Efter en lyckad natt med jakt på vildsvin, som av någon anledning alltid slutar med minimalt med sömn - Snabbt som ögat hem för att ta familjen, tillsammans med nya gruppen från BraSommarmöbler, ut till ”TheCabin”. Helt Underbara möbler! Och kul att få vinna saker som man verkligen behöver! :love:
Trädäck med ny utemöbelgrupp bestående av vitt bord med trätopp och vita stolar, med utsikt över skog och sjö i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck med utsikt över sjö och träd, utrustat med nytt utomhusmöblemang från BraSommarmöbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och vilket väder! Nu tar vi nog en lördagspilsner och snickrar lite trall till växthuset! :cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Efter en lyckad natt med jakt på vildsvin, som av någon anledning alltid slutar med minimalt med sömn - Snabbt som ögat hem för att ta familjen, tillsammans med nya gruppen från BraSommarmöbler, ut till ”TheCabin”. Helt Underbara möbler! Och kul att få vinna saker som man verkligen behöver! :love:
[bild] [bild]

Och vilket väder! Nu tar vi nog en lördagspilsner och snickrar lite trall till växthuset! :cool:
GRATTIS! De ser ut att ha hamnat helt rätt.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 1 till
  • Laddar…
Trall-la-la-la-laaaa....

Växthus under konstruktion på trädäck vid skogsbryn med sjö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En renkapning i framkant med sänken återstår... blir nog fint det där - Men jag börjar bli sugen på att höja hela huset med en 45x95, jag tycker det är lite lågt i tak... Frun tycker det är perfekt! :p
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Trall-la-la-la-laaaa....

[bild]

En renkapning i framkant med sänken återstår... blir nog fint det där - Men jag börjar bli sugen på att höja hela huset med en 45x95, jag tycker det är lite lågt i tak... Frun tycker det är perfekt! :p
Den som är därinne mest får väl bestämma :cool:
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Den som är därinne mest får väl bestämma :cool:
Helt klart! Känns som att frun kommer vara där betydligt mer än en själv..,, Jag får hitta på annat att pyssla med!
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Tror nog hon kan komma på några fler delar att göra till odlingshörnan om du har för tråkigt ;)

Man kan ha utekök.. arbetsbänkar.. odlingskragar.. liten sittyta.. damm.. tunnlagring för bevattning..
 
  • Haha
  • Wow
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Produktiv förmiddag - Kopplat utkastare, snickrat lite smått runt om och kastat upp ett räcke på växthuset.
Mässingsutkastare monterad på en trästolpe vid ett växthus med daggigt glas och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt trädeck med räcke framför ett växthus i skogsmiljö under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det dags att krypa under stugan och förlägga lite rör... :rolleyes:
 
  • Gilla
holmberg87 och 2 till
  • Laddar…
När kotten vaknar 0520 får man mycket gjort - Växthuset fick sig en kjol på morgonkvisten.
Växthus med trägrund och nylagt skyddande kjol i en trädgård med skogsbakgrund tidig morgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad träkjol runt basen på ett växthus med svarta metallstolpar och ett trägolv synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vidare på nästa punkt på listan - Avloppsmanövern fick avbrytas igår då jag helt sonika handlat för lite rör... :thinking:
 
  • Gilla
holmberg87 och 4 till
  • Laddar…
Typisk en Hortilaxare göra ett sånt där fint växthus. Finare än många hus på forumet :D
 
  • Haha
slacker
  • Laddar…
Köpte du en annan kran är den där Harald Nyborg? Vart köpte du den?
Blev jäkligt snyggt med kjolen på växthuset!
Och endel tycker att jag har högt tempo, men här ligger man i lä:rofl:
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Köpte du en annan kran är den där Harald Nyborg? Vart köpte du den?
Blev jäkligt snyggt med kjolen på växthuset!
Och endel tycker att jag har högt tempo, men här ligger man i lä:rofl:
Köpte faktiskt den från Harald men valde ändå att hoppa över just den och välja en annan som tipsades en annan tråd;

https://www.vvsobadrum.se/ror-rordelar/sanitetsarmatur/ems-tappkran-i-massing

Tillsammans med ett fäste i mässing;

https://billigtvvs.se/vvs/ror-och-r...ste-massing-rorganga-invandig-x-utvandig-r15/

Tackar! Kjolen var lite sista touchen - Noterade även att den vart billig, när jag tittade på kvittot i efterhand så hade man visst bara tagit betalt för hälften av virket! :cool:

Haha! Ja ibland går det undan - Visst jag var snabb förut men nu när ”får” begränsad tid från familjen (och jag vill inte heller vara en farsa som bara jobbar) så inbillar jag mig att det måste gå ännu fortare - Kommer på mig att jag småspringer mellan projekten... En bra plan är en bra start - Liksom nyckeln till ett väl utfört projekt inte bara gällande tiden, visst att man alltid måste vara förberedd på olika förändringar.

Det var en läkare en gång som sa att jag lider av ”psykisk stress” dvs, hjärnan går liksom hela tiden... Kombinera det med ”myror i brallan” syndrom så går det undan ibland! :rofl:

Ditt växthus kommer att bli sketa-snyggt @holmberg87 ! Bra knotat! (y)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Köpte faktiskt den från Harald men valde ändå att hoppa över just den och välja en annan som tipsades en annan tråd;

[länk]

Tillsammans med ett fäste i mässing;

[länk]

Tackar! Kjolen var lite sista touchen - Noterade även att den vart billig, när jag tittade på kvittot i efterhand så hade man visst bara tagit betalt för hälften av virket! :cool:

Haha! Ja ibland går det undan - Visst jag var snabb förut men nu när ”får” begränsad tid från familjen (och jag vill inte heller vara en farsa som bara jobbar) så inbillar jag mig att det måste gå ännu fortare - Kommer på mig att jag småspringer mellan projekten... En bra plan är en bra start - Liksom nyckeln till ett väl utfört projekt inte bara gällande tiden, visst att man alltid måste vara förberedd på olika förändringar.

Det var en läkare en gång som sa att jag lider av ”psykisk stress” dvs, hjärnan går liksom hela tiden... Kombinera det med ”myror i brallan” syndrom så går det undan ibland! :rofl:

Ditt växthus kommer att bli sketa-snyggt @holmberg87 ! Bra knotat! (y)
Haha tackar! Rejäl igenkänningsfaktor på det läkarutllåtandet!
Som du säger, jag har också smått och man får jobba järnet de stunder man får loss nuförtiden. Förut kunde man hålla på dygnet runt men det går inte direkt nu..
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
På gott o ont ibland.. kom ihåg o andas o njuta av de färdiga projekt ni faktiskt gjort också!

Inte bara springa i 210 till nästa..
:coffee::giggle:
 
  • Gilla
Kustvägen och 4 till
  • Laddar…
När skrotet bara verkar vilja fly från oss får man ta till andra lösningar - En grind på altan så vi slipper jaga ungen över ön.

Nybyggd trägrind monterad på altan för barnsäkerhet med terrängfordon i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och ännu en milstolpe - Efter att ha fått en sista 90 böj av grannen så är nu avloppet komplett!
Avloppsrör med en 90-graders böj under en träkonstruktion vid en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Morgonpyssel! Klart frun måste ha en plats att ställa vinglaset...

Trädäck med en nyligen byggd trähylla fäst vid räcket med utsikt över natur och gula blommor i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utomhusduschplattform med trästolpe och mässingskran omgiven av vita stenar på trätrall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.