Cheesen
M Magnus Larsson skrev:
Vad kör du för batteri i din? Har bara ett 2ah och min orkar fan ingenting..
1,3 2,0 och 2,5 ah..
Den är ju inte lika stark som min 18V gdx men smidigheten är ju oslagbar.. Har inte stött på många skruvar som den inte orkat med...

Knackens ork beror ju mest på varvtalet och det minskar inte beroende på vilket batteri jag använder
 
Det kom lite emellan... Men nu är iallafall hjullagret på plats och bilen ihopskruvad igen.

Verktygen den här gången blev frysbox, ugn, skruvstycke och liten handskägga.

Rostig hjulupphängning med nytt hjullager monterat, liggande i gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilhjul monterat på fordon med synlig hjulbult och gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mkristensson och 7 till
  • Laddar…
Lånade en häcksax av grannen och klippte häcken idag. När jag nästan var färdig la häcksaxen av så det blev att skruva isär och laga. Som väl var så handlade det om ett enkelt kabelbrott som var lätt fixat och granne kunde få tillbaka en nyservad maskin.
 
  • Isärskruvad häcksax med synligt kabelbrott som hålls i en hand, innanmätet med mekaniska detaljer synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Målat över klotter på samfällighetens garagelängor. Blir en andra strykning i helgen.

Lite kuriosa; Poliserna som passerade på vägen i närheten när jag höll på verkade mycket intresserade. Så intresserade att de stannade bilen för en stund men glömde att hälsa. :rofl:
 
  • Vit garagelänga med rött klotter och en färgburk samt pensel vid foten av väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garagelängor med nymålad vägg där tidigare klotter täckts över, i dagsljus med vegetation i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Lånade en häcksax av grannen och klippte häcken idag. När jag nästan var färdig la häcksaxen av så det blev att skruva isär och laga. Som väl var så handlade det om ett enkelt kabelbrott som var lätt fixat och granne kunde få tillbaka en nyservad maskin.
Kabelbrott på häcksaxar brukar vara lite mer dramatiska. Fråga mig inte hur jag vet det … :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kabelbrott på häcksaxar brukar vara lite mer dramatiska. Fråga mig inte hur jag vet det … :crysmile::crysmile::crysmile:
Jag tycker att det känns bekant på något sätt, jag kan ha erfarenhet av det jag med... :rofl:
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Degerlunden Degerlunden skrev:
Lite kuriosa; Poliserna som passerade på vägen i närheten när jag höll på verkade mycket intresserade. Så intresserade att de stannade bilen för en stund men glömde att hälsa. :rofl:
De kontrollerade nog så att det inte var den röda färgen som du använde... ;)
 
Degerlunden Degerlunden skrev:
Målat över klotter på samfällighetens garagelängor. Blir en andra strykning i helgen.

Lite kuriosa; Poliserna som passerade på vägen i närheten när jag höll på verkade mycket intresserade. Så intresserade att de stannade bilen för en stund men glömde att hälsa. :rofl:
Om de hann så fotade de säkert taggarna.

De dokumenterar var "förmågorna" varit. Bra om de mot förmodan skulle fånga dem....
 
  • Gilla
Lintto1
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Jag tycker att det känns bekant på något sätt, jag kan ha erfarenhet av det jag med... :rofl:
Samma här, därför har jag batteridrift numera :D:D:rofl:
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Satt upp ett snabbt räcke Nyinstallerat trästaket längs med stentrappan vid en husentré, omgivet av krukväxter och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Oj! Hur fort kan det springa? :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Joacimz och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Oj! Hur fort kan det springa? :crysmile:
100m på två veckor ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Knives som vanligt. Har testat ett nytt skaftmaterial. Suretouch av amerikanska Norplex, laminat där gummi är varvat med g10. Inte särskilt underbart att jobba med, men ett s*tans bra grepp blir det. Ett giftgrönt inlägg i g10 blev det också
Hand håller en kniv med svart Suretouch-skaft och giftgrönt inlägg mot en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en kniv med nytt skaftmaterial av Suretouch och giftgrönt G10-inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord kniv med svart Suretouch-skaft och giftgrönt G10-inlägg mot träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cpalm och 17 till
  • Laddar…
Utsikt från grävmaskinens hytt över område för gräsmattan med skog och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

påbörjat projekt gräsmatta, efter dränering och diverse andra grävprojekt så är gräsmattan som en åker så nu ska 55ton fyllnad ut innan matjord och gräsfrön
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Har över helgen blivit Shanghajad till ett ställe på Ljusterö. Värden har beordrat vila och ränner omkring och fixar inför att de andra gästerna dyker upp. Så jag satt och tittade på andra som arbetar.

Då ramlar ett av däcken i bitar på den antika manuella gräsklipparen.
Hade verktygen i bilen och ignorerade uttalandet att den inte gick att laga.

Missade före-bild :oops:.

Improviserat fritt.
Använt
Borrmaskin
2mm borrstål
Spetstång
Verktång
Svetstång
och en bit järntråd som jag hittade i vedboden.

Antik manuell gräsklippare med improviserad reparation på däcket mot grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på ett reparerat hjul av en manuell gräsklippare, lagat med järntråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gummit är sprött så det kommer inte hålla så länge, men kommer hålla så att hela gräsplätten kan klippas i dag.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.