Koder? Ligger inte de i låset utan påverkan från verisure?
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Koder? Ligger inte de i låset utan påverkan från verisure?
Vet inte...
Har ett lås på en ytterdörr till ett flerbostadshus och en hade blivit utelåst.

Tyckte det såg annorlunda ut i historiken nu mot förr...
Nu har det dykt upp Pålarmat och Avlarmat men det finns inget larm kopplat
Gick tillbaka i historiken och det har aldrig kommit några notiser om av och på larmat

Fel kod har blivit slagen 2 eller 3ggr så låset har spärrats några minuter, men det hade ju inte den utelåsta gjort så klart...
 
W Wirdheim skrev:
Så om man har en V2N via Verisure i ena dörren och ska installera en ny Doorman i den andra så är tipset att köra på en V2N till? För man får inte tillgång till L3s nya funktionalitet i Verisure-appen ändå?
Om du ansluter en verisure modul i låset så tar den över funktionaliteten, den tar kommandot så att säga.
Vilka funktioner som då finns är upp till verisure.
Det finns även ytterligare ett paket med L3 som heter flex som jag inte nämnde i det citerade inlägget.
I L3 flex ingår 2st slutbleck 1487-1 och 1487-2.
 
A Andyreas skrev:
Tänkte egentligen bara uppdatera gällande mitt problem med handtaget. Det visade sig vara ett tillverkningsfel på själva ytterdelen som fästs på dörren. Handtaget gick helt enkelt inte i. Var tvungen att byta hela ytterdelen och sen fungerade allt som det skulle. För att komma fram till detta krävdes en del felsökning och många härliga supportsamtal med norrmän. Lärde mig då att om ni någonsin behöver ta av ett handtag (vilket det helt saknas dokumentation om fortfarande) så måste man demontera bakstycket på låset (ca 8 st pozidrive) och sen använda en spårryttartång. Lite pilligt men funkar ok även om det tar sin tid.
vi gjorde detta och vill lägga till ett tips om att pilla jävligt försiktigt för annars får man visserligen av handtaget men lilla fästringen går sönder :sweat:. Fick åka till biltema och köpa tillfällig ersättning i väntan på att Yale skickade en ny...
 
4
Hej,

Varken jag eller frugan får några notiser när det ringer på Doorman l3 . Vi båda får andra notiser från dörren men inte det viktigaste när det ringer på dörren.
Finns det möjlighet att ställa in att man ska få notiser när det ringer på dörren ?
 
N Ninni1 skrev:
Det blev inte bättre av att jag har bytt connect, lika illa.
Idag kunde jag inte låsa när jag skulle åka iväg på ett ärende.
Låsknappen på knappsatsen reagerade inte och appen fick inte kontakt heller. Öppnade dörren och connecten blinkade rött. Fick låsa med nyckel! Väldigt irriterande!
Hade aldrig problem med det andra låset som jag hade i nästan två år innan jag bytte till Yale Linus.

Jag har haft otroliga problem med Connect pucken. Det jag har kommit fram till är att det är något fel i blåtandsfunktionen i pucken. Jag har två kontakter 2-3 meter ifrån låset men inte fri sikt och då får jag ingen kontakt med låset. Tar jag en förlängningskabel och placerar pucken med fri sikt 1.5 meter framför låset så fungerar det. I alla kontakter kan jag se att pucken reagerar när jag försöker koppla mig till låset ,Wifi fungerar men pucken kan förmodligen inte kan hitta låset. Nu har jag en plats 6 meter i köket med nästan fri sikt till låset och en stol med metalben 10 cm vid sidan av pucken så kopplar den upp 5 av 10 gånger flyttar jag stolen kopplar den inte upp. Måste vara ett fabrikationsfel i blåtandmodulen/antenn.
 
