Allmän fråga: Jag försöker lämna tillbaka två sågklämmor från våren där kvittot har försvunnit. Långa diskussioner med kundtjänst och butik har inte hjälpt trots att förpackning är obruten och att jag kan visa på transaktion med kortköp. - Finns det någon som har köpt och kan tänka sig att låna ut sitt kvitto? Tack på förhand.

// En inte längre så nöjd Lidl-kund

Sågklämmor och styrskena från Parkside används för att såga en bräda, med produktinformation och pris bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Finns det någon som har köpt och kan tänka sig att låna ut sitt kvitto?
Kan tyvärr inte hjälp till men varför retur? Är de kassa?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan tyvärr inte hjälp till men varför retur? Är de kassa?
Klämkraften sidled och neråt var inte tillräcklig när jag skulle fräsa med en på vardera sida. Det går att höja punkten för där man klämmer men då ligger inte skenan mot bordet längre. Går säkert att modifiera men då känns det lättare att ta två raka brädor och tvingar.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan tyvärr inte hjälp till men varför retur? Är de kassa?
De är rätt kassa. Alldeles för vek i strukturen och för flimsig för att fungera som pålitligt mothåll för precisionsarbete. För grovt och snabbt absolut okay men då behöver man inget mothåll alls ;)
 
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Allmän fråga: Jag försöker lämna tillbaka två sågklämmor från våren där kvittot har försvunnit. Långa diskussioner med kundtjänst och butik har inte hjälpt trots att förpackning är obruten och att jag kan visa på transaktion med kortköp. - Finns det någon som har köpt och kan tänka sig att låna ut sitt kvitto? Tack på förhand.

// En inte längre så nöjd Lidl-kund

[bild]

Om du har kontoutdrag så ser man när köpet är gjort och kvittosumma

butikschefen och säljledare i butiken kan med den infon hitta ditt kvitto i datorn
 
  • Gilla
ajonss32 och 2 till
  • Laddar…
R

M mnils skrev:
Min varade ungefär 10min innan den släppte ut sin magiska rök och gav upp. Det blir blå Bosch när jag behöver en så stor kap nästa gång.
Nu har jag kapat sten i rätt många timmar med denna och den funkar kanon fortfarande(y)
 
M mAiK skrev:
Om du har kontoutdrag så ser man när köpet är gjort och kvittosumma

butikschefen och säljledare i butiken kan med den infon hitta ditt kvitto i datorn
Precis min poäng. Det är tröttsamt. Jag får försöka ett varv till även i butik.
 
Råkade ut för samma problem på IKEA. Personalen i butiken var helt handfallen och kunde absolut inte hjälpa till. Ett samtal till kundtjänsten i Älmhult(?) och det var löst på ett par minuter. Nu var det som sagt inte Lidl men dom kanske också har en vettig central kundtjänst som kan plocka fram kvittot åt dig.
 
T Torbod skrev:
De är rätt kassa. Alldeles för vek i strukturen och för flimsig för att fungera som pålitligt mothåll för precisionsarbete. För grovt och snabbt absolut okay men då behöver man inget mothåll alls ;)
Håller med, alldeles för veka för att gå att använda
 
Lime113 Lime113 skrev:
Allmän fråga: Jag försöker lämna tillbaka två sågklämmor från våren där kvittot har försvunnit. Långa diskussioner med kundtjänst och butik har inte hjälpt trots att förpackning är obruten och att jag kan visa på transaktion med kortköp. - Finns det någon som har köpt och kan tänka sig att låna ut sitt kvitto? Tack på förhand.

// En inte längre så nöjd Lidl-kund

[bild]
Det bör inte vara några problem. Du har bevis på transaktionen och dom är, vad jag vet, skyldiga att kunna ta fram ditt kvitto enligt bokföringslagen.
 
  • Gilla
ajonss32 och 1 till
  • Laddar…
T Torbod skrev:
De är rätt kassa. Alldeles för vek i strukturen och för flimsig för att fungera som pålitligt mothåll för precisionsarbete. För grovt och snabbt absolut okay men då behöver man inget mothåll alls ;)
För mig funkade den iaf i förhållande till priset :thinking:

Tror många har för höga krav på billighetsprodukterna som lidl säljer…….. dom där kostar nog inte ens en tia att tillverka i Kina och då blir kvaliteten därefter
 
  • Gilla
  • Haha
rotbackarn och 2 till
  • Laddar…
Vad har ni för erfarenhet av denna sänksåg? Finns det en batteridriven variant också? Säljs i Lidl denna vecka med en hel del tillbehör men då eldriven.
 
  • Parksides elektriska sänksåg PTS 710 A2 på förpackningen, med specifikationer 710W och tillbehör, säljs i Lidl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trogons och 1 till
  • Laddar…
Har ingen erfarenhet av sågen men reagerar lite på sågdjupet. Den klarar ju inte ens en av de vanligaste tralldimensionerna, dvs en 28*120 bräda då max sågdjup är endast 27 mm.
Den kanske är jättesmidig när det är klenare dimensioner som skall sågas men jag skulle hoppa ett köp då den inte klarar en vanlig trallbräda.
 
R roli skrev:
Har ingen erfarenhet av sågen men reagerar lite på sågdjupet. Den klarar ju inte ens en av de vanligaste tralldimensionerna, dvs en 28*120 bräda då max sågdjup är endast 27 mm.
Den kanske är jättesmidig när det är klenare dimensioner som skall sågas men jag skulle hoppa ett köp då den inte klarar en vanlig trallbräda.
Den är väl antagligen tänkt att använda till att såga skivor. Ser smidig ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.