MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Fyllt på jord i pallkragarna och sått frön med barnen. Djungelgurka, morot, rädisa, mangold och ärtor. Det som tar sig det tar sig, annars var det iallafall en mysig stund med kidsen.
[bild] [bild]
Myntan som vi satte i mitten av ena pallkragen förra året växer och frodas, men den verkar vilja bryta sig ut. :crysmile:
[bild]
Ja myntan kan verkligen ta över. Vi har också mynta i en odlingslåda, men den får nöja sig med att sitta i en nergrävd kruka. Samma sak med oreganon.
 
Dheri Dheri skrev:
Ja myntan kan verkligen ta över. Vi har också mynta i en odlingslåda, men den får nöja sig med att sitta i en nergrävd kruka. Samma sak med oreganon.
Vi har ju fattat att den inte kan samsas med andra så den får en egen liten pallkrage. Som fru till en som älskar mojito och thaimat är myntan det enda kravet från min sämre hälft. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Ja myntan kan verkligen ta över. Vi har också mynta i en odlingslåda, men den får nöja sig med att sitta i en nergrävd kruka. Samma sak med oreganon.
Vänta bara den kommer överlista er!

Den sprider sig inte bara under jord.. den är ”byggd” för att kunna ta över världen! :geek:

Alla sorter är dock inte lika spridningsbenägna.. men vi planterade i hink (nergrävd) i pallkrage.. ett par år senare var hela pallkragen full av små blivande plantor.. :oops:
 
  • Haha
Jiji
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vänta bara den kommer överlista er!

Den sprider sig inte bara under jord.. den är ”byggd” för att kunna ta över världen! :geek:

Alla sorter är dock inte lika spridningsbenägna.. men vi planterade i hink (nergrävd) i pallkrage.. ett par år senare var hela pallkragen full av små blivande plantor.. :oops:
Den HAR redan överlistat oss. Snart kan maken skörda mynta direkt från köket. :crysmile: Myntaplantor som sprider sig utanför en upphöjd träbädd bredvid en kruka med gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Karlia och 6 till
  • Laddar…
Lastar på lite skrutt från dörrbytet förra året.. måste ..hmm.. host.. komma fram till uteplatsen nu när värmen äntligen kommit..

Dock tar vi nog det på två lass.. 4 dörrar på varje lass.. har redan spräckt ena glasrutan :oops:

Spär ut med lättare sopor istället..

Släpvagn lastad med gamla dörrar och bråte från renovering, rosa gosedjur i förgrunden, utomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
Snabbfixa slingan på lunchen.
Jord och gräs med en synlig kabel som sträcks mellan ett staket och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Roten går onödigt högt mellan staket och träd.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Plockat 1 hink med lämningar av kanadagässen samt rätat till bryggan lite hjälpligt efter vintern.
Trampat till lagningar i gräsmattan och fyllt på kogödsel i pallkragarna.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Upptäckt ett snabbt och enkelt sätt att tömma regnvattentunnan på.
  • Säg till en sexåring att hen får vattna.
  • Var nöjd över att barnet är sysselsatt så du kan greja med ditt
  • Upptäck att tunnan är i stort sett tom
  • Inse att inget av vattnet hamnat där du tänkt
Jag har sått morot, rödbetor, sallad och sockerärtor också. Vattnade med det lilla som var kvar i tunnan så nu inväntar vi nästa regn. :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
KristinaRT och 3 till
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Upptäckt ett snabbt och enkelt sätt att tömma regnvattentunnan på.
  • Säg till en sexåring att hen får vattna.
  • Var nöjd över att barnet är sysselsatt så du kan greja med ditt
  • Upptäck att tunnan är i stort sett tom
  • Inse att inget av vattnet hamnat där du tänkt
Jag har sått morot, rödbetor, sallad och sockerärtor också. Vattnade med det lilla som var kvar i tunnan så nu inväntar vi nästa regn. :rofl:
Hög igenkänningsfaktor, men i mitt fall var det en 1,5-åring som skulle vattna med en liten vattenkanna som behövdes fyllas på HELA tiden. :crysmile: Men en fläck på gräsmattan är väldigt väldigt välvattnad iallafall, skönt det.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Mycket motgångar nu med klipparen.. :oops:
Husqvarna gräsklippares kontrollpanel med felmeddelande "Ingen slinga signal OK".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men Biltemasökaren levererar :ok:
En metallskanner från Biltema står på marken bland gräs och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En typ 5-6år gammal skarv som gått av.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Plockat 1 hink med lämningar av kanadagässen samt rätat till bryggan lite hjälpligt efter vintern.
Trampat till lagningar i gräsmattan och fyllt på kogödsel i pallkragarna.
Men varför fyllde du inte pallkragarna med lämningarna?
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
G GladanS skrev:
Men varför fyllde du inte pallkragarna med lämningarna?
Oh det lät läskigt - med alla fågelinfluensor osv blir jag lite nipprig hehe.. jag tycker det är tillräckligt när de flyger runt på tomten o det hamnar på odlingarna (jag matar givetvis fåglar.. ger dem vatten.. sätter upp holkar..).

Men det där lät läskigt :oops: (och jag är helt införstådd med allt kiss o bajs jag lägger där i övrigt!)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Mycket motgångar nu med klipparen.. :oops:
[bild]

Men Biltemasökaren levererar :ok:
[bild]
En typ 5-6år gammal skarv som gått av.
lagade du inte slingan nyss?
 
G GladanS skrev:
Men varför fyllde du inte pallkragarna med lämningarna?
Nej, det gör nog bättre nytta genom att sätta lite extra fart på trädgårdskomposten. Kanske om 1 eller 2 år, så kommer det ner till pallkragarna.
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Varit på plantskolan och gjort av med pengar. Mest petunior och tagetes, men även en klematis till mina nya spaljé. Valde den enbart för att den heter samma sak som vår hamster. :crysmile:
Ung klematisplanta bunden till en ny spaljé mot en trävägg, omgiven av barkmulch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vävda krukor med petunior och tagetes på solig veranda, trädgården synlig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
KristinaRT och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.