4 4fun skrev:
Hej,

Varken jag eller frugan får några notiser när det ringer på Doorman l3 . Vi båda får andra notiser från dörren men inte det viktigaste när det ringer på dörren.
Finns det möjlighet att ställa in att man ska få notiser när det ringer på dörren ?
Jag har skrivit om detta tidigare i tråden här
https://www.byggahus.se/forum/threads/yale-doorman.180234/page-148#post-4157688
 
Redigerat:
T Tomcheck skrev:
Jag har haft otroliga problem med Connect pucken. Det jag har kommit fram till är att det är något fel i blåtandsfunktionen i pucken. Jag har två kontakter 2-3 meter ifrån låset men inte fri sikt och då får jag ingen kontakt med låset. Tar jag en förlängningskabel och placerar pucken med fri sikt 1.5 meter framför låset så fungerar det. I alla kontakter kan jag se att pucken reagerar när jag försöker koppla mig till låset ,Wifi fungerar men pucken kan förmodligen inte kan hitta låset. Nu har jag en plats 6 meter i köket med nästan fri sikt till låset och en stol med metalben 10 cm vid sidan av pucken så kopplar den upp 5 av 10 gånger flyttar jag stolen kopplar den inte upp. Måste vara ett fabrikationsfel i blåtandmodulen/antenn.
Jag har 2,6 meter fri sikt, framför låset och den håller på att blinka rött till och från. Det är det enda uttaget jag har i hallen (föna håret får jag göra i vardagsrummet numera eftersom connecten tar upp hela uttaget!).
 
Jag har två stycken classic (V2N) och tänkte köpa ett L3. Får man in allt i samma app? Med förutsättning att man har smart living modul till V2N och då connect till L3?

Vad har ni för erfarenheter med att blanda lås i samma system?
 
hi,

I tried installing the L3 yale doorman. I did set the master code and started installing the app but the Yale COnnect worked once and then lost the signals. I tried adding it again but it doesn't get connected to the Locks Bluetooth signal again. After repeated tries, I also tried hard reset by taking one battery out and pressing a button at the back with a pin, it flashes green light and the Welcome message but now when I try to set my master code nothing happens. I am stuck , gave up and found this forum. If anyone can help , it is very much appreciated. I cant go out as I can only lock the door but cant unlock it again.

I miss my manual lock :(
 
Raku Raku skrev:
hi,

I tried installing the L3 yale doorman. I did set the master code and started installing the app but the Yale COnnect worked once and then lost the signals. I tried adding it again but it doesn't get connected to the Locks Bluetooth signal again. After repeated tries, I also tried hard reset by taking one battery out and pressing a button at the back with a pin, it flashes green light and the Welcome message but now when I try to set my master code nothing happens. I am stuck , gave up and found this forum. If anyone can help , it is very much appreciated. I cant go out as I can only lock the door but cant unlock it again.

I miss my manual lock :(
To reset:
Remove one battery
Press and hold the reset button and reinsert the battery and then after all the batteries are in place let go of the reset button.
 
  • Gilla
Raku
  • Laddar…
Till alla som har problem med röd puck till en accesspunkt. Använd WPA inte WPA2. Löste mitt problem. Har testat allt och lite till men detta löste kontakten
 
  • Gilla
Raku
  • Laddar…
Hej!

Vi köpte ett yale doorman L3 i januari. Eftersom vi bor i Norrland har vi inte satt upp det än. Jag har läst väldigt många recensioner där folk avråder från att köpa ett..

Så min fråga till er som har ett. Ska vi sälja det vi har (kan inte lämna tillbaka endast 60 dagar öppet köp) eller vågar man sätta upp det? Vi har ENDAST EN ingång till huset. Finns bara en dörr och ingen altandörr eller nåt.
 
T
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
Hej!

Vi köpte ett yale doorman L3 i januari. Eftersom vi bor i Norrland har vi inte satt upp det än. Jag har läst väldigt många recensioner där folk avråder från att köpa ett..

Så min fråga till er som har ett. Ska vi sälja det vi har (kan inte lämna tillbaka endast 60 dagar öppet köp) eller vågar man sätta upp det? Vi har ENDAST EN ingång till huset. Finns bara en dörr och ingen altandörr eller nåt.
Jag är jättenöjd med mitt lås så länge man inte börjar använda Connect, dvs koppla upp det till Wi-Fi, den delen verkar tyvärr vara utvecklad av någon som inte ska syssla med produktutveckling.
 
Så låset fungerar även utan Connect?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.