Jag började med vinkelkap, men sen köpte jag julas stora bultsax, den funkar kanon på 10 mm järn. Det var värt vartenda krona! Nackdelen är att frun är för lätt för att hjälpa till :thinking: Men igår lånade jag svågerns hydrauliska kap... Jävlar vad fort det gick :love: men jag vill inte veta priset :cool:
 
tommib
Blå bultsax står på betonggolv bredvid rulle med elektrisk kabel, i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den här fick följa med hem idag från Biltema. Gnapp säger det när man klipper 8 mm järn :D

Bredvid 40 meter 8G1,5 från Thomann till kommande ombyggnad av bevattningssystemet här hemma.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Alltid bra med en huvudnyckel ;)
 
  • Gilla
Etnoy
  • Laddar…
Hittade denna när jag var på jakt efter en armeringskap.
Hydraulisk bultsax på en webbshopssida, avsedd för armeringskapning upp till 12 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har inte köpt eller testat utan fortsatt med bultsax modell stor men var lite sugen.
 
Har du öppna kärl med bensin eller högar med sågspån där nere, eller vad är det som är så brandfarligt? Om du bara siktar lite lagom borde det väl inte vara någon risk att köra vinkelslip.
 
tommib
Massor av cellplast som är oskyddad.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
richardtenggren
Tigersåg? :)
Edit: kom på att du köpt en bultsax :)
 
tommib
Jo, den finns ju på bild några inlägg upp :)
 
richardtenggren
Jo jag har en likadan, modifierade en pakethållare med den idag så att cykelsitsen gick dit ;)
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
tommib
Lämnade familjen på landet idag och åkte hem för att pula vidare med källaren. Måste bli klar inför betonggjutning nästa vecka på tisdag (mellan två nattpass).

Förberedelse av källargolv med armeringsnät och träformar inför betonggjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsnät lagt i källare med synlig berggrund och en kartong med byggmaterial på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det tar sig.... Hoppas inget strular till sig.

Funderar på att hyra en najomat imorgon, mest för att jag kan. Ska sannolikt ändå åka förbi en Cramo-depå, kan ju titta in och kolla hur mycket de ska ha för en dag.
 
  • Gilla
krill7 och 10 till
  • Laddar…
richardtenggren
Tycker najhandtag funkade smidigt när jag gjorde min platta :)
 
tommib
Jag har redan en lampkrok i skruvdragaren och det fungerar ju, men det är inte det momentet jag tänker mig att spara tid på. Det är snarare momentet att hålla på och pilla med najtrådarna och få in kroken i dem.

Nåja, jag ska prova ett varv nu på morgonen, sen får vi se om jag tröttnar och hyr najmaskinen.
 
En najmaskin verkar ligga på ett par hundralappar om dagen, så tänker att det borde vara ett vettigt val.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.