Sharky58 Sharky58 skrev:
Nu är byggsäsongen i princip slut. Trappräcken och lite annat smått får anstå till nästa vår.
Sista bilderna med sittstegen helt klara och en bild av bygget som det blev:

[bild]

[bild]

/Göran
Riktigt maffigt!!!:cool:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Pampigt! var ordet, sade Bill...
 
Mycket fint ja, sen finns små detaljer i intrycket som de träfärgade delarna som väl kommer bli vita (utom just gåyta uppåt) som "lite smått nästa vår"? Och fylla trianglarna bredvid trappen. Mmm, supernajs på ett redan väldigt fint hus :D
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Pampigt! var ordet, sade Bill...
Ja riktigt imponerande projekt med många fina detaljer och ett riktigt utförande det ska bli otroligt roligt att se hur det går i fortsättningen hoppas det kommer uppdateringar
 
Vi kör väl en liten uppdatering.......

Efter att ha bytt uppdrag på jobbet i höstas så blev det noll tid att fortsätta att pilla på altanen efter juli/augusti ( höstregn och lera är dessutom inte någon favorit).
Nu i sommar tar jag det lilla jag hinner med vilket i princip är att göra färdig belysningen på altanen. Det har dessutom tillkommit (stöd)murar på båda sidor om altanen.
7 månader kvar till pension sedan blir det mera fritid även om mina planerade univeristetsstudier kommer att ta en del tid :)

Först: Anledningen till att inte ha överliggare på glaset på övre altanen:

Altan med glasräcken, utsikt över trädgård och sjö, rottingmöbler och lavendelkrukor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och murarna:

Stödmurar av sten på sidan av en vit husfasad med en ovanjord altan och synliga LED-lister under toppstenarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vitt hus med altan under byggnation, inklusive en ofärdig stödmur på höger sida och belysningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På den sista bilden kan den falkögde se smala aluminiumlister under toppstenarna. Innanför dom sitter 50cm länga LED-lister i skarven mellan varannat halvförband för att ge släpljus på murarna.
(Pga en lös toppsten på den andra bilden så kunde jag inte installera belysning där just nu).

Och detaljer, detaljer såklart... Gjorde egna hörnbeslag till aluminiumlisterna:

Smala aluminiumlister monterade under toppstenarna på en mur, avsedda för LED-belysning, med synliga skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inget av det som är kvar på altanen tillhör avdelningen panik så jag har anstånd till nästa vår att ta hand om det sista på altanen :)

/Göran
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Så galet läckert allt! Alla makalösa detaljer! Vansinnigt genomtänkt, planerat och utfört!
 
Åsa Lund
Grattis till förstasidan ;)
Vit villa med konstruerad stor altan under byggnation framför en skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rootmoose och 1 till
  • Laddar…
J jogidlöf skrev:
Så galet läckert allt! Alla makalösa detaljer! Vansinnigt genomtänkt, planerat och utfört!
På förekommen anledning och måhända lite OT så vill jag tacka för all positiv feedback jag har fått. Tyvärr är en av alla mina svaga sidor förmågan att på rätt sätt uppskatta sådant.

Man är stöpt i sina tidiga år när man började jobba på kraftverket hemma tidigt 70-tal och då var det raka puckar: - Du börjar klockan 7, slutar klockan 4 och därimellan så jobbar du utan att klaga eller gnälla och gör rätt på en gång för annars får du göra om hela skiten från början. Fiskade man efter beröm så blev man stämplad som sinnessvag :)

Det hade dock sina fördelar eftersom det fanns både en komplett mekanisk verkstad och en träverkstad med stor torkvind som man hade fri tillgång till på icke arbetstid.

/Göran
 
  • Gilla
Bowman och 4 till
  • Laddar…
Bra story, ja ibland kan det va svårt o ta till sig beröm men ibland måste man också säga till sig själv att ja jäklar vad bra det blev, det där blev väldigt lyckat etc.
Däremot, fiska efter beröm… det är ngt helt annat det.
Tycker du lugnt kan luta dig tillbaka i en av däcksstolarna, med en iskall krispig GT, och säga att ja det här blev jävligt bra!
När får vi se nästa projekt?
 
  • Gilla
Bowman och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.