Åsa Lund
Håller med, riktigt pampigt hus!
 
  • Gilla
  • Älska
Fjällgossen och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Elektrikern har varit på plats och börjat montera centralen, är inte avundsjuk på hans jobb:crysmile: Jag fick flytta en regel för att få plats med bottenlådan.
Installation av elcentral med synliga kablar och rör monterade mot en träregelvägg och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elektrikerinstallation med öppen elcentral och en mängd ledningar mot en bakgrund av OSB och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elcentral under montering med öppen kabling och verktyg i ett garage under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har fått på ett lager gips i taket på garaget, och sedan lite spackel på det. Nu ska jag fortsätta med gipsplank.:)

Gipstak i ett garage under konstruktion med synlig isolering och ledningar, samt en delvis monterad elektrisk central.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterat gipstak i garaget med synlig isolering och reglar, elinstallation pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En oavslutad inomhusrenovering med gipsplattor monterade i taket och väntande elarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhusrenovering med gipstak och vägg, synligt regelverk, elinstallationer och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gipstak med skruvar i ett pågående garagerenoveringsprojekt, med ospecificerat material i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade gipsplattor i tak med synligt spackel och utstickande kablar från en icke monterad central.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gipsat och spacklat garagestak med synliga elinstallationer och en stege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • En oavslutad garagerenovering med nyinstallerat gipstak och väggspackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hej!

Elektrikern har varit på plats och börjat montera centralen, är inte avundsjuk på hans jobb:crysmile: Jag fick flytta en regel för att få plats med bottenplan.
[bild]

[bild]

[bild]
//Fredrik
Det är ju centralen som är det roligaste.
Dra slang kan alla ;).
Den med mest tråd in i som jag gjort hos en privatperson hade 63st 5-ledare in i centralen, dock dubbelt så bred som din :)
 
  • Gilla
  • Wow
TheSwoopis och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är ju centralen som är det roligaste.
Dra slang kan alla ;).
Den med mest tråd in i som jag gjort hos en privatperson hade 63st 5-ledare in i centralen, dock dubbelt så bred som din :)
Hur stort hus var det?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hur stort hus var det?
Runt 210 kvm, men allt var KNX och Dali så i princip vartenda lamputtag hade en egen tändtråd från centralen. Alla vägguttag hade separat brunnständning med tändtråd.
Centralen var en 4x13x4 moduler, dvs plats för 208 säkringar/moduler. Ett väldigt kul jobb och ett väldigt trevligt hus när det var klart :)
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Måste läsa på om Dali, inser jag. Fast för jobbets skull. Lokalhyresgäster som vill ha det som standard
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Runt 210 kvm, men allt var KNX och Dali så i princip vartenda lamputtag hade en egen tändtråd från centralen. Alla vägguttag hade separat brunnständning med tändtråd.
Centralen var en 4x13x4 moduler, dvs plats för 208 säkringar/moduler. Ett väldigt kul jobb och ett väldigt trevligt hus när det var klart :)
Det låter som ett riktigt finjobb! :D
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hej!

Nu återstår bara ett par hörnfoder och ett par stuprör, sedan är snickarna klara. Sims kom på plats under torsdag/fredag.:)

Monterat svart stuprör längs vit husvägg med vitlaserat takutsprång och byggställning i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörn av ett hus under renovering med färdigställd snickeri, inklusive hörnfoder och ett stuprör samt en pågående takläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En nästan färdigställd tvåvåningsvilla med byggnadsställningar, utan stuprör och hörnfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett hus under uppförande med ställningar, nästan färdig ytterbeklädnad och omonterade hörnfoder och stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggt hus under konstruktion med ställningar runtom, och byggmaterial utspritt framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nästan färdigt hus med byggställningar, byggmaterial på marken och en nyinstallerad entrédörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus under konstruktion med byggnadsställningar och material på marken under en molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I helgen har jag satt gipsplank i garaget, hann också börja spackla lite i hörnet där det kommer stå en elektriker imorrn.
Inomhusrenovering med nyligen monterade gipsplattor på väggar och i tak, ej helt färdigspacklade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade gipsskivor på tak och vägg i ett pågående garagebygge med synliga skarvar och eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade gipsplank i garagetaket med synliga skruvhål och påbörjat spacklingsarbete vid hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I fredags kom också entrédörren.:)
Ny entrédörr med fönster och paneler ligger på en byggarbetsplats, fortfarande i förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Appendix och 13 till
  • Laddar…
AXS
Stiligt! Blir kul att se utan ställning.

Kul tråd att följa och bra tempo.
 
  • Gilla
Isak90 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Brukar försöka hålla mig ifrån att kritisera... Men svarta stuprör? :thinking:
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Brukar försöka hålla mig ifrån att kritisera... Men svarta stuprör? :thinking:
Jag gillar dem :giggle:
 
  • Gilla
albin715 och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jag är tveksam. Får se hur det blev sen när ställningen är nere!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag är tveksam. Får se hur det blev sen när ställningen är nere!
Ja om det är färdigmålat hade jag nog med velat ha vita stuprör
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja om det är färdigmålat hade jag nog med velat ha vita stuprör
Med svarta eller vit hängrännor då?
 
nino nino skrev:
Med svarta eller vit hängrännor då?
Vita vindskivor = Vita hängrännor, enligt mig. Men smaken är olika och inget är rätt eller fel :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.