Silver78 Silver78 skrev:
Några tusen går bra men större summor kräver underlag, bankbok och redovisning.
Det kanske finns möjligheter att "överklaga"? Jag kan inget om regelverket här tyvärr.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det kanske finns möjligheter att "överklaga"? Jag kan inget om regelverket här tyvärr.
Spelar ingen roll om du inte kan hitta underlag som styrker vad pengarna kommer från. Hade jag lämnat in några tusen i taget så hade gått vägen förmodligen men det är lätt att vara efterklok.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Hur många är vi inte som blivit nekade att växla in gamla sedlar från ett dödsbo?
Silver78 Silver78 skrev:
Dessa pengar hade jag inte ens tänkt behålla själv utan skänkt till en stiftelse som jag vet låg varmt om hjärtat hos min mor.
Silver78 Silver78 skrev:
Spelar ingen roll om du inte kan hitta underlag som styrker vad pengarna kommer från.
Om jag nu drar den möjligen felaktiga slutsatsen att det handlar om dödsboet efter din mor kanske det finns några "gamla papper" som kan duga som underlag. Tänker mig lönebesked, pensionsutbetalningar, avräkningsnotor, kontoutdrag (med kontantuttag), dokument kring fastighetsförsäljning eller några liknande dokument?

Jag skulle absolut inte lägga mig platt direkt men du kanske anser att du redan nått vägs ände i denna fråga och då är väl det bara att beklaga att stiftelsen inte fick del av det din mor önskade.
 
  • Gilla
Silver78 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om jag nu drar den möjligen felaktiga slutsatsen att det handlar om dödsboet efter din mor kanske det finns några "gamla papper" som kan duga som underlag. Tänker mig lönebesked, pensionsutbetalningar, avräkningsnotor, kontoutdrag (med kontantuttag), dokument kring fastighetsförsäljning eller några liknande dokument?

Jag skulle absolut inte lägga mig platt direkt men du kanske anser att du redan nått vägs ände i denna fråga och då är väl det bara att beklaga att stiftelsen inte fick del av det din mor önskade.
Om det fanns så är det kasserat. I och med att hon var lite dement sista tiden så hade hon samlat på sig otroligt mycket. Så jag har nått vägs ände. Men livet går vidare.
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jo.

[länk]
Tack, då lärde man sig nåt nytt :)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.