M Markarbetaren skrev:
Strax under 25 i månaden för en heltidstjänst på Bauhaus är inget som jag går upp ur sängen på morgonen för. Men vi är alla olika.
Mer en många sjuksköterskor och dom går upp
 
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Mer en många sjuksköterskor och dom går upp
Det där är skitsnack. Har du inte mer än 25000 som sjuksköterska i dag så bör man byta jobb omedelbart.
 
  • Gilla
Martinryd
  • Laddar…
En undersköterska med kommunal anställning, utanför Stockholm, har 25-27.000/mån för en heltidstjänst.

Så strax under 25.000 för att jobba på Bauhaus är väl någorlunda bra och ligger väl ungefär på riksgenomsnittet för Handelsanställda?

Det är nog väldigt många svenskar som går ur sängen för 25.000 i månaden. Det är ju helt klart bättre än att inte gå ur sängen alls.
 
  • Gilla
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
Dålig och felaktig prissättning kan vara oerhört irriterande, men är man uppmärksam har den ibland fördelen att man kan handla till de gamla priserna.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Måste dela med mig av en postiv upplevelse av Bauhaus, beställde en kompressor (En nuair som kostar det dubbla när den inte är märkt "hercules").

Varan fanns inte i butik men hemleverans fanns som alternativ, måste säga att det funkade väldigt smidigt.
Jag kunde vid köp välja leveransdag och tidsspann (förmiddag, eftermiddag och jag tror där fanns kväll).
Dagen innan utleverans får jag ett meddelande om förväntad leveranstid (på 20min när).
20min innan leverans (inom förväntad leveranstid) ringer chauffören och säkerställer att jag är hemma.
20min senare kommer en Bauhaus-märkt lätt lastbil och lastar av pallen och erbjuder sig att ställa den var jag vill.

Kan också delge om när jag köpt en markvibrator (padda) där, maskinen är dumt konstruerad så att stenen i mitt bärlager kunde hoppa upp på plattan och vandra bort till drivremmen som den skär av i ett nafts.
Bytte först maskinen utan nämnvärt knussel, andra gången remmen gick av så reade Jula sin motsvarighet (med kapslad rem!), efter lite diskussion gick de med på att ta tillbaka maskinen så att jag kunde köpa Julas då detta var sista dagen på rean.

(Sen har jag också prismatchat, vilket tog hela 15min, känns som en process de skulle kunna effektivisera)

För mig är bauhaus ett ställe där man generellt sett behöver veta vad det är man behöver, lite som Byggmax.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
S Sherlock skrev:
Jag är extremt nöjd med Bauhaus i Uppsala.
Bauhaus i Uppsala är jag också väldigt nöjd med. Vi blev stamkunder där när vi flyttade till villa. Det har nästan alltid fungerat bra och det har varit bra priser också. Stor fördel att allt går att söka fram på nätet innan besöket. Någon gång har de inte hittat en produkt när den borde finnas i lager och någon gång har det varit svårt att lägga in produkten i kassan, men jag har så vitt jag vet alltid fått betala rätt. Jag har också medvetet köpt för mycket (ifall att) och sedan lämnat tillbaka det jag inte har behövt. Utnyttjar också ständigt deras släpvagnar som mina egna, eftersom jag får låna dem gratis även om jag inte handlar.
 
Jag tror jag gjorde ett fynd på Bauhaus igår. De hade nån "trädgårdshelg" och reade ut lite grejer. Jag högg till på en Kärcher slangbox för 995:- med 35m slang.

Det var ett rent impulsköp, då jag egentligen var inne i butiken för att hämta golvsockel.

Nu är ju frågan om det var ett bra köp eller inte. Någon här som har erfarenheter av Kärcher CR 5.335?
 
M
Keiller Keiller skrev:
Jag tror jag gjorde ett fynd på Bauhaus igår. De hade nån "trädgårdshelg" och reade ut lite grejer. Jag högg till på en Kärcher slangbox för 995:- med 35m slang.

Det var ett rent impulsköp, då jag egentligen var inne i butiken för att hämta golvsockel.

Nu är ju frågan om det var ett bra köp eller inte. Någon här som har erfarenheter av Kärcher CR 5.335?
Det var billigt, 1795:- säger priset på hemsidan.
 
M Markarbetaren skrev:
Det var billigt, 1795:- säger priset på hemsidan.
Ja, det var nån tillfällig kampanj. De sålde väl antagligen ut "gamla" exemplar, då de som syns på Bauhaus hemsida för 1.795 har gråa sidostycken medan min för 995 har gula. Mig kvittar färgen, jag blev mest nöjd över ett bra pris.
 
