L lellef skrev:
Förutom att skaffa en hund som är lika trevlig som Cujo...vad mer kan man göra?
Vi har en hund som i vissa situationer får Cujo att framstå som en liten mysig kissekatt. Han håller folk på avstånd när han är på det humöret. Problemet är att man har strikt ägaransvar som hundägare.
 
  • Gilla
MichelleW
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Har fått tips om att i så fall också skaffa några bollar att förvara i anslutning till slagträt. Då ska det tydligen vara lättare att hävda nödvärn och att man helt enkelt tog det som fanns närmast till hands för att försvara sig.
Ett slagträ i anslutning till dörren men utan bollar eller liknande kan anses som att man ställt det där med syfte att skada någon.

Stor sannolikhet att detta bara är en skröna dock
börja träna med baseball-trät så man kan slå iväg boll i skallen på tjuven
 
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Jag fick tipset av en polis en gång att slänga upp tjuven i luften.
Tyvärr för klen för att klara av detta med normaltunga tjuvar. Undrar om samma argumentation håller om man lyckas välta buset över balkongräcket några våningar upp? :thinking: Man borde ju få städa bort skräp och väljer skräpet att slå sig när det landar är det som sagt inte mitt beslut. :cool:
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tyvärr för klen för att klara av detta med normaltunga tjuvar. Undrar om samma argumentation håller om man lyckas välta buset över balkongräcket några våningar upp? :thinking: Man borde ju få städa bort skräp och väljer skräpet att slå sig när det landar är det som sagt inte mitt beslut. :cool:
Jag med men jag tror inte heller att han verkligen menade att man skulle slänga upp dem i luften. Du får använda din fantasi istället. Det lär ju oavsett bli en ord-mot-ord-situation och då hoppas ju jag att man har ett övertag mot buset i rätten. Men så är det säkert inte.
 
Man kan ju installera falluckor vid strategiska punkter... fast den som gräver en grop åt andra faller ju å andra sidan oftast själv däri. Äh, glöm det, dum idé.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Man kan ju installera falluckor vid strategiska punkter...
Tänker du dig något liknande denna men en mer vuxen variant?

Lekplats med rutschkana som leder ner till ett öppet brunnslock, hälsorisk för barn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Elektra och 8 till
  • Laddar…
L lellef skrev:
Ring har en fiffig sak. Floodligt med kamera och inbyggd siren du kan sätta igång. Du kan även prata genom den om jag fattat rätt.
Visste inte att det fanns. Skulle helst ha sirenen högt upp på fasaden så den kan tjuta även om kameran blir förstörd
 
Tjuven har väl ofta ett bräckjärn med sig som den kan få för sig att slåss med. det bästa är att ringa snuten. Sedan ringa de närmsta grannarna så de kan gå ut. Det är bra om det snabbt blir en fler mot en situation. Drömscenariot är om man kan uppbehålla tjuven på något sätt eller stoppa och hålla fast tills polisen kommer. Tillhyggen är bara dumt även om man gärna skulle vilja utbilda gärningsmannen om skillnaden mellan ditt och mitt genom att smälla ut alla tänder på den
 
  • Gilla
henric78 och 3 till
  • Laddar…
En extremt stark lampa är alltid bra att ha med sig när man öppnar dörren. Är den dessutom lagom tung, så är det en fördel. Att blända tjuven är bra, för då har man möjlighet att dels hinna se ett eventuellt vapen och att rikta en kraftig spark i skrevet ( om det är en man) för att vinna tid. Bländning kan också ske lite från sidan, så att inkräktaren inte vet var den ska sätta in sin motattack. Därefter måsta man ha en plan för fortsättningen, men man har klarat av de första sekunderna.
 
Nissens
Jag har satt upp flera strålkastare med rörelsesensorer. Lyser upp kraftigt om någon kommer in på mindre belysta delar av tomten. Lite kul att man också upptäcker rådjur o annat som kommer i mörkret. :)
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Vilken dörrklocka va de du köpte?
 
Unikt namn
Alfredo Alfredo skrev:
Tyvärr för klen för att klara av detta med normaltunga tjuvar. Undrar om samma argumentation håller om man lyckas välta buset över balkongräcket några våningar upp? :thinking: Man borde ju få städa bort skräp och väljer skräpet att slå sig när det landar är det som sagt inte mitt beslut. :cool:
Givetvis ramlade tjuven ner från balkongen.

Efter att ha irrat sig in i någon annans hus och sen upp på övervåningen så måste den förvirrade tjuven misstagit balkongen för en altan på vägen ut...
 
Det ända som funkar är vakthund förstår inte att flera svenskar har dom idag med hur mycket inbrott det är bland svenska överklassen har det funnits vakthund i många år nu det är inte många som vågar gå in om dom hör en hund speciellt öststaterna som vet hur det kan sluta

här nere har alla gårdar och folk med dyra saker hemma vakthund en bekant har 2 stycken belgiska herdehundar och en turkiska kangal
 
Uppfriskande kombo av rasism och paranoia. Inte att förringa OP upplevelse, men för fan gubbar, vill ni leka Steven Seagal i Under Belägring är det bättre att börja med paintball än att bränna pengarna på prylar. Vad ni än gör så köp inte knölpåkar, att eskalera en situation med någon som redan är beredd på våld.
 
  • Gilla
Daniel 109 och 14 till
  • Laddar…
M mugatu skrev:
Jag har funderat på att skaffa en utomhussiren som man själv kan trigga om någon står vid dörren och fibblar..
Dlink kamera med strålkastare mic och siren funkar toppen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.