Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 339 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
”Expert”. Fast det var rätt så grundläggande fakta det frågades på.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 342 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
10/10, men fråga 7: "Vilken typ av ström använder man oftast i batterier", oftast?
 
E
S Strontus skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 342 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
10/10, men fråga 7: "Vilken typ av ström använder man oftast i batterier", oftast?
Normalt tänker en ju kanske på likström här, sen finns ju även kondensatorbatterier avsedda för växelström. Men känns något långsökt, å andra sidan var det nog ingen som hade fel på den.

Du får fråga Bo och Daniel hur de tänkt, eller bara acceptera att live is life och fortsätta din dans.
 
E El-Löken66 skrev:
Normalt tänker en ju kanske på likström här, sen finns ju även kondensatorbatterier avsedda för växelström. Men känns något långsökt, å andra sidan var det nog ingen som hade fel på den.

Du får fråga Bo och Daniel hur de tänkt, eller bara acceptera att live is life och fortsätta din dans.
Så du har inget svar men ville skriva något ändå?
 
E
S Strontus skrev:
Så du har inget svar men ville skriva något ändå?
Läs igen.
 
E El-Löken66 skrev:
Normalt tänker en ju kanske på likström här, sen finns ju även kondensatorbatterier avsedda för växelström. Men känns något långsökt, å andra sidan var det nog ingen som hade fel på den.

Du får fråga Bo och Daniel hur de tänkt, eller bara acceptera att live is life och fortsätta din dans.
Jag föreslog att frågan skulle bytas ut.
Så skyll inte på mig. Bo var inte heller involverad i att ta fram den frågan.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 353 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

Ladies and gentlemen, electrician, class of -94. (y):cool:
Till saken hör att till vissas förtret eller förtvivlan har blåhjälm på jobbet.
Vit - drift
Gul - mek
Blå - el

Och gissa om det blev livat när jag tog ut en liten elmejsel att ha i jobbyxorna ;)
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 374 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 379 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 202 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 414 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 451 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

Kronbrytare behöver inte ha två vippor, den kan ha ett vred också.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 236 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 456 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 464 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
*woop-woop* :poop:

(Tack Micke för en bra utbildning)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.