För mig på landet blir det extra värdefullt att kunna ta emot paket i postlådan. Annars blir det hämtning långt bort och då krävs bil.
 
10 år - inte så svårt att se i alla svaren om man inte orker kolla själv :)
Har idag en låda av samma fabrikat, men med liten lucka, så för att inte behöva hämta ut större kuvert och paket, så har jag en traditionell låda på baksidan, samt en text som hänvisar.
Dock är de flesta som levererar för lata att kliva ur fordonet, så Posnords grejor går till ombud och Early Birds hamnar på utsidan i en krok.
En 3500 skulle lösa detta.
 
1. Svaret är 10 år

2. Om nu Postnord gör allvar av sitt hot att börja dela ut posten varannan dag eller glesare ändå så kan det ju vara idé att uppgradera brevlådan lite. Bor man dessutom på landet och har lantbrevbärare som jag så blir det enklare att få hem även stora paket som går ned i lådan. Perfekt att slippa åka iväg till utlämningsställena i tid och otid.
 
Svar: 10 års garanti på genomrostning.

Har en liten gammal brevlåda som är limmad och tejpad och ändå läcker som ett såll.
Har alltid fått mycket paket hem i lådan men sedan corona så beställer jag hem det mesta då jag är med i riskgruppen och hade varit skönt att slippa åka till ett ombud för att hämta paket för att det inte det inte fick plats. Vore en dröm att ha en STOR fin brevlåda där posten inte blir dyngsur.
 
D
10 år!

Det lokala fyllot körde ner min i vintras.
 
10 års rostgaranti
Min brevlåda kantstött och bucklig efter plogens framfart med snön. Dessutom 15 år gammal, sned och vind.
Skickar efter en hel del på nätet, så många paket levereras i min hemska brevlåda.
Går inte heller låsa, då låset är trasigt.
Ogillar ha olåst brevlåda då postlådan står där gång & cykelväg börjar/slutar, så inte så värst bra. Nu hoppas jag på vinst !!
 
Redigerat av moderator:
10 års genomrostskydds garanti
Jag behöver helt enkel en postlåda och har aldrig haft den modellen förr bara små vanliga,,
Att kunna åka bort o känna sig trygg i att posten är säker, samt kunna ta emot paket är ju Såå bra!.
 
Brevlådan är snygg och praktisk med ett 10-årigt genomrostskydd. Precis rätt tid för mig att byta ut en rostig och ful brevlåda.
 
Hej, mitt svar är 10 år. Jag hoppas på tur, för min nuvarande låda sjunger på sista versen
 
Svar: 10 år genomrostgaranti

Min ända motiveringen är att jag tyckte att den är snygg och praktisk och jag villhöver en ny :)
 
Denna fina postlåda har hela 10 års genomrostningsgaranti.
Den vill jag verkligen ha då vi precis köpt en tomt och ska börja bygga hus i sommar. Behöver en ny postlåda och en för paket vore suveränt då vi ska bo på landet och det är en bit att åka för att hämta ut paket.
 
Carsta19
10 år genomrostgaranti
 
10 år
 
Behovet av bra brevlådor verkar vara stort. Ställer mig i kön till en med 10 års rostskydd.
 
10 års genomrostningsgaranti.
Min nuvarande postlåda står oftast och glappar med locket, i synnerhet när det regnar och blåser. Resultatet av det kan ju vem som helst förstå. Jag behöver verkligen byta ut eländet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.