Hej,

Svar: Avfuktning: 33,6 liter/dag

Jag vill väldigt gärna vinna en Cortina Silent
Vi har en sommarlägenhet på västkusten där isoleringen på vinden är dålig och vi får inte tilläggsisolera själva. Resultatet är att det på sommaren blir oerhört varmt, oftast över 25-26 grad C på kvällen även under molniga dar och det är svårt att sova. En Cortina Silent skulle göra stor skillnad för oss med framför allt svalare temperatur på natten.

/Torbjörn
 
Avfuktning: 33,6 liter/dag

Blir ju 300 grader varmt i sovrummet på sommaren, så det vore skönt att kunna svalka sig lite.
 
T
Den avfuktar 33,6 liter/dag

Det skulle vara skönt att kunna kyla ned lägenheten till en mänsklig nivå varma sommardagar, tre sidor med tegelfasad och sol från morgon till kväll värmer på rätt bra.
Även katterna tackar på förhand... :)
 
33.6 l/dygn
Motivering: Gammalt hus med tunna ytterväggar typ 1 dm med gamla kopplade 2-glasfönster, sovrum i söderläge, självdrag, hyresrätt...
 
33,6 liter/dag klarar den av

Min fru har längre krävt att vi ska köpa en AC då hon tycker att vi bygger alldeles för varmt (vi sover med öppet sovrumsfönster året om) Med en luftkonditionering borde vi slippe elda för kråkorna på vintern och inte behöva oroa oss för att korsdraget ska skada fönstren på sommaren.
 
Svar: Den avfuktar 33,6 liter/dag!

Efter många års letande har jag och sambon äntligen hittat drömstället till sommarstuga! Precis vid älven med helt otrolig utsikt som vi alltid velat ha. Prislappen var tyvärr därefter och denna hade gjort våran sommar till en bris när vi ska spendera hela sommaren (och plånboken) där, och till skillnad från förra sommaren så ska denna förgyllas med sol, varje dag! :rofl:
 
Avfuktning: 33,6 liter per dag

Denna blir placerad i vår sons rum på vinden som har söderläge och jättevarmt.
Nu när han börjar sommarjobba behöver han ett svalt rum så han får sömn och orkar upp på morgonen.
 
svar: 33.6 l/dag
Ett trähus med plåttak är redan nu varmt nog då solen ligger på hela dagen. När då värmen kommer på allvar hjälper inte korsdrag.
Vore underbart kunna ha svalt i sovrummet hela sommaren då jag jobbar. Tungt jobba och inte kunna sova för att det är så varmt.
 
33,6 liter/dag

En luggsliten lärare från Kårsta
som slitit hela året med brådska
Hon är värd en semester
Utan varmt och fuktigt som påfrester
Så pigg till skolan igen hon kan gå åsta(d)
 
Svar: 33,6 liter/dag

Jag är i den där åldern … Har sovit med öppet fönster det senaste året. Öppnar alltid fönstret i köket oavsett årstid, väder och tid på dygnet. Jobbar hemifrån som lärare och har digitala föreläsningar. Och svettas samtidigt. Känns lagom kul. Och alla är arga på mig här hemma, för de fryser. Jag skulle ha min bästis Cortina Silent i koppel så att den får följa med mig in i varje rum. Vardagen skulle med ens kännas uthärdlig igen.
 
33,6 liter per dag! "Alldeles utmärkt ska den va, sommaren blir så himla bra, med avfuktare som håller tätt, när vädret inte alltid är rätt- blir tillvaron ändå lätt " skulle vara fint och behövligt att få vinna den, vårt hus är är mögligt och skadat, vi ska få allt fixat men försäkringsbolaget dröjer... Tack för chansen att få tävla!
 
33,6 liter/dag
Det krävdes brandklassade fönster i vårat Attefallshus och tyvärr går de inte att öppna. Det fönster som trots allt går att öppna, hjälper inte när solen ligger på och istället för mysig gäststuga blev det en mindre härlig ”bastu” till familj och vänner. Man lär så länge man lever och med luftkonditionering så skulle ju hela misstaget vara glömt på ett litet kick!
/Erica
 
Avfuktningen ärr 33,6 l per dag.

Jag bor i ett litet radhus från mitten an 30-talet som var ett av de första egnahemsområdena. Sovrummen är på andra våningen och eftersom huset är högt och smalt (35 m2 per plan) samlas all varm luft på andra våningen på sommaren. Huset ligger granne med E20 så att ha fönstret öppet är inte en bra lösning pga trafikbuller. Så sommaren är svettig!
 
33,6 liter per dag.

Den vore underbar att få hem till lgheten som blir stekhet på sommarhalvåret
Barnen och frugan skulle älska det!
 
Avfuktning: 33,6 liter per dag.

Jag skulle vilja vinna denna luftkonditionering så jag kan installera den i anslutning till barnens rum som redan idag håller 28 grader mot eftermiddagen och sent in på kvällen. Det skulle vara underbart att kunna ge dom den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.