Snigla Snigla skrev:
lagade du inte slingan nyss?
Jo jo, på framsidan.
2a haveriet på en vecka. :rolleyes:
 
  • Ledsen
Snigla
  • Laddar…
S
Njutit i trädgården. Och grannen bjöd på årets årets första rabarberpaj.

Grävd jord vid husvägg med synlig dränering och gul slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i trädgård med packad grusgång, markduk och skottkärra med grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundarbeten i trädgård med skottkärra, grus och textil, intill förrådsbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Skrämde igång min gamla stiga och gav gräsmattan en första klippning för i år. Funderar fortfarande efter ett år om man ska investera i en ny vinkelväxel till klippon så det blir lite fart på klippandet.
 
Började gräva ur bland stenarna, en liten bit natur som är kvar här och som jag tänker göra något av nu när björken är borttagen. Lite för varmt idag och marken är tunggrävd, mycket sten och invaderad av björkrötter. Men det blir nog bra så småningom.

Grävplats med stora stenar, jord och trädgårdsverktyg, samt krukväxter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessutom krukat upp drygt 20 fröplantor av vildpionen Paeonia officinalis ssp. banatica bergpion. Hittade flera plantor i komposten som grott. Det är endast vildpionerna som fröar av sig, ett angenämt problem för de är dyra att köpa men jag kan inte plantera pioner överallt - och jag har inte hjärta att bara slänga dem. Har delat med mig, till och med takläggarna blev glada över varsin planta :D

Krukor med fröplantor av vildpion framför en nygrävd trädgård med stenar och växtlighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 6 till
  • Laddar…
Hittat pionen.. den fanns faktiskt under löven/skruttet.. :cool:

Pionknoppar som växer under lövförna vid en stenmur med klematis som växer i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klematisen har fått nya tentakler på bara några dagar..

Klematis som växer längs med en spaljé med stenar och visset löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vatten och sol gör susen i trädgården (som nu oxå har 25 cm högt gräs och 2 miljoner maskrosor)
 
  • Gilla
Jiji och 5 till
  • Laddar…
Klippt gräset för första gången i år, ser bra ut. Nu kommer snigel:poop: att synas bättre.
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
S
Alltid kul att jobba med rätt grejor!

Markarbete med synlig trädgårdskärra, kratta och skottkärra på nyligen bearbetad jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggområde med markplaneringsverktyg, inklusive en aluminiumstege och en jordstamp, vid ett hus under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
FreQa och 12 till
  • Laddar…
Vattnat grässådden och väntat på regnet. Och då menar jag regn som består av mer än 10 droppar, inte fjöset som kom.
 
Lite oplanerat märkt hur mycket vatten man kan ta ur brunnen - inte tillräckligt mycket visade det sig. Nu behöver vi en alternativ bevattningslösning för den nysådda gräsmattan.
 
richardtenggren
Lite saltlösning pushade igång oxideringen av kaminen, lär byta vatten i fatet bara. Ska nog höja upp kaminen lite så den inte står i vattnet.
 
  • Rostig kamin på ett fat med vatten med oxideringsfläckar, på en trädäck bakom en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Haft besök av rådjur igen så riggade upp denna proffsiga lösning.
 
  • Hemmagjord träbarriär vid trädgårdens kant för att avskräcka rådjur från att komma in.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Carbonara84 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Lite saltlösning pushade igång oxideringen av kaminen, lär byta vatten i fatet bara. Ska nog höja upp kaminen lite så den inte står i vattnet.
Den är riktigt snygg. Hur fungerar den i praktiken att elda i? Vad väger den och var köpte du den? :D
 
richardtenggren
halper halper skrev:
Den är riktigt snygg. Hur fungerar den i praktiken att elda i? Vad väger den och var köpte du den? :D
Jag har inte testat att elda ännu! Lär köpa ved eller såga upp lite rester av planhyvlad furu! :)
Vann faktiskt eldstaden i en tävling här på forumet, även om vi suktat efter en sådan sedan tidigare :) Finns att köpa i byggahusshoppen mfl, sök på Heta Tipi :)
 
  • Gilla
halper
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har inte testat att elda ännu! Lär köpa ved eller såga upp lite rester av planhyvlad furu! :)
Vann faktiskt eldstaden i en tävling här på forumet, även om vi suktat efter en sådan sedan tidigare :) Finns att köpa i byggahusshoppen mfl, sök på Heta Tipi :)
Lite kul grej. Nu funderar jag på vad jag kan ställa den :p
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Njutit av det som blommar. Häggen blommar nästan för fullt nu och kabbelekan vid dammen är i full blom.
Trädgård med blommande hägg och kabbeleka vid en damm, omgivet av grönska och ett molnigt himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Häggträd i full blom med vita blommor i en trädgård, stenmur bakom och en upphöjd odlingsbädd i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kabbeleka i blom vid en dammkant med reflektioner i vattnet och en vit stol i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blommande kabbeleka vid en damm med träd och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.