Inte en aning... men även om jag skulle behöva byta dom en gång per säsong så är det värt det!

Beror ju hur stor altan du har och hur smutsig den är och hur länge du behöver köra.
 
  • Gilla
gr00ve
  • Laddar…
Hej, någon som vet ifall det går att köra denna vertikalt, för att tvätta t.ex räcken? Förstår om det är bökigt, men skulle det funka?
 
  • Gilla
Fredrik_Lerum
  • Laddar…
Absolut. Vikten ligger dock nere vid motorn/rullarna så det blir inte så bekvämt i långa loppet. Görbart helt klart.
Skvätter en del iom roterande borstarna så om det är glest staket och har grannens nypolerade Jagga på andra sidan staketet så är det läge att informera innan.
 
  • Haha
  • Gilla
Poppins och 2 till
  • Laddar…
Någon som har någon erfarenhet att köra Pcl 4 på ca 10 år gammal altan där det ligger en gammal lasyrolja? Jag kör med Jotuns terassfix som är en stark tvätt och just nu gnor jag förhand vilket tar enormt lång tid. Här och var sitter lasyren som berget. Vill dock inte lägga 2000 spänn och sedan visar det sig att produkten inte löser uppgiften..
 
Nån som testat Kärchern flera år på samma träaltan? Hur ser trät ut efter några år, har det slitits/ruggats mer än innan?

Hur funkar den på sjöstenplattor? Vi har både ock som behöver lite kärlek.
 
I ing0065 skrev:
Nån som testat Kärchern flera år på samma träaltan? Hur ser trät ut efter några år, har det slitits/ruggats mer än innan?

Hur funkar den på sjöstenplattor? Vi har både ock som behöver lite kärlek.
Den har väl inte funnits så länge. Fick för mig den kom förra året men kan ha fel.

Jag har köpt till borstar för sten som jag inte använt än. Vet inte hur det är med sjösten dock.
 
gr00ve gr00ve skrev:
Den har väl inte funnits så länge. Fick för mig den kom förra året men kan ha fel.

Jag har köpt till borstar för sten som jag inte använt än. Vet inte hur det är med sjösten dock.
Tråden startades 2019, så två år har den funnits på marknaden i alla fall.
 
  • Gilla
gr00ve
  • Laddar…
I ing0065 skrev:
Nån som testat Kärchern flera år på samma träaltan? Hur ser trät ut efter några år, har det slitits/ruggats mer än innan?

Hur funkar den på sjöstenplattor? Vi har både ock som behöver lite kärlek.
Jag har balkonger med trädäck i 3 olika riktningar. Den östra som jag bara rengjorde med trallrent och manuell skurning förra våren såg väldigt trist ut, redan förra sommaren. Men nu efter behandling med trallrent och Pcl 4 känns den som ny. Den sydvästra är fortfarande trevlig och barfotavänlig efter förra vårens behandling med Pcl 4.
Den norra har som väntat fått en del algpåväxt sedan förra året. Nu har jag kört för andra året i rad, och den känns minst lika bra som förra gången. Spontant känns den ännu mer barfotavänlig än de andra sidorna som bara fått en behandling hittills.
Bilderna är från norra balkongen i år. Före och efter behandling. Balkong med trädäck före rengöring, synliga algpåväxter och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obehandlade trädäck på en balkong med synliga smuts och algpåväxt före rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Överblick av en balkong med trädäck och räcke, före behandling, visar smuts och algpåväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Niklas Rickardsson och 4 till
  • Laddar…
Är det någon som testat den på träfasad? Ska måla om och den gamla färgen flagar på en del väggytor, förmodligen dålig rengöring fast det är nog 20+ år sedan det målades om av förre ägaren. Huset är från trettio-talet med läktad fasad.
 
Icke spruta vatten på träfasader, använd en borrmaskin med slipskiva eller metallborst.
 
Efter att ha skrubbat trallen med skurborste på skaft i ett par års tid har jag sneglat på PCL 4 en längre tid. Gjorde slag i saken och beställde den idag tillsammans med stålborstarna för marksten. Återkommer med före/efter bilder.
 
Många skriver om borstar för Sten. Har någon testat på stenplattor? har en uppfart och baksida som jag idag tvättar med högtryckstvätt, vilket tar en ofantlig tid
 
Testade i höstas lite snabbt, före och efter.

Gångväg med övervuxna stenplattor och gräs mellan plattorna, löv spridda omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammal stenläggning med mossa och vattenpölar mellan stenarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ing0065
  • Laddar…
A Andreas33 skrev:
Många skriver om borstar för Sten. Har någon testat på stenplattor? har en uppfart och baksida som jag idag tvättar med högtryckstvätt, vilket tar en ofantlig tid
Jag körde med stenborstarna (som för övrigt var av plast och inte stål som jag hade hoppats) på 35*35cm plattorna på gången fram till dörren men resultatet blev inte så bra som jag hade hoppats på tyvärr. Nu har jag ingen högtryck att testa med med men skulle tro att resultatet skulle bli bättre med en sådan.
 
J johsam76 skrev:
Jag körde med stenborstarna (som för övrigt var av plast och inte stål som jag hade hoppats) på 35*35cm plattorna på gången fram till dörren men resultatet blev inte så bra som jag hade hoppats på tyvärr. Nu har jag ingen högtryck att testa med med men skulle tro att resultatet skulle bli bättre med en sådan.
Tack för input! Där sparade man in 2500:-, iaf till nästa ”bra och ha begär”
Blir nog till att köra högtryckstvätt ett tag till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.