S Senior skrev:
Fin blå färg på luckorna! ;)
Blått är flott..
 
  • Haha
Senior
  • Laddar…
Nya rörinstallationer längs en källarvägg, inklusive vinklade rör och anslutningsstycken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rörpular lite i källaren!
 
  • Gilla
Utbyhuset
  • Laddar…
Trösklar placerade på ett laminatgolv bredvid spacklad dörröppning, redo att skäras till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har även spacklat upp trösklar så att dom ska bli rak, köpte bredare modell så att jag kan frisera till dem lite så att de täcker de fula övergångarna mot rumsgolvet!
 
  • Gilla
flimsy och 2 till
  • Laddar…
Delvis monterade svarta garderobsskåp i ett rum med verktyg och förpackningar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagens projekt, kånka in, packa upp å börja montera mera garderober! Har några PAX och PLATSA som ska sättas ihop i helgen!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Rullgardiner monterade över tre vita fönster med en skruvdragare på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provmonterade några rullgardiner!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Myrstacken
Hallo Ola...
Jag har följt din tråd här i över ett år och jag tycker inte om dig alls..
Människor som dig får oss andra att känna oss värdelösa..
Jag har blockerat denna sidan så att man inte kan komma in här utan lösenord.
För hade hon den långhåriga här hemma som jag delar barn och möbler med sett din tråd hade hon först pressat mig till det yttersta för att få mig att bli lika effektiv som dig.
När hon inser att det inte funkar hade hon antingen avlivat mig eller tagit ut skilsmässa och flytt med barnen..
Jag vet inte vad du tycker om detta och om du kan ha det på ditt samvete..
Att du kan potentiellt vara skyldig till en katastrof...

Mvh
En Idol i det dolda
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Larsa_87 och 6 till
  • Laddar…
Myrstacken Myrstacken skrev:
Hallo Ola...
Jag har följt din tråd här i över ett år och jag tycker inte om dig alls..
Människor som dig får oss andra att känna oss värdelösa..
Jag har blockerat denna sidan så att man inte kan komma in här utan lösenord.
För hade hon den långhåriga här hemma som jag delar barn och möbler med sett din tråd hade hon först pressat mig till det yttersta för att få mig att bli lika effektiv som dig.
När hon inser att det inte funkar hade hon antingen avlivat mig eller tagit ut skilsmässa och flytt med barnen..
Jag vet inte vad du tycker om detta och om du kan ha det på ditt samvete..
Att du kan potentiellt vara skyldig till en katastrof...

Mvh
En Idol i det dolda
Oj, jag får be så mycket om ursäkt för min iver.. Tyvärr är läget tvärt om hemma hos oss, hon, den långhåriga, hotar allt som oftast med skilsmässa och kallar mig för en projektmänniska och undrar dessutom om jag ens vet hur gammal min treåring egentligen är. Han är tydligen dessutom redan fyra år gammal. Att jag för ett och ett halvt år sedan lovade att vi skulle vara inne i huset till marknaden det året räddades jag enbart av att marknaden blev inställd på grund av corona. :surprised:
Med detta sagt så tackar jag uppriktigt och djupt för den komplimang som jag utläser i din text och lovar att fortsätta uppdatera tråden eftersom! :D
 
  • Gilla
  • Haha
Larsa_87 och 6 till
  • Laddar…
Vägguttag delvis dolt bakom en öppen svart garderob i ett rum med laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har sprungit på patrull..
I sovrummet så hamnade vägguttaget inne i skåpet. Detta botade dock med en senildosa och lite kabel.
Se bilden ovan.
I källaren är problemet nu något större..
Vägguttag dolt bakom öppen garderobskarv i ett sovrum, synligt problem vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I källaren hamnar vägguttaget mitt bakom skarven mellan två garderober och den vägg som det sitter monterat i är en av lättbetong.
Jag har tagit ur baksidan av garderoben och funderar på att sätta ett vägguttag på yttersidan av garderoben när allt är färdigmonterat. Att spåra upp väggen bakom är inte längre något alternativ då den är både tapetserad och gipsad och att min familj längtar efter ett inflyttningsdatum och inte bara ännu mera byggdamm!
 
  • Älska
Anna Q Korhonen och 1 till
  • Laddar…
Trodde det var "fira jul" i huset som gällde. Och då inget sagts om vilen jul det var så antog jag såklart att det var denna :D

Tror Ola alltid kan påpeka att om ni köpt ett hus i samma skick som detta är efter renoveringarna så hade det kostat därefter. Dessutom har ju Ola jobbat med att tjäna in pengarna till räkningarna under tiden.

Så jag har enbart hyllande saker att säga :D Både orken och vansinnigheten att ta tag i en så stor renovering med en tre-fyranåntingåring och ett jobb.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Ikeas platsagarderob under montering i en smal korridor med trägolv, kartonger och monteringsinstruktioner på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fördriver kvällen i Ikeas stjärntecken med en platsagarderob som ska upp i källargången.
Jag har förutom detta monterat lite på de andra Ikea garderoberna och även satt några fler rullgardiner.
Ett fönster med en för kort rullgardin som inte täcker hela fönstret, med utsikt över en altan och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla passade dock inte, bland annat denna som inte nådde ner efter hela fönstret så det blev att packa ner dem igen för en retur och byta mot rätt storlekar å längder(måttanpassade).
 
Montering av en vit list på kanten av en garderob i ett hörnrum för att skapa utrymme för dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Montering av vit list på sidan av en garderob i ett hörnrum för att optimera öppningsutrymmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skruvar på en list på sidan av garderoben för att få lite extra utrymme att öppna dörrarna. Det är nog så snävt i hörnet iallafall!
 
Svarta garderober med spegeldörrar under montering i ett rum med blommig tapet och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tar flera dagar att montera ihop garderoberna i huset!
 
  • Gilla
  • Ledsen
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Min regel för att skruva IKEA-möbler är att man måste dricka 3 klunkar vin för varje moment som är avklarat.
Den där garderoben hade nog krävt en box.
 
  • Gilla
  • Haha
AXS och 3 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Min regel för att skruva IKEA-möbler är att man måste dricka 3 klunkar vin för varje moment som är avklarat.
Den där garderoben hade nog krävt en box.
Låter som en bra regel, :D tyvärr hade nog till och med Lasse Kongo varit tårögd om jag följt den devisen med tanke på att jag och Kamprads bolag har närmare 150 tusen kronor i redan uppklarade affärer! :crysmile::crysmile:
Känns som att jag skövlat en hel regnskog ensam bara för att få ihop till emballaget av allt mitt Ikea-gods..
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Nytt kakel i vitt och svart i pågående köksrenovering med oskåpade skåp och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Näe såatte, jag hade in lite hjälp i köket medans jag själv var på jobbet och det verkar faktiskt som att jag inte måste göra allting själv!
Riktigt nöjd med kaklingen!
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.