A
Viva Italia!
 
En röd Ducati-motorcykel utan kåpa i en verkstad ger intryck av hög ljudnivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här är faktiskt på gränsen till oljud:cool:
 
F
K Keld skrev:
[bild]
Den här är faktiskt på gränsen till oljud:cool:
SF 1098?

my bad... M S4R?
 
Redigerat:
F fsn skrev:
SF 1098?
Monster S4R 07 Testastretta motor
 
Det finns definitivt skillnad på ”plågsamt buller” och ”härligt motorljud”!

Jag är en enkel man men kan tycka en vanlig 2500-kubiks turbomatad Volvofemma kan låta helt sagolikt på fullt blås. Såväl som en liten rapp mototsåg, väloptimerat port-trimmad.

Det som låter direkt illa i mina öron är sega slöa moppemotorer och motorsågar, röjsågar etc som låter på samma vis. Kan vara olidligt nästan.
 
F
H Harald Blåtumme skrev:
Det finns definitivt skillnad på ”plågsamt buller” och ”härligt motorljud”!

Jag är en enkel man men kan tycka en vanlig 2500-kubiks turbomatad Volvofemma kan låta helt sagolikt på fullt blås. Såväl som en liten rapp mototsåg, väloptimerat port-trimmad.

Det som låter direkt illa i mina öron är sega slöa moppemotorer och motorsågar, röjsågar etc som låter på samma vis. Kan vara olidligt nästan.
lustigt, de flesta är av uppfattningen att turbo förstör motorljudet.
 
F fsn skrev:
lustigt, de flesta är av uppfattningen att turbo förstör motorljudet.
"De flesta".

Du skulle ha skrivit "de flesta gamla pruttgubbar som inte vet bättre" så hade det varit sant.


Det finns plats för ljud både med och utan turbo i mina öron.
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
"De flesta".

Du skulle ha skrivit "de flesta gamla pruttgubbar som inte vet bättre" så hade det varit sant.


Det finns plats för ljud både med och utan turbo i mina öron.
Totalt sönderslaget jämfört med NA och det är inte en subjektiv uppfattning, det är mätbart.... säger inte att det skulle bli oljud men det är inte bäst. Ungefär som alla konstiga människor som påstår att en F1 V12 skulle låta bättre än F1 V8, konstiga människor.
 
Hus tomte
Trodde d handlade om några små grabbar å tjejer på moppe å inte vem som spänner hängslena mest i buller:crysmile::crysmile:

Sunt förnuft gäller nog i slutändan oavsett hobby å vilken storlek du har på dina kallingar..

Vi alla har stört dom äldre nån gång i livet å ju roligare blev d när dom skrek å veva me armarna..
Samma sak gäller nu 2021 allt går bara om å om igen..

Bara gilla läget eller gå över prata om sakerna me era grannar å sluta knyt näven i byxorna.. va sa din mamma när du va liten? Fult å ljuga
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Ja,vissa ljud(oljud) kan man ju älska:) fortsätter lite ot! Gamla Honda rc166 är svårslaget:
 
  • Gilla
KjellTimell och 2 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Ja,vissa ljud(oljud) kan man ju älska:) fortsätter lite ot! Gamla Honda rc166 är svårslaget:
[media]
Underbart ljud på den ”moppen”(y)

Härligt med litet os av bränt gummi och rytande motorer i denna era av tyst elektrisk klimatkorrekthet! För de flesta lär intresset ha odlats hemma i päronens garage så jag har största tolerans mot litet blårök och buller, blir litet nostalgisk nästan.

Möjligen litet OT men tycker de flesta verkligen att turbo förstör ljudet? Tycker inte jag, kolla här tex och lyssna på det skönt brutala ljudet från en turbomatad femma:
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
Hus tomte
Vissa ljud e inte oljud
 
G
Jag tycker om när det låter. Jag slår alltid på grytlock när jag är ute och går.
Jag går ofta förbi där det bor bilägare och mc-knuttar som kör med moddad ljuddämpare.
De orkar ju inte köra runt för jämnan, så jag hjälper dem att hålla tystnaden borta.
 
  • Gilla
  • Haha
a.o.f och 5 till
  • Laddar…
K
Har man problem med vanliga ljud som tex bilar motorcyklar hundar osv så är det ditt eget ansvar att skaffa ett boende utan grannar som ligger för sig själv
 
Korvgubbe
MathiasS MathiasS skrev:
Aaaaandddd aaaaaaiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaa wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllllllllllllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaalllwwwwawaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyyssssssssssssssssllööööööööööööööööööööööööööööööööööööööveeeeeeeeeeeee youuuuuuuuuooooooouuuuuuuooouuuu.

Ni hör hur det låter när jag sjunger va?
Nej, men vi hör hur det låter när du försöker... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.