Håller med Gojan, blocket kan inte ta bort annonser utan bevis. Däremot borde de kunna märka annonser med någon form av varning om de blivit ifrågasatta av flera användare.
 
Ytterliggare 18V bosch med 20,4V batteri.

Makita slagborr

Vad tror ni om Makitan? Är den äkta?

EDIT: Annonsen är nu ändrad till att enbart ha makitan till salu. Tidigare innehåll den 2 bilder, Makitan+en fejk bosch, boschen hade tydligen kostat 4000 kr ny....
 
haddirajan skrev:
Jag kan inte låta bli att garva lite för mig själv i ensamhet...

Låt säga att jag skall sälja en VW Polo från 1972. Om då blockets personal skulle surfa in på VW och inte hitta denna modell anno 2007 så är det sannolikt alltså ett plagiat och annonsen måste bort från blocket.

Har ni provat att kontakta säljaren till denn Bosch som upprör och hört vad han har att säga?
Om du säljer en trabant där du modifierat dörrarna med fyra gamla gångjärn från ett ikeaskåp för att få till dörrar som öppnas uppåt och satt dit en gammal strykbräda som vinge och försökt sälja den som Lamborghini för ett par miljoner så tror jag någon hade reagerat...
 
Makitan fick iaf jag bara upp en miniatyrbild på så den kan jag inte uttala mig om.

Tycker diskussionen spårat ur lite angående Blockets moral. Jag kräver definitivt inte att Blockets personal ska granska utifall en skruvdragare är fejk eller äkta. Det går över deras kompetens att avgöra detta. MEN när de fått flertalet påstötningar angående just detta specifika fall och ändå inte gör något åt det hela så tycker jag man är mer än lovligt slö.

Så himla svårt borde det inte vara för Blockets personal ( om de har någon....:) att kolla denna tråd som jag hänvisade till i mitt mail eller alternativt kontakta Bosch för en bekräftelse på det vi påstår här i tråden.

Jag tror att jag skulle klara av det jobbet på mindre än fem minuter.....

Jag skickar en länk till den här tråden till säljaren av varorna!!!

Vore skoj om du som fejkar maskinerna talar om för oss här vilken maskin du har använt för att pimpa om dem till Bosch!!
Gissar att DU läser här efter att jag tipsat dig om tråden. Ta och regga dig här och ge oss lite svar på hur många maskiner du sålt osv. Du är ju helt anonym och vi är idel öra att höra din version av detta!


Så, nu är inbjudningsmailen skickad!!
 
Cheesus skrev:
Makitan fick iaf jag bara upp en miniatyrbild på så den kan jag inte uttala mig om.
Annonsen är ändrad, innehåll 2 bilder, Makita+en fejk bosch från början, boschen hade tydligen kostat 4000 ny....
 
yens skrev:
Om du säljer en trabant där du modifierat dörrarna med fyra gamla gångjärn från ett ikeaskåp för att få till dörrar som öppnas uppåt och satt dit en gammal strykbräda som vinge och försökt sälja den som Lamborghini för ett par miljoner så tror jag någon hade reagerat...
Oavsett vilken modifiering man gör av en Trabant så bör det väl anses vara en förädling antar jag. Alltså borde ingen reagera negativt... :)
 
Mikael_L
haddirajan skrev:
Jag kan inte låta bli att garva lite för mig själv i ensamhet...

Låt säga att jag skall sälja en VW Polo från 1972. Om då blockets personal skulle surfa in på VW och inte hitta denna modell anno 2007 så är det sannolikt alltså ett plagiat och annonsen måste bort från blocket.
Ja, då är med allra största sannolikhet ett plagiat, då den inte kom förrän 1975, så det borde tom en blocketgranskare upptäcka !!! :D :D :D
 
Mikael_L skrev:
Ja, då är med allra största sannolikhet ett plagiat, då den inte kom förrän 1975, så det borde tom en blocketgranskare upptäcka !!! :D :D :D
Haha, du tog mig där... :)
Låt säga en Passat kombi diesel då, rostiga plåtfälgar...de är ju för läckra.

Skattefri Diesel Passat -76 0,5L/mil
 
haddirajan skrev:
Jag kan inte låta bli att garva lite för mig själv i ensamhet...

Låt säga att jag skall sälja en VW Polo från 1972. Om då blockets personal skulle surfa in på VW och inte hitta denna modell anno 2007 så är det sannolikt alltså ett plagiat och annonsen måste bort från blocket.

Har ni provat att kontakta säljaren till denn Bosch som upprör och hört vad han har att säga?
Nu gör du dig bara löjlig.

En VW polo från -72 säljs väl som just en VW Polo -72 och inte som, för att anspela på boschannonsen, min nästan nya använd max 5 ggr Polo GTI som ny.


Till Daniel_N: Det ser ut som en Makita 2450 borrhammare. Men bilden var ju minimal. Den liknade iaf ingen superturbopowersmäcktool.


Vi får väl se hur länge annonserna ligger kvar. Nu har ju Chessus mejlat annonsörerna så de kanske reagerar fortare än Blocket. Annonsören själv behöver ju inte vara skyldig, iaf inte den som sålde en maskin, personen kan ju själv ha köpt maskinen i god tro även om man har lite svårt att tro att man inte skulle upptäcka det när man använder maskinen. När man söker på telefonnummret så visar det sig att annonsör1 faktiskt står med namn och adress medan annonsör2 inte har några uppgifter. Annonsör2 har även den klassiska lånade mejlen(för att försvåra för polisen).
 
Vilken av dessa menade han att det var och var hade han köpt den?
 
Gud vilken tomte. Inte ens min morsa skulle förväxla hans skit med en riktig Bosch.



Frågan är om han inte är dum på riktigt?
 
Hehehe!
Detta verkar ju bli riktigt intressant, han mennar alltså att han köpt en riktig Bosch till fullpris, men fått något helt annat då?
Dum som han verkar ser han inte skillnaden på bilderna på länken han postade
 
Menar annonsören verkligen att skruvdragaren han säljer är den där Bosch 18V som finns på sidan han hänvisar till? Till och med på den lilla tumnagelbilden ser man att maskinerna inte är det minsta lika! Vad kan ligga bakom detta? Jag kan tänka mig tre scenarier:
1. Killen försöker medvetet prångla ut förfalskade maskiner
2. Han har köpt en maskin och inser att han blivit blåst och försöker nu rädda situationen genom att lura nån annan
3. Han har blivit blåst men har inte fattat det utan tror verkligen att han säljer en äkta maskin.
Frågan är vilket som är värst...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.