Kan meddela att jag har samma problem (en liknande modell, WTW86360SN). Även fast behållaren är halvfull så läcker den vatten. Tömmer man då behållaren så kan den köra igen tills den blir "halvfull" och då börjar läcka igen. Ska öppna upp den och se om jag hittar nåt.

Kan meddela att jag tidigare haft ett annat, omvänt, problem, att den signalerar behållare full även fast den inte varit det. Har dokumenterat det väl hur man löser det felet i denna tråd med bilder mm:
https://www.byggahus.se/forum/posts/3983642/

Detta är dock något annat så har du lyckats med något, posta gärna!
 
Kan säga jag hittat vad som läcker vatten. När den ska rengöra kondensator så släpper den ut vatten från behållaren med jämna mellanrum och då händer bifogad video.

Blev lite bättre av att dra upp röret ordentligt men ändå inte helt tätt så tänker man får täta lite där eller så är det att det att röret och kondensatorn inte lyckas "svälja" vattnet snabbt nog.

Vill du tvinga fram en rengöring: Hjulet till kl 6, håll in skontork (fjäder-ikonen) och ett steg till kl 7 så P:07 visas och Start. Efter någon minut släpper den igenom allt vatten.
 
Redigerat:
  • Gilla
petber01
  • Laddar…
M jonasba skrev:
Kan säga jag hittat vad som läcker vatten. När den ska rengöra kondensator så släpper den ut vatten från behållaren med jämna mellanrum och då händer bifogad video.

Blev lite bättre av att dra upp röret ordentligt men ändå inte helt tätt så tänker man får täta lite där eller så är det att det att röret och kondensatorn inte lyckas "svälja" vattnet snabbt nog.

Vill du tvinga fram en rengöring: Hjulet till kl 6, håll in skontork (fjäder-ikonen) och ett steg till kl 7 så P:07 visas och Start. Efter någon minut släpper den igenom allt vatten.
M jonasba skrev:
Kan säga jag hittat vad som läcker vatten. När den ska rengöra kondensator så släpper den ut vatten från behållaren med jämna mellanrum och då händer bifogad video.

Blev lite bättre av att dra upp röret ordentligt men ändå inte helt tätt så tänker man får täta lite där eller så är det att det att röret och kondensatorn inte lyckas "svälja" vattnet snabbt nog.

Vill du tvinga fram en rengöring: Hjulet till kl 6, håll in skontork (fjäder-ikonen) och ett steg till kl 7 så P:07 visas och Start. Efter någon minut släpper den igenom allt vatten.
Ahh, spännande. Tack det måste jag kolla på min också för jag har inte lyckats att lösa det :(
Tack för återkopplingen..

/Peter
 
Sådär, nu har jag kollat och jag hade samma fel som du :)
Men frågan är bara hur tusan man kan lösa det?
Jag verkar inte kunna skjuta upp röret något mer men det tycker ändå ut vatten där.
Så frågan är om det är för trångt längre ner som gör att den trycker upp eller om det ska vara så men att det är tätt där uppe så det inte kan komma ut?

Nån som vet eller har förslag på hur man kan få bukt med det?
Tack jonasba för tipset och filen
 
A
Det borde vara stopp av ludd längre ner
 
Jag trodde det också så fick bort röret helt men så långt ner jag kan se så är det inte ludd. Det smalnar ju av rejält i botten (i kondensatorn) men ska man rensa den (som ska vara "självrengörande") så verkar man behöva montera isär hela torktumlaren. Det jag gjorde var att täta röret lite med "tejp" så det inte ska skvätta över.
 
Redigerat:
electroluxaren skrev:
Det borde vara stopp av ludd längre ner
OK, vet du hur man kan försöka göra rent där?
Måste man försöka hitta något att peta med eller fiska upp ludd med uppifrån?
 
A
Lite trångt och knöligt lirka loss röret
Pinne inget bra du kan skada kondensorn
 
Trångt verkar bara vara förnamnet. Hur kommer ni åt och kan skruva bort den inre skruven tro?
 
A
P petber01 skrev:
Trångt verkar bara vara förnamnet. Hur kommer ni åt och kan skruva bort den inre skruven tro?
Jag brukar riva hela maskinen till bara denna enda skruv är kvar
 
M jonasba skrev:
Jag trodde det också så fick bort röret helt men så långt ner jag kan se så är det inte ludd. Det smalnar ju av rejält i botten (i kondensatorn) men ska man rensa den (som ska vara "självrengörande") så verkar man behöva montera isär hela torktumlaren. Det jag gjorde var att täta röret lite med "tejp" så det inte ska skvätta över.
Jonasba, tog du bort röret eller tittade du bara ner i det när det satt på plats?
Om du tog bort det, har du något tips på hur du fick bort den inre skruven?
 
P petber01 skrev:
Jonasba, tog du bort röret eller tittade du bara ner i det när det satt på plats?
Om du tog bort det, har du något tips på hur du fick bort den inre skruven?
Jag vara röck upp det så lossnade det och tog med sig gummiringen
: En vit plastdel med en gummiring som lossnat delvis från ett maskinaggregat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M jonasba skrev:
Jag vara röck upp det så lossnade det och tog med sig gummiringen
:[bild]
Ah, rackarns. Min ser inte riktigt lika dan ut, utan den är helgjuten :(
Se bild.
Interiör av en helgjuten tvättmaskin med synliga delar och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M jonasba skrev:
Jag vara röck upp det så lossnade det och tog med sig gummiringen
:[bild]
Nu har jag fortsatt felsökningen. Jag försökte försiktigt dammsuga (med påtejpad slang) och även försökt täta där överföringen är mellan behållaren och röret ner till kondensorn.
Det hjälpte tyvärr inte. Jag börjar tro det är något galet där uppe vid behållaren. Särskilt eftersom det börjar läcka direkt när den "öppnar sig".
Jag spelade in vad som händer och hur det läcker. Se bifogade Videon.
Någon som har något mer tips?
 
Det verkar ha fungerat bra för mig sedan jag tätade men jag hade ju en annan design och kunde lossa mitt rör och täta på så sätt. Däremot så har jag aldrig sett det runnit vatten på framsidan som det gör för dig. Känns som det är ngt i tätningen där den öppnar luckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.