Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 81 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"

Peace of cake. Är det något som jag gör mer än att underhålla/bygga så är det grillning.
 
A
10/10 en var en chansning. Jag känner att jag har tagit tillbaks lite av allmänbildningen sen mitt vedeldarquiz. Där hade jag 2/10, trots att jag eldat i 20 år:crysmile:
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
10/10 trots att jag inte är en "riktig" man.

Men frågorna var ganska lätta och det var bara att klicka sig igenom quizet i hög fart.
Keramikgrillen kanske jag hade funderat över en sekund för en vecka sedan men chefen har köpt en sådan och nu får jag föreläsningar varje dag om grillen...
 
  • Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
10/10

Betyder det att quizet är för lätt eller är jag officiellt mer man än kvinna nu?

:rofl:
Ingen lätt fråga att besvara nuförtiden... vad menar du förresten med att använda begreppen "man" respektive "kvinna"? Sånt gammeldags prat visar på att man inte hänger med riktigt. Oj jag råkade skiva "man", menade såklart "hen".

Själv fick jag också 10p, dock i egenskap av en helt vanlig CIS-man så det räknas inte.

Funderat på att ev uttala mig i trådar om könskvotering till styrelser osv som förekommit... vad menar man egentligen med det i det här sammanhanget... men jag har bestämt mig från att avstå. Tror det är klokt :)
 
H Harald Blåtumme skrev:
Ingen lätt fråga att besvara nuförtiden... vad menar du förresten med att använda begreppen "man" respektive "kvinna"? Sånt gammeldags prat visar på att man inte hänger med riktigt. Oj jag råkade skiva "man", menade såklart "hen".

Själv fick jag också 10p, dock i egenskap av en helt vanlig CIS-man så det räknas inte.

Funderat på att ev uttala mig i trådar om könskvotering till styrelser osv som förekommit... vad menar man egentligen med det i det här sammanhanget... men jag har bestämt mig från att avstå. Tror det är klokt :)
Jag skulle säga att alla som inte identifierar sig som "icke-binära" är män eller kvinnor..

Sen var mitt inlägg en spinoff på inlägget innan ;)
 
A
Violina Violina skrev:
Jag skulle säga att alla som inte identifierar sig som "icke-binära" är män eller kvinnor..

Sen var mitt inlägg en spinoff på inlägget innan ;)
Vad är en icke binär?
 
Maskintok skrev:
Vad är en icke binär?
En "hen" :p
 
A
Violina Violina skrev:
En "hen" :p
:beer:
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 74 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"

Jag tänker inte säga vilken fråga jag hade fel på. :beer:
 
  • Ledsen
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.