Hej!
Avfuktningskapaciteten för Wood's Cortina Silent är 33,6 liter/dag.
Vi skulle önska så mycket en luftkonditionering med anledning att under augusti väntar vi vår första barn. Vi har kämpat genom åren under sommaren pga värme och fukt och det kommer att kännas så skönt att ha något som lindrar värmen! Vi ser framemot barnet men inte att vara höggravid under värmeböljan och kan knappt sova pga värme! Ni vet hur det ser ut med ekonomin hos förstabarnföräldrar och allt som skulle underlätta är mer än välkommen! Tack så mycket för att vi får tävla!:heart::love:
 
Avfuktningen är 33,6 liter per dag

Vill vinna för jag jobbat hemma ensam i ett halvår nu pga Corona o min klimakterievarma kropp behöver snart kylas ned så jag inte blir tokig. Vill gärna få utvärdera denna o hoppas jag kan jobba några år till.

mia
 
33,6 liter per dag.
Med en luftkonditionering kan man sova gott och få en dräglig tillvaro under heta sommar nätter.
En dröm alltså
 
33,6 liter avfuktning per dag.
Med denna portabla ac kan den hålla ner värmen i rummen där min frus privata daghem är. En ålder mellan 1 till 5 behöver lite svalka när de vilas. Med denna tysta luftkonditionering så vakna inte vi när vi vila middag efter utelekarna. Mvh lotta o barnen.
 
Svar: Avfuktning: 33,6 liter/dag

I eländig tid med Corona, kommer Hylte Jakt och lantmanns luftkonditionering Cortina silent till pass, som inte dåna. Är tyst som en mus som effektivt kyler ner rummet i mitt hus. En sånn ska jag bara ha som gör livet inomhus superbra!!
 
33,6 l/dag.


Bor i ett hus med total avsaknad av isolering... På sommaren är det så varmt inne att hjärnan kokar och det är stört omöjligt att sova. När man inte sover blir man snabbt vrång och sur vilket går ut över både folk och fä, man blir helt enkelt en grinig gubbe.

Med denna kanske jag kan förvandlas från gubbe till mina spänstiga 41 år igen!
 
Hej Hylte Jakt & Lantman.

Jag brukar köpa hand- och fotvärmare av er! Men nu gäller det problemet med kylning!

Vi har flyttat från Stockholm och äntligen blivit lantisar här på Gotland! Flytten innebar att min man, som är mentalskötare, fick ett annat schema: Treskift! Vi tänkte först att det skulle funka men det blev svårt, speciellt efter nattpass då han dödstrött skulle köra hem, i halka och i värsta rådjurstimman. Han fick ringa mig på högtalare för att hålla sig vaken...

Snart kommer min förklaring till varför jag tävlar om en Woods AC Cortina Silent.. Men inte riktigt än!!

Jo, det var också täta pass så vi behövde en lösning. Det hela slutade med en liten övernattningslägenhet nära jobbet.. Vi har ett vindsloft som sovrum och nu kommer det: Låt oss vinna en sån där Woods AC Cortina Silent så han står ut där uppe på sommaren! En bra skötare på slutenvården behöver hyfsad nattsömn. Eller dagsömn...!

Den ska kunna avfukta hela 33,6 liter/dag. Och vi har exakt 35 kvadrat!! Är inte det ett tecken?? Hoppas!!!
 
33.6 l per dag. Vill slippa sova på golvet med öppen frysdörr!
 
Den klarar av att avfukta: 33,6 liter per dag/dygn.
Det vore så skönt om barnen fick sova ordentligt denna sommar då deras rum är i söderläge och det inte finns någon annat rum för dom.
 
Avfuktning 33.6 liter/dag.

Den skulle passa bra för att svalka min huvud under sommarmånaderna när fru och barn konstant påminner mig om hur varmt det är i sovrummen när de ska sova.
 
Svaret är 33,6 liter/dag

Efter att vi fick nya fönster som är betydligt tätare än de gamla blir det galet varmt och svettigt i sovrummet. Jag kan i princip vrida ur täcket varje morgon.
Granne som jag är med järnvägsstationen kan jag inte direkt öppna fönstren heller.

Jag hade en Woods avfuktare som gick dagen i ända i säkert 18 år, helt otroligt egentligen vilken kvalitet det var.
En sån här manick hade passat perfekt i sovrummet nu till sommaren.
 
Avfuktning: 33,6 liter/dag

Motivering: Mellansveriges varmaste lägenhet + renovering av tak och fasad i sommar (inteckning av fönster) + bebis som trots sina ynka 8 månader är konstant svettig som en nytränad brottare = bäddat för osämja i hushållet. Slutsats; Denna magnifika AC
 
Svar: Avfuktning 33,6 liter per dag

Jag skulle vilja vinna denna energisnåla luftkonditionering för att mildra värker i handleden pga sommarvärme plus att vår sovrum ligger i söderläge. Vi har Wood’s avfuktare och är väldigt nöjda med den. Min käre man håller på i ordning i källaren så vi kan så småningom sova där nere på sommaren.
 
Fråga: Vilken kapacitet för avfuktning har Cortina Silent (liter/dag)?

svar: 33,6 liter/dag

motivering: För lite svalka skulle underlätta det mesta.
 
Avfuktning: 33,6 liter per dag

Lägenheten har bara fönster i sydväst vilket gör att det blir fruktansvärt varmt på sommaren och gardinerna behöver vara nere konstant. Hade varit fantastiskt härligt att få behaglig inomhustemperatur och samtidigt kunna se ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.