Limmar kablage och en del större komponenter i Elektronikkonstruktioner. Lagar en del grejor, tex på bilen.Har fyllt ut hål i plastkonstruktioner mm. Tycker Limpistol är ett ganska användbart verktyg till diverse.


R Raufus skrev:
Såg diskussionen om limpistoler tidigare. Har e fråga där, vad %$#@ använder man en limpistol till förutom flörtkulor och julpyssel? :thinking:
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
R Raufus skrev:
Såg diskussionen om limpistoler tidigare. Har e fråga där, vad %$#@ använder man en limpistol till förutom flörtkulor och julpyssel? :thinking:
Tex fixa en dämpande distans mellan toalett och ojämnt golv
https://www.byggahus.se/forum/threads/ojaemt-golv-orsak-till-spricka-i-toalett.282012/#post-2761708
Kan tillägga att toan fortfarande är hel och står mycket stadigt och bra. Har inte behövt lyfta på den för att rensa ännu, så har inte testat den funktionen.
Nu kanske inte just detta är ett typiskt användningsområde för alla användare direkt :), men det jag vill peka på är att det är ett till verktyg i verktygslådan som kan lösa diverse olika problem.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
R Raufus skrev:
Såg diskussionen om limpistoler tidigare. Har e fråga där, vad %$#@ använder man en limpistol till förutom flörtkulor och julpyssel? :thinking:
Limma fast självhäftande Led-strips som annars brukar lossna efter en vecka...
 
Glömde min lidl-pica-djuphålspenna-kopia i bilen bakom vindrutan. Blev för varmt för blyertsstiften som smälte lite och blev deformerat. Kanske hade hänt med dyrare märken också?
 
Nån som reklamerat nåt från Parkside nån gång? (y)
 
Ooli Ooli skrev:
Nån som reklamerat nåt från Parkside nån gång? (y)
Ja. Två gånger.
Den tinnitusframkallande kompressorn/luftpåfyllaren utan flås. Handlade, provkörde och lämnade tillbaka inom en timme, inkl 2x15 min resväg.
Och sänksågen, som hade en alltför liten klinga, har jag också lämnat tillbaka. Läste inte så noga på kartongen innan köp.
Fast det sista kanske inte räknas som reklamation utan mer som ett ångrat köp.
 
Keiller Keiller skrev:
Ja. Två gånger.
Den tinnitusframkallande kompressorn/luftpåfyllaren utan flås. Handlade, provkörde och lämnade tillbaka inom en timme, inkl 2x15 min resväg.
Och sänksågen, som hade en alltför liten klinga, har jag också lämnat tillbaka. Läste inte så noga på kartongen innan köp.
Fast det sista kanske inte räknas som reklamation utan mer som ett ångrat köp.
Okej jag förstår köpte en svarv i vintras på vinst och förlust. Går ej att fixera arbetsstycket i denne längre. Plasten har spruckit
 
Vad har minfält erfarenhet av denna?

Finns kanske en batteridriven också?
 
  • Parkside vinkelslip med skärskiva på ett reklamblad från Lidl, prissatt till 499 kronor, med information om tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Peraan82 Peraan82 skrev:
Vad har minfält erfarenhet av denna?

Finns kanske en batteridriven också?
din autocorrect-ändring (jag gissar att "minfält" är en dylik) är osedvanligt passande för just denna maskin.
Det finns ett antal synpunkter på den i tråden bakåt.
Jag har en , den funkar helt ok för mig även om sprängkåpan är en styggelse.
som jag minns det var det flera som den inte funkade för.
Jag blev dessutom förvånad över att avverkningshastigheten med kapskiva inte var snabbare än min 125mm maskin. ( jag har bla makitas billigaste 220V , 125 mm maskin som jag älskar. 50 pix upp från Lidls maskin. )
https://www.bauhaus.se/vinkelslip-makita-720w-ga5030r

men, jag ska såga lite asfalt framöver , då ... :)
 
Min brann efter rätt kort tids användning och hamnade på tippen. Man brukar säga att man får vad man betalar, men i det här fallet fick jag inte ens det.
 
Jag eldade upp min på 20min stenkapning. Fick pengarna tillbaka. Har nu istället en billig AEG köpt på julas rea som överlevt stenkapning
 
Då undrar man ju faktiskt varför du inte tog pengarna tillbaka på garantin...

Hep Hep skrev:
Min brann efter rätt kort tids användning och hamnade på tippen. Man brukar säga att man får vad man betalar, men i det här fallet fick jag inte ens det.
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
Min brann också efter en stund. Fick en ny skickad till mig. Har inte testat den riktigt ännu så kan inte säga så mycket mer.
 
Humulus Humulus skrev:
Då undrar man ju faktiskt varför du inte tog pengarna tillbaka på garantin...
Så kan man se på det om man både är för- och efterklok. Tyvärr brukar jag inte spara på mina Lidl-kvitton, då jag ju "bara handlat lite mat" och såna kvitton sparar man ju inte.
 
Hep Hep skrev:
Så kan man se på det om man både är för- och efterklok. Tyvärr brukar jag inte spara på mina Lidl-kvitton, då jag ju "bara handlat lite mat" och såna kvitton sparar man ju inte.
Nu skall jag vrida om kniven....

Använd alltid Lidl-appen så får du alla kvitton digitalt i appen!

Jag vet, det är alltid lätt att vara smart i efterhand.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.