4 4fun skrev:
Jag har problem med mitt yale lås. ibland vill den inte lås upp.
Funkar att låsa upp 9 av 10 gånger men ibland funkar det inte.
Vad tror ni är felet ?
Hur gör man för att tablett handtagen ?
Modigt att lämna ut koden till alla oss.
 
  • Haha
Henrik.woll
  • Laddar…
4
Krille-72 Krille-72 skrev:
Modigt att lämna ut koden till alla oss.
Jag bytte precis innan jag spelade in filmen :)
 
  • Haha
Krille-72
  • Laddar…
4
1 123abc skrev:
Måste du ta bort (lossa) handtagen?
Ja, tänkte försöka felsöka igenom montera ner de och förstå vad felet är.
 
4 4fun skrev:
Ja, tänkte försöka felsöka igenom montera ner de och förstå vad felet är.
Du kan montera ner ändå vilket du måste om du vill ha loss handtagen.
Jag hade inte börjat skruva isär något utan endast montera ner och göra en garanti reklamation.
 
Är det någon som testat att köra ett Doorman v2n i kallförråd?

Vad kan hända med själva låset om man byter ut dom alkaliska batterierna?

Kan låset i sig gå sönder? Riskerar man att bli utelåst?
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Är det någon som testat att köra ett Doorman v2n i kallförråd?

Vad kan hända med själva låset om man byter ut dom alkaliska batterierna?

Kan låset i sig gå sönder? Riskerar man att bli utelåst?
Innerdelen bör sitta i ett uppvärmt utrymme då alkaliska batterier bör ha 5°C för att fungera.
Om den sitter i ouppvärmda utrymmen så kan det hjälpa att använda litium batterier, det som händer är att låset inte varnar när batterierna behöver bytas vilket gör att du bör byta batterier efter fasta perioder.
Enligt Yale doorman specifikationer så fungerar det inte i en sådan miljö.
 
Hej!

Ni som har L3, har ni haft problem med internetleverantör Bahnhofs routrar?
 
Hej,
Känns lite tungt det här att få Yale Connect Wi-Fi Bridgen att ansluta till Unify AP nätverket. Jag har konfigurerat upp ett eget WLAN för 2.4GHZ men det är stört omöjligt att få Yale Connect Wi-Fi Bridgen att ansluta till nätverket.
Någon som har varit framgångsrik med ett Unify AP nätverk? Om ja - Hur har ni gått tillväga? Hur har ni konfigurerat systemet?
 
L Lewdis skrev:
gick vägen om låsbutiken och de trodde det kunde vara skruvarna som håller uppe handtaget. Provade att bara röra handtaget väldigt lite upp och det räckte för att få bort problemet. Så tog isär handtaget och spände skruvarna så är allt bra igen
Hej!

Jag har samma problem, kan du beskriva hur tar man isär handtaget och spänner skruvarna? :) Eller är det uppenbart om man kollar närmre på låset?
 
Är det någon som vet om batteriet kommer varna om man har den på ljudlös? Den piper ju så hemskt så efter en dag blev man ju tokig!
 
L
B Bernelind skrev:
Hej!

Jag har samma problem, kan du beskriva hur tar man isär handtaget och spänner skruvarna? :) Eller är det uppenbart om man kollar närmre på låset?
Nu har det bra länge sedan. Men det är skruvarna man drar åt beroende på vilket håll handtaget skall sitta åt. Dvs om du har höger eller vänster hängd dörr.
 
Doddlas Doddlas skrev:
Det känns som om L3 har många barnsjukdomar. Jag köpte ett som inte reagerar att på dörren är öppen, lyckas inte aktivera låset och får meddelandet ”open door for configuration”. Efter 1h i kö till kundtjänst så ombads jag montera ned det för att kontrollera att sladdarna satt rätt och sedan montera upp det på nytt vilket bara var slöseri på tid.
Tänkte fråga om du fick löst det? Samma problem här tyvärr och ja, kablar sitter rätt…
 
B Bmul skrev:
Tänkte fråga om du fick löst det? Samma problem här tyvärr och ja, kablar sitter rätt…
Det var trasigt är det enkla svaret. Se till att ringa Yale och få det bekräftat av dom per Mail att det troligen är trasigt så går reklamationen lättare.
 
  • Gilla
Bmul
  • Laddar…
Hej!
Har för ett par dagar sedan låtit installera ett L3-lås. Upplever ett ganska högt irriterande ljud när man manövrerar låset.
Yale säger att L3-låsen låter så här och att det inte påverkar funktionen.
Låter era lås likadant?
 
  • Haha
Nalleman64
  • Laddar…
K Kibebe skrev:
Hej!
Har för ett par dagar sedan låtit installera ett L3-lås. Upplever ett ganska högt irriterande ljud när man manövrerar låset.
Yale säger att L3-låsen låter så här och att det inte påverkar funktionen.
Låter era lås likadant?
Ja det skulle jag nog säga, har dock sänkt volymen på själva låset
 
  • Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.