det fick jag göra själv.
Ett hemmagjort träskoställ monterat på en vägg, bredvid en utanpåliggande vit eldosabox.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eget byggt träskoställ på golv bredvid en utanpåliggande dosa och grått laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träskohylla på en hallvägg med en utanpåliggande eldosa och en tom kroklist över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick inte plats med dimmern i dosan så blev tyvärr tvungen att sätta en utanpåliggande dosa. Och ABB har den bara i 40mm, riktigt fult.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
[länk]

Ser bra ut annars! Snart fira med champagne!
Smart grej, inte sett den innan.
Får byta ut den om 100 år när jag är klar med alla andra projekt :cool:

Ädel dryck ska införskaffas och avnjutas på onsdag när sängen kommer och allt är klart.
 
  • Gilla
DanneMedO
  • Laddar…
Snyggt! Blev det så bra som ni hade förväntat er?

Om du skulle göra om något (annorlunda/bättre), vad skulle det vara?
 
  • Gilla
FoJjen
  • Laddar…
richardtenggren
Du har ingen taktiska att sätta dimmern i? :)
Vi har en bigbox-dosa vid alla strömbrytare, men då vi har typ två dimmers där också :)
 
Det var länge sedan man fick se en deilcatoboll. Har du slutat med din byggmat nu när det bara är detaljer kvar :)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.