T
Så fint ditt hus är, och jag gillar alla de små detaljerna som skiljer det så läckert från mängden! Kommer vi att få lite mer interiörbilder också på det färdiga? Det har varit så roligt att se alltihop växa fram, du är så grymt duktig!
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Har gjort lite videos på olika moment från husbygget om man vill kolla in .lägger upp några video då och då

Video: [länk]

[länk]

Video: [länk]

[länk]
Aah! Man känner doften av våt betong. Den mest kritiska delen, eftersom det är svårt att ångra sig eller rätta till när det är gjort. Sedan är det i stor sett raksträcka med en massa arbetstid..
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
Kul att se hur noggranna ni är och hur ni lägger in lite svårare konstruktioner. Ert projekt har verkligen imponerat på oss andra! Tack för att ni delat med er text, bilder i vildeos under resans gång.
 
  • Gilla
Erik9005 och 1 till
  • Laddar…
Toddep, har tittat på ditt fantastiska projekt många gånger och nu när tankarna att bygga hus (mycket själva) börjar bli mer verklighet, så är det många funderingar i huvudet och beslut att ta. Vill helst bygga så underhållsfritt som möjligt, så just nu utvärderar jag om vi klarar av ett bygge i lättbetong, samt hus priset skiljer sig mot virkeshus. Undrar om du har skrivit någonstans någon sammanfattning på hur mycket det kostade att bygga huset, t ex fram till tätt skal?
 
  • Gilla
RoffeN och 1 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Igår kväll kom den sista lättbetong biten på plats. Blir inbyggt badkar i stora badrumet :)
Finns där fler bilder på färdigt resultat? :) Fått lite lättbetong över och funderar på att göra något liknande.
 
Denna tråden som inspirerade mig att testa bygga själv för första gången, många gånger går man in här och ser hur du gjorde, så tack för alla bilder som lagts upp :)
 
  • Gilla
Toddep och 1 till
  • Laddar…
E Erik9005 skrev:
Denna tråden som inspirerade mig att testa bygga själv för första gången, många gånger går man in här och ser hur du gjorde, så tack för alla bilder som lagts upp :)
 
  • Ett modernt enfamiljshus med trädgård, altan, och solpaneler på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Greatstomp och 3 till
  • Laddar…
Det va inte mkt bilder jag hade märkte jag. Något särskilt du vill ha bild på? :)
Bygga med ytong block va faktiskt skoj och blir det ett hus till så lär det bli ytong även då. Finns så många fördelar med detta material
 
  • Gilla
RoffeN och 1 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Det va inte mkt bilder jag hade märkte jag. Något särskilt du vill ha bild på? :)
Bygga med ytong block va faktiskt skoj och blir det ett hus till så lär det bli ytong även då. Finns så många fördelar med detta material
Jo, badkaret om det går 🙂

Börjar växa fram nu, garaget byggs själv.
 
  • Hus under byggnad, trätakstolar, grå betongblock, grushög, skymning, träd, byggarbetsplats, spegling från bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
E Erik9005 skrev:
Jo, badkaret om det går 🙂

Börja växa fram nu, garaget byggs själv.
Snyggt jobbat. Det ser ut att bli ett stort hus minsann. Massa jobb kvar så kämpa på
 
T Toddep skrev:
Snyggt jobbat. Det ser ut att bli ett stort hus minsann. Massa jobb kvar så kämpa på
Tackar, kommer påminna lite om ditt med två utstickande delar på framsidan och entrétak i mitten, dock blir garaget separat precis bredvid, du sade att du gärna haft större garage så tog det i beaktning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.