Köpte nya termostater till mina element. När jag skulle betala visade det sig att det tidigare varit extra pris så jag tjänade 50 kronor på varje termostat.
Nä jag köpte nye element till mitt vattenburna system upp täckte jag att någon truckförare kört in gaffeln i täckplåten som skulle sitta högst upp. Blev lite tjurigt i returen eftersom tjejen som tog emot reklamationen tyckte att jag kunde slipa av och måla om färgskrapet och så gjorde det väll inte så mycket in gallret var trasigt. Jag stod på mig och fick efter att hon pratat med någon i telefon byta ut gallret.
Så köper du något kolla att det inte finns några skador på produkten.
Bytte element vid flera tillfällen och några åt gången. När jag besökte Bauhous Kollade jag att elementen var oskadda och det visade sig att flera hade mer eller mindre stora skador orsakade av att truckföraren varit vårdslös och repat elementen.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Så köper du något kolla att det inte finns några skador på produkten.
Fast det är väl alltid ett lämpligt förfaringssätt och inget unikt för Bauhaus. Att en produkt skadats någon gång under hanteringen kan drabba alla leverantörer och i alla fall jag har ingen anledning att tro att dess olyckor sker oftare hos Bauhaus än hos andra.
 
  • Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det är väl alltid ett lämpligt förfaringssätt och inget unikt för Bauhaus. Att en produkt skadats någon gång under hanteringen kan drabba alla leverantörer och i alla fall jag har ingen anledning att tro att dess olyckor sker oftare hos Bauhaus än hos andra.
Det stämmer inte. Det kan skilja sig mycket från företag till företag. Det beror på hur hårda dem är på skador vid hantering och hur hårda krav dem ställer på sina leverantörer. Och självklart vilka underleverantörer dem har. Och även vilka rutiner dem har när dem packar upp varor om dem upptäcker mycket själva innan det når hyllan. Så det kan visst skilja mycket sen vet jag inte hur Bauhaus rutiner ser ut har inte blivit påverkad av detta där ännu
 
K Krille_90_ skrev:
Det stämmer inte.
Vad stämmer inte? Att en produkt kan ha en skada vid köp? Att produkter kan levereras skadade från de flesta företag? Jo det stämmer nog!

K Krille_90_ skrev:
Det kan skilja sig mycket från företag till företag. Det beror på hur hårda dem är på skador vid hantering och hur hårda krav dem ställer på sina leverantörer. Och självklart vilka underleverantörer dem har. Och även vilka rutiner dem har när dem packar upp varor om dem upptäcker mycket själva innan det når hyllan. Så det kan visst skilja mycket
Har jag sagt något annat?

K Krille_90_ skrev:
vet jag inte hur Bauhaus rutiner ser ut har inte blivit påverkad av detta där ännu
Jag vet inte det heller och kan inte bedöma deras "kvalitet" på detta område. Det är väl det jag skriver?

Men för att försöka vara tydlig! Naturligtvis kan olika företag var mer eller mindre bra på att motverka skadade produkter! Jag tror dock att i princip alla ibland misslyckas och gör man inte det någon enstaka gång lägger man antagligen orimligt stora resurser på att förhindra det.

Om Bauhaus är bättre eller sämre på detta än genomsnittet har jag ingen som helst uppfattning om. Oavsett var man handlar tycker jag att man ska granska det man köper för att så tidigt som möjligt upptäcka fel. Jag har ingen anledning att anse att denna granskning är viktigare på Bauhaus än på andra ställen. Jag har heller inget som styrker att det inte faktiskt kan vara så.
 
  • Haha
  • Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
Antar att det var Bauhaus Bäckebol!
 
engs
Keiller Keiller skrev:
Jag tror jag gjorde ett fynd på Bauhaus igår. De hade nån "trädgårdshelg" och reade ut lite grejer. Jag högg till på en Kärcher slangbox för 995:- med 35m slang.

Det var ett rent impulsköp, då jag egentligen var inne i butiken för att hämta golvsockel.

Nu är ju frågan om det var ett bra köp eller inte. Någon här som har erfarenheter av Kärcher CR 5.335?
Har en sån, en Kärcher slangbox i vilket fall, modell har jag inte koll på. 35m kan nog stämma. Även jag hittade den på rea hos Bauhaus (Black friday 2019, sen glömde jag av den på våren så kom upp sent). Monterades upp i sensommras ifjol så har inte så lång erfarenhet av den men fungerat kanon än så länge. Inget krångel med att rulla upp slangen eller så. Smidig att demontera till vintern, bara lyfta av och bära in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.