Vilka batterier ska man satsa på när man ska byta i V2?
 
1 123abc skrev:
ASSA 565 stämmer överens med Yale doormans låshus däremot måste även slutblecket bytas.
Om det sitter ett säkerhetsslutbleck 1887-2 så passar det att byta rakt av men vissa dörrar levererar 565 med ett enklare slutbleck om så är fallet så måste man fälla in det slutbleck som följer med.
Det finns enklare classic slutbleck som går att byta mot annat connect slutbleck men jag rekommenderar att man använder ett säkerhetsslutbleck.
Om du vill ha ett exaktare svar så fråga vilket slutbleck som sitter i karmen.
Tack så mycket, då ska jag undersöka vad det är för slutbleck.
Står det på slutblecken eller behöver man fråga återförsäljare?
 
T
T toffeh skrev:
Jag har skaffat två Yale Doorman L3 och har problemet att det inte går lägga "entry code only" användare med samma kod på båda låsen. Det verkar ju fullständigt idiotiskt, gör jag något fel?

Dvs, jag har lagt upp mina barn som "entry code only" men om jag försöker ange samma kod på båda låsen klagar appen på att koden redan används. Någon som kommit runt detta problem?
Funderar just på att skaffa ett lås till men känns ju sisådär om de kommer i konflikt med varandra. Kör du via Connect då antar jag?
 
1 123abc skrev:
ASSA 565 stämmer överens med Yale doormans låshus däremot måste även slutblecket bytas.
Om det sitter ett säkerhetsslutbleck 1887-2 så passar det att byta rakt av men vissa dörrar levererar 565 med ett enklare slutbleck om så är fallet så måste man fälla in det slutbleck som följer med.
Det finns enklare classic slutbleck som går att byta mot annat connect slutbleck men jag rekommenderar att man använder ett säkerhetsslutbleck.
Om du vill ha ett exaktare svar så fråga vilket slutbleck som sitter i karmen.
det står att det är ett justerbart slutbleck.
 
  • Skärmavbild av en produktbeskrivning för ett lås och justerbart slutbleck, inklusive garantier och certifieringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T TreeView skrev:
Funderar just på att skaffa ett lås till men känns ju sisådär om de kommer i konflikt med varandra. Kör du via Connect då antar jag?
Nej jag har inte kopplat in connect än så länge. Bara aktiverat Bluetooth och kör Yale Access appen. Jag som har appen kan lägga in samma kod på båda låsen för mig själv. Men jag kan inte lägga till "entry code only" personer som har samma kod på båda låsen, vilket känns väldigt märkligt. Notera att det är appen som verkar ha denna dumma begränsning, inte själva låsen.
 
nino nino skrev:
Vilka batterier ska man satsa på när man ska byta i V2?
Som tidigare påpekats så föreskriver de icke laddningsbara. Jag har funderat på att testa ni-zn batterier som har en spänning på 1.6v, men har inte fått tummen ur att beställa än. De ska tydligen ha bättre urladdningsegenskaper än ni-MH.
 
N NoOne2k skrev:
Som tidigare påpekats så föreskriver de icke laddningsbara. Jag har funderat på att testa ni-zn batterier som har en spänning på 1.6v, men har inte fått tummen ur att beställa än. De ska tydligen ha bättre urladdningsegenskaper än ni-MH.
Jag kan inte svara på om det fungerar då jag inte känner till att någon provat.
4st 1,5V =6V som är det som vanligtvis används.
Däremot så är nödöppningen 9V men vet inte om den spänningen regleras/begränsas men annars borde elektroniken åtminstone tillfälligt klara 9V.
Vanligtvis klara denna typen av elektronik klara +10% spänning utan att något tar skada men jag vet ingen som testat och jag har aldrig fått frågan eller frågat efter svaret.
Laddningsbara batterier har ofta problem med urladdning över tid vilket gör dom olämpliga som alternativ.
 
N NoOne2k skrev:
Som tidigare påpekats så föreskriver de icke laddningsbara. Jag har funderat på att testa ni-zn batterier som har en spänning på