richardtenggren
Hennke85 Hennke85 skrev:
Hade hellre jobbat, men det är skönt när man får undan lite skit här hemma också.
Syftade till bilen ;)
Gällande vab så hoppas jag att vi slipper det något mer innan semestern! Senast förra veckan för oss… :p
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Syftade till bilen ;)
Gällande vab så hoppas jag att vi slipper det nå me innan semestern! Senast förra veckan för oss… :p
Aha, tack. Jo det är ju skönt med Ac nu på sommaren det hade jag inte i den gamla bilen, men ibland saknar jag Bettan ändå.
 
  • Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
Känns som jag postar typ samma bild varje kväll.. men har man snålat med yxan så..
Handsnidad sked med spån på ett vitt bord bredvid en kniv och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ivp och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Känns som jag postar typ samma bild varje kväll.. men har man snålat med yxan så..
[bild]
Jo, känslan är lite att du tar en näve spånor och strör ut runt skeden ;)
 
  • Gilla
  • Haha
ivp och 7 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jo, känslan är lite att du tar en näve spånor och strör ut runt skeden ;)
Japp, har spånorna i en påse så jag lätt kan hälla ut vid behov..
 
  • Gilla
  • Haha
Pysslarn och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Känns som jag postar typ samma bild varje kväll.. men har man snålat med yxan så..
[bild]
Är målet att kunna servera tomtegröten om ett halvår med den? :thinking:
 
Cheesen Cheesen skrev:
Idag har lillknacken (Bosch 10,8v) fått arbeta... Franskskruvarna som håller nya trappen på plats hittade jag i en bra å ha låda... Nästan 20 cm långa...
Blev i alla fall en ny trappa till stugan då den gamla höll på att ramla ihop.

Kanske min mest använda maskin, får alltid följa med på äventyr.. borrskruvdragaren som är permanent parkerad i stugan(gsr10,8) har bara fått borra några hål. Men däremot så är jag glad att jag har den där då jag glömt batteriladdaren hemma.
[bild]
Vad kör du för batteri i din? Har bara ett 2ah och min orkar fan ingenting..
 
M Magnus Larsson skrev:
Vad kör du för batteri i din? Har bara ett 2ah och min orkar fan ingenting..
Kapaciteten i Ah bör bara påverka driftstiden och inte vad den max orkar.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kapaciteten i Ah bör bara påverka driftstiden och inte vad den max orkar.
Man tappar faktiskt ganska mycket kraft beroende på Ah också. Här är ett bra test som visar på stora skillnader, tappar ca 35% med 2Ah jmf med 5Ah batteri:
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Som det verkar på mina röda Meec, så är ett 4Ah-batteri två parallellkopplade 2Ah. Alltså klarar det större att leverera högre ström, typ dubbelt....
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vad har dina verktyg gjort mot dig idag?
En grästrimmer hänger fast i en träställning med gräsklipp fastklämt i spolen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här händer inte!
 
  • Haha
dilemma och 1 till
  • Laddar…
J JSE skrev:
Man tappar faktiskt ganska mycket kraft beroende på Ah också.
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Som det verkar på mina röda Meec, så är ett 4Ah-batteri två parallellkopplade 2Ah. Alltså klarar det större att leverera högre ström, typ dubbelt....
Tack! Man lär sig alltid något här! (y) Och när man kommer med tveksamma råd rättas man även snabbt! :oops: Precis som det ska fungera! :heart:
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tack! Man lär sig alltid något här! (y) Och när man kommer med tveksamma råd rättas man även snabbt! :oops: Precis som det ska fungera! :heart:
Ännu "värre" är att vissa tillverkare stoppar elektronik i batterierna som berättar för maskinen vad de är för typ, så att maskinen kan ägna sig åt "angry pixies choreography" på ett sätt som ger mer "chooch" med större batterier (för att tala AvE-iska)... :D

Edit: såg den här häromdagen, bra exempel på det...
 
Ja precis. Effektuttaget brukar va större på större batterier. Får väl ta och investera i nån maskin med lite fetare batteri till :cool:
 
Handhyvlat falsar! Rätt skönt att slippa handöverfräsen, det elverktyg jag ogillar att använda mest! Röd handhyvel som används för att forma en träfals, med träspån runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.