R roli skrev:
Inga bilder på undersidan? Hade varit trevligt att se den "infrästa" laddaren.
Den är ganska pinsam, men vi delar väl med oss vår smutsliga byk här så jag får väl säga B om du ber mig.
Rörig kabelhantering med trassel under höj- och sänkbart skrivbord, inför installation av fördelningsdosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Undersidan av ett höj- och sänkbart skrivbord med synliga motorer, kablar och en fördelningsdosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy under ett höj- och sänkbart bord som visar sladdar, stelstänger, och en motoriserad mekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Motoriserat höj- och sänkbart bords mekanism med gröna indikatorlampor och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bordet är alltså höj/sänkbart för ergonomins skull. Det har också en klaff som även den är motoriserad, eftersom det är roligt. Det jag har kvar att göra är att montera dit en fördelningsdosa med 10 brunnar under skivan så all el finns att tillgå där. Tänkte även kontrollera in/ut av klaffen med ett enda knapptryck, så rörelsen får avbrytas av en liten lägessensor, samt göra det enkelt att stänga av en del av elen i fördelningsdosan med en knapp för att minska onödiga transformatorer som står igång. Fortsättning följer.
 
  • Gilla
Gud_ och 7 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Så tänker jag också. Ska kolla vad det kostar. Det beror också lite på om vi eventuellt kan få tillträde till garaget lite tidigare, då kan jag flytta maskiner i min egen takt lite innan.
Hmm, flytta hela huset kostar 3200kr totalt, Räknat på 3 man med stor lastbil i 5h.

Flytta 3 ganska tunga maskiner och en arbetsbänk kostar 8000kr, räknat på 3 man i 3h med utrustning för tunga lyft och lastbil med bakgavellyft.

Timpriset för tunglyftarna är mer än det dubbla. Samma firma. Skit att det ska vara så dyrt att ha lite gjutjärn.
 
Slå in maskinerna i flyttkartonger och låtsas som att det regnar :seenoevil:
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
Cad:at upp klammer för att kunna montera kabelskyddsplåt snyggt på aluminiumprofilen mellan fönstren för ett eluttag i taket i växthuset.
3D-CAD-modell av en röd klammer för montering av kabelskyddsplåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JSten och 7 till
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Slå in maskinerna i flyttkartonger och låtsas som att det regnar :seenoevil:
Om det regnar blir ju kartongerna blöta.
 
  • Haha
kioskdavid
  • Laddar…
Inte gjort ännu. Några timmar kvar.
Det moment som kommer i varje projekt. Kvalitetstid med sandpapper och hundratals detaljer. Alla ytor måste haft kontakt med slipverktyg för att ta ytbehandling på ungefär samma sätt när det sitter ihop.
Obehandlade träbitar på ett arbetsbord bredvid slipverktyg, i förberedelse för ytbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
Lintto1 och 10 till
  • Laddar…
MaxHugo MaxHugo skrev:
Integrerat växthuset till vårt smart hem. Fläktar, pumpar, sensorer m.m (Inga märkes produkter som Gardena)
Intressant! Kan du berätta mer?
Skulle vilja ha något liknande till växthuset.
 
Idag har jag timrat för första gången, denna korta stock ska jag öva på och göra rektangulär

lgrpEAC.jpg

uqS8pop.jpg
 
  • Gilla
fremax och 15 till
  • Laddar…
Ska iväg och jaga vildsvin i helgen, så jobbat på att få klart det här paketet till polaren i tid. Lite utmaning att få till det bra med termoplast, men blev nöjd med detta slire. "Klicket" när kniven låser i fodralet blev :ok:
Hand som håller ett anpassat knivfodral av termoplast med kniv i verkstadsomgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller ett anpassat knivslida av termoplast med gul söm, verkstadsutrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
fremax och 20 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Det ger ju ingen positiv prognos... Jaja, det funkar bra nu och vi kan använda diskmaskinen. Börjar det strula igen är det ju inte värre än att göra en rejälare reparation nästa gång.
Inte säkert att det dyker upp i närtid igen. Gjorde samma manöver som du för 3 år sedan eller så och det håller fortfarande. :)
 
  • Gilla
Dheri
  • Laddar…
richardtenggren
Det ser ju inte så kul ut, men garderoben fick sig ett lager BIN!
En vit, omonterad garderob som täckts av grundfärgen BIN i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Trädgårdsarbete med sekatör, slang och spikar på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Misslyckats med att gera lister. Och nej: det blir inget foto.
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Misslyckats med att gera lister. Och nej: det blir inget foto.
Finns det inga bilder har det aldrig hänt!
 
  • Haha
  • Gilla
J Vos och 2 till
  • Laddar…
L lassebrun skrev:
Finns det inga bilder har det aldrig hänt!
Kanske lika bra i så fall. :cry:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.