Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

Den som gjorde quizen har ingen kunskap i ämnet va? Det är ett flertal fel och någon irrelevant fråga.
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Dvärgautomaten trodde jag var halvautomatisk, man slår till den manuellt och den löser ut med automatik?
men icke här.
 
  • Gilla
J.Hoffa och 3 till
  • Laddar…
Jag fick 0/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
  • Haha
  • Wow
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Jag brukar låta Bo Siltberg gå igenom mina elquiz, men jag frågade honom lite sent så han har inte hunnit svara än. Quizet kan komma att ändras.
 
  • Gilla
Vårhögen och 2 till
  • Laddar…
Det kommer definitivt att ändras. Det var en hel del som inte var helt bra.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 39 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

I vilket sammanhang hör kondensatorer och varistorer hemma med avseende på elinstallation i hus?
 
  • Gilla
senap
  • Laddar…
E
Om jag inte får alla rätt på denna ska äta upp min vänstersko.

Smörstekt med 7 droppar tabasco.
 
  • Haha
Krokben
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 30 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

Med det resultatet måste det ju vara fritt fram att börja koppla själv..;)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
E
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 50 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

Det var ju för väl!

Ja, du kan nog se över svaren. Lite. @Marlen Eskilsson.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 67 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

Men... kommer definitivt inte att avveckla min huselektriker :-D
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 82 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
Men den sista var inte så självklar.
 
A
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 24 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 8/10 rätt. Tillräckligt bra för att hempula :D
 
Nu har jag justerat svaren en del och lagt till en fråga. Tack @Daniel 109 och @Bo.Siltberg för feedback. Daniel_109 står härmed för en av frågorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.