Karlia
Jiji Jiji skrev:
Har hittat platsen för den provisoriska kattgården och identifierat ett intresseproblem. [bild] [bild]
Katten och jag har inte samma uppfattning om hur eldgrytan ska användas...
Katten säger att det är ett katthus, kanske tom ett konstverk, inspirerat från Kullaberg, antar jag då. Men jag trodde att det var vår grill.
Jag håller med kisse. Det är ju en katt där, klart det är ett katthus!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kattungar brukar äta näbbmus en eller två gånger, sen vet dom.
Det är självupplevt, katter på landet, en massa hästfoder i närheten osv.
Kattungarna växte upp som jägare och röjde runt bland alla smågnagare i omgivningen, och åt upp allt de fångade utom näbbmössen.
Men i början hittade jag halvätna näbbmöss och en kattspya i närheten några gånger, efter några veckor hittade jag bara döda näbbmöss, lekta till döds ...
Det är vad jag oxå sett. Halvätna näbbmöss eller halvdöda som katten inte brytt sig om att döda så man fick knacka till för att göra slut på lidandet.poängen var att katter hinner lära sig medan hundar glufsar i sig utan att reflektera över vad de äter och mår därför illa, att de senare upprepar misstaget får var och en tycka/ tänka vad de vill om ...
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Mikael_L
Jiji Jiji skrev:
Har hittat platsen för den provisoriska kattgården och identifierat ett intresseproblem. [bild] [bild]
Katten och jag har inte samma uppfattning om hur eldgrytan ska användas...
Katten säger att det är ett katthus, kanske tom ett konstverk, inspirerat från Kullaberg, antar jag då. Men jag trodde att det var vår grill.
Om du ber snällt samt mutar med en påse dreamies så kanske du får låna den.
Annars får du väl helt enkelt köpa en grill, antar jag ... :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om du ber snällt samt mutar med en påse dreamies så kanske du får låna den.
Annars får du väl helt enkelt köpa en grill, antar jag ... :crysmile:
Jag ska prova. Jo, eller sluta grilla. Jag äter ju inte kött ändå. :crysmile:
 
S Sona2012 skrev:
Det är vad jag oxå sett. Halvätna näbbmöss eller halvdöda som katten inte brytt sig om att döda så man fick knacka till för att göra slut på lidandet.poängen var att katter hinner lära sig medan hundar glufsar i sig utan att reflektera över vad de äter och mår därför illa, att de senare upprepar misstaget får var och en tycka/ tänka vad de vill om ...
Om man är en riktigt glupsk hund som Bruna Hunden, slukar man dem hela och har sen ingen aning om varför man plötsligt mår så illa.

Det är hemskt att gå ut på kvällen met paddor och näbbmöss över allt. Fast nu blev det OT.
Katter är lite klurigare helt enkelt.
 
Gustav är en så cool katt!
Det gör inget om tvättmaskinen centrifugerar, han sover lugnt vidare i sin kattong!

 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Per Eskilsson och 19 till
  • Laddar…
Mikael_L
Lite annat än Frasse. Frasse gillar inte alls tvättmaskinen, brukar vilja gå ut så fort han hör att den är igång.
Inte livrädd, men den är otrevlig i alla fall.
Dammsugaren har det också varit lite si och så med, byter gärna våningsplans eller går ut när den börjar låta.

Min första katt sprang däremot direkt och gömda sig under täcket mitt i sängen så fort dammsugaren kom ut från skåpet, och låg där och tryckte i en timme efter avslutad dammsugning. Jag antar att det är anledningen till att jag sägs vara så dålig på att städa ... :)
 
  • Haha
  • Gilla
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
KristinaRT
Tricolor katt med fokuserad blick i soligt gräs, ser ut att vänta på sällskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Normalt föredrar Misan att ligga och sova vid denna tiden, men om matte är ute så kan man väl fundera på att kräva lite sällskap? Självklart är en katt viktigare än lite kirskål…. Eller….
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Lite annat än Frasse. Frasse gillar inte alls tvättmaskinen, brukar vilja gå ut så fort han hör att den är igång.
Inte livrädd, men den är otrevlig i alla fall.
Dammsugaren har det också varit lite si och så med, byter gärna våningsplans eller går ut när den börjar låta.

Min första katt sprang däremot direkt och gömda sig under täcket mitt i sängen så fort dammsugaren kom ut från skåpet, och låg där och tryckte i en timme efter avslutad dammsugning. Jag antar att det är anledningen till att jag sägs vara så dålig på att städa ... :)
Varit olika med mina katter de flesta sprang iväg bara de anade att dammsugaren kunde tänkas komma fram, men en klurig en lade sig ovanpå ( för att det var varmt och skönt?)och lärde sig att starta när den var avstängd, inte sätta i kontakten så avancerad var hon inte , men visste vilken knapp som var rätt
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Lustigt / lite intressant:

”Ulfur Arnason vid Lunds universitet jämförde nyligen arvsmassa från gnagare och insektsätare. Han kunde då konstatera att näbbmöss står så långt från gnagarna att de i själva verket är mer släkt med katt än med råtta!”

(artikel från fof.se)
 
  • Wow
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Gustav är en så cool katt!
Det gör inget om tvättmaskinen centrifugerar, han sover lugnt vidare i sin kattong!

[video]
Inget o klaga på, vem vill inte bli vaggad till sömns.. ;)
Dock kanske ni får sänka volymen lite..
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Inget o klaga på, vem vill inte bli vaggad till sömns.. ;)
Dock kanske ni får sänka volymen lite..
Ibland undrar jag om inte han börjar bli gammal och hör lite dåligt...:heart::love:
 
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Ibland undrar jag om inte han börjar bli gammal och hör lite dåligt...:heart::love:
Katten e ung här.. sura tanterna börjar bli gamla o rostiga (jag å hunden) :cool:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Lycka är, att åtminstone, ha en katt i sängen när man går och lägger sig. :love:
Och är det sen Bärra som sällan sover i sängen utan mer ofta under den, blir man lite extra varm i hjärtat.
Han är förmodligen bra mycket mindre varm efter klippningen ihop med en golvfläkt i sovrummet nu. :heart:
Nyklippt röd katt som tar det lugnt i en säng med randiga lakan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Svartvit katt ligger intill en vit garderob på ett beige golv, ser ut som att den skedar med garderoben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sover sked med en garderob.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.