Blodsoppen
P pmd skrev:
En fördel med Telia FWA är att om man är kopparsladdkund hos Telia så slipper man installationskostnaden när kopparsladden klipps, samt att man får "fri surf".

Är "fri surf" standard hos alla operatörer numera?
Citerar mig själv från tidigare inlägg, som jag av en del blev idiotförklarad för. Men för oss funkar allt klockrent. Vi har all sen surf och hastighet vi behöver.
Hej!
Jag hoppade inte på fibertåget när det gick. Blev idiotförklarad av en del. Jag tyckte det var på tok för mycket pengar för något som inte behövdes.
Nu har vi sagt upp vårt ADSL och kör mobilt bredband från Telia. Funkar toppen, bättre än ADSL. Vi streamar på tre tv apparater mobiler och datorer utan problem. Kan tilläggas att vi bor på landet. Känner mig som en vinnare. Idag kommer vi även billigare undan än med ADSL.
 
  • Gilla
OFP
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Känner mig som en vinnare. Idag kommer vi även billigare undan än med ADSL.
Idag ja, det är väl bara att hoppas att det fungerar lika bra och prisvärt imorgon, och därefter. Med lite tur gör det det. Är nog svårt att sia om framtiden dock.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Blodsoppen
Jag kan aldrig tro att det trådlösa skulle bli sämre. Idag ska ju varenda grej vara uppkopplad trådlöst.
 
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag kan aldrig tro att det trådlösa skulle bli sämre.
Ökar nyttjandet utan motsvarande utbyggnad lär det bli sämre.

Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Idag ska ju varenda grej vara uppkopplad trådlöst.
Precis. ;)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag hoppade inte på fibertåget när det gick. Blev idiotförklarad av en del. Jag tyckte det var på tok för mycket pengar för något som inte behövdes.
Nu har vi sagt upp vårt ADSL och kör mobilt bredband från Telia. Funkar toppen, bättre än ADSL. Vi streamar på tre tv apparater mobiler och datorer utan problem. Kan tilläggas att vi bor på landet. Känner mig som en vinnare. Idag kommer vi även billigare undan än med ADSL.
Så länge man är säker på att man kan efteransluta sig så fungerar det bra. FWA är ju bra iom att det blir viss konkurrens också.
 
På landsbygden kan nog efter anslutning vara problematisk. I Stan gräver de ju duct till tomtgränsen även om man inte köper en anslutning.
 
R
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Citerar mig själv från tidigare inlägg, som jag av en del blev idiotförklarad för. Men för oss funkar allt klockrent. Vi har all sen surf och hastighet vi behöver.
Hej!
Jag hoppade inte på fibertåget när det gick. Blev idiotförklarad av en del. Jag tyckte det var på tok för mycket pengar för något som inte behövdes.
Nu har vi sagt upp vårt ADSL och kör mobilt bredband från Telia. Funkar toppen, bättre än ADSL. Vi streamar på tre tv apparater mobiler och datorer utan problem. Kan tilläggas att vi bor på landet. Känner mig som en vinnare. Idag kommer vi även billigare undan än med ADSL.
Då är det ju bara för dig att hoppas att dina grannar valde fiber när det erbjöds, på vilken trådlös uppkoppling tror du de hamnar annars ;)

Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag kan aldrig tro att det trådlösa skulle bli sämre. Idag ska ju varenda grej vara uppkopplad trådlöst.
Nae det är ju lätt att tro om man inte är insatt. Jag lovar dig att utrymmet i luften har en begränsning och att din upplevelse kan bli sämre om fler börjar nyttja samma utrymme. Du säger det själv: "idag ska ju varenda grej vara uppkopplad trådlöst" :)

Dessutom kan ju dina behov öka, och om det trådlösa nätet inte byggs ut i samma takt så kommer du få en sämre upplevelse även om hastigheten är densamma.
 
Blodsoppen
Som jag sade innan. Alla min familjs behov täcks idag. Har mellan 40 och 70 ner. Och ibland knappt 10 upp. Jag klagar inte. Grannarna har fiber. För ett tag sedan var det avgrävt och dom stod utan tv och internet i flera dagar, medan vi hade. Absolut kan det bli avbrott på det trådlösa med.
Varför måste allt gå så fort?
 
Funkar det så är det ju bara köra på.
 
P
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Idag kommer vi även billigare undan än med ADSL.
Kör du Telia FWA eller någon annan operatör? Finns det ett "surftak" på ditt abonnemang?
Vad kostade installationen och vilken är månadskostnaden?
 
harry73
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Som jag sade innan. Alla min familjs behov täcks idag. Har mellan 40 och 70 ner. Och ibland knappt 10 upp. Jag klagar inte. Grannarna har fiber. För ett tag sedan var det avgrävt och dom stod utan tv och internet i flera dagar, medan vi hade. Absolut kan det bli avbrott på det trådlösa med.
Varför måste allt gå så fort?
Jag förstår inte varför du behöver vår bekräftelse. Är du nöjd, behöver du inte oss för att ge dig en klapp på axeln medan vi säger att du gjorde ett bra val
 
Blodsoppen
P pmd skrev:
Kör du Telia FWA eller någon annan operatör? Finns det ett "surftak" på ditt abonnemang?
Vad kostade installationen och vilken är månadskostnaden
Jag har inget surftak. Kostnad för installationen 0 kr. Månadskostnad för mobilt bredband och Telia play och kanalpaket HBO, och C more är 598 kr
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Här skickade Telia ut en intresseförfrågan för fast bredband via mobilnätet, 30-150 Mbit/s tror jag de erbjöd. Tyvärr så fick de inte tillräckligt många intressenter för att gå vidare med erbjudandet. Så de bygger definitivt ut något (har annars bra mobilteckning här hemma och för kanske 20 Mbit/s ner på telefonen inomhus).
 
P
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag har inget surftak.
Nappade du på Telias erbjudande till ADSL-kunder som blir av med kopparsladden, alltså?
Kostnad för installationen 0 kr. Månadskostnad för mobilt bredband och Telia play och kanalpaket HBO, och C more är 598 kr
Stämmer med priserna jag har hittat på Telias webplats. Bredband 399 kr + TV 199 kr.
Efter tolv månader blir dock bredbandet 100 kr dyrare.
 
Blodsoppen
Jag hörde själv av mig till dom eftersom adsluppklopplingen strulade mycket, och gick långsamt. Mellan raderna sade Telia att kopparnätet var på väg bort där jag bor. I område i närheten är det redan borta.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.