Själv har jag fortsatt problem med min Connect. Har slutat bry mig att få den funka. Hoppas på en uppdatering som kan lösa att den är så ostabil.
 
  • Gilla
Brunoda
  • Laddar…
A A.G skrev:
Själv har jag fortsatt problem med min Connect. Har slutat bry mig att få den funka. Hoppas på en uppdatering som kan lösa att den är så ostabil.
Det blev inte bättre av att jag har bytt connect, lika illa.
Idag kunde jag inte låsa när jag skulle åka iväg på ett ärende.
Låsknappen på knappsatsen reagerade inte och appen fick inte kontakt heller. Öppnade dörren och connecten blinkade rött. Fick låsa med nyckel! Väldigt irriterande!
Hade aldrig problem med det andra låset som jag hade i nästan två år innan jag bytte till Yale Linus.
 
Vill tacka för alla omdömen av nya L3 här i tråden. I samband med att jag byter larm har jag också valt bort mitt yale doorman 2 lås och valde ett ID Lock istället.
 
Jag har köpt ett Yale Doorman l3 som jag precis är i farten att montera och installera men lyckas inte få in handtaget på utsidan (inget ”klickljud”). Någon som har en teori om vad det kan bero på och hur jag löser det?
 
  • Monteringsförsök av Yale Doorman handtaget på en vit dörr, handtagselementet hålls nära låset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Å Åttioettan skrev:
Jag har köpt ett Yale Doorman l3 som jag precis är i farten att montera och installera men lyckas inte få in handtaget på utsidan (inget ”klickljud”). Någon som har en teori om vad det kan bero på och hur jag löser det?
Ärligt talat, om inte pinnen är för lång: tryck bara hårdare.
 
Brunoda Brunoda skrev:
Ärligt talat, om inte pinnen är för lång: tryck bara hårdare.
försökt men funkar inte

Jag har en teori om att det kan ha blivit fel för att jag lyckades klicka i insidans handtag före (för att testa om det funkade bättre än utsidans) så nu undrar jag hur jag kan få loss insidans handtag för att se om det funkar bättre utan det i
 
Å Åttioettan skrev:
försökt men funkar inte

Jag har en teori om att det kan ha blivit fel för att jag lyckades klicka i insidans handtag före (för att testa om det funkade bättre än utsidans) så nu undrar jag hur jag kan få loss insidans handtag för att se om det funkar bättre utan det i
Jag avråder, det är svårt att få loss när det väl är på plats och risken finns att du skadar fästet, Det finns som jag minns det ingen öppning i låset mellan in- och utsida just där så felet sitter inte där.
 
  • Gilla
Åttioettan
  • Laddar…
Brunoda Brunoda skrev:
Jag avråder, det är svårt att få loss när det väl är på plats och risken finns att du skadar fästet, Det finns som jag minns det ingen öppning i låset mellan in- och utsida just där så felet sitter inte där.
Exet kom och bankade in handtaget med gummiklubba med resultatet att låsfunktionet sluta funka ‍♀️ Vad sjutton gör man nu?
 
Å Åttioettan skrev:
Exet kom och bankade in handtaget med gummiklubba med resultatet att låsfunktionet sluta funka ‍♀️ Vad sjutton gör man nu?
Slutade funka, hur? Sitter handtaget fast nu då? Är du säker på att pinnen inte var för lång? För om den var det har den kanske slagits in i låset nu...
En annan strulfaktor som jag minns var att jag skruvade fast den lilla ”plattan” som fäster upp kablarna på insidan åt fel håll. Då funkade inte låset.
 
R rockthelobster skrev:
Det är inte helt omöjligt att öppna låsringen och få loss handtaget även om man klickat i det . Jag vill minnas att ma. Behöver ett sånt här verktyg. Gjorde det för ett par år sedan.
Jag fick det att funka igen efter att ha monterat ned innedelen och gjort hela den proceduren om från början
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
R rockthelobster skrev:
Det är inte helt omöjligt att öppna låsringen och få loss handtaget även om man klickat i det . Jag vill minnas att ma. Behöver ett sånt här verktyg. Gjorde det för ett par år sedan.
[länk]
Du tänker på V2N, inte L3 (som inte fanns för ett par år sedan...).
 
Brunoda Brunoda skrev:
Du tänker på V2N, inte L3 (som inte fanns för ett par år sedan...).
Det var mycket riktigt 2an. Inte försökt ta av handtagen på 3an. Men tycker mig ändå kunna se hålen där man stoppar in verktyget. Man får skruva av bakplattan.
 
  • Metallisk dörrhandtagsmekanism med synliga skruvhål och röd pil som visar var man sätter in verktyget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
1 123abc skrev:
Det är endast olika antal nyckelbrickor (taggar) i paketen så som andra redan svarat (family=3, Home=1).
Jag rekommenderar att ni köper Family då L3 taggarna troligtvis kostar mer än prisskillnaden.

Lite onödig information om kompatibilitet:
Det är även möjligt att använda moduler med tillbehör för V2N istället för Yale connect men då förlorar man de nya funktionerna och kunde likväl köpt ett V2N istället.
Har man flera lås så kan det ibland vara önskvärt med samma funktioner via modul som det andra låsen.
Det är alltså möjligt att använda Verisure modul och v-box om man önskar det i L3.
Så om man har en V2N via Verisure i ena dörren och ska installera en ny Doorman i den andra så är tipset att köra på en V2N till? För man får inte tillgång till L3s nya funktionalitet i Verisure-appen ändå?
 
Någon som haft strul med V2N och verisure med koder idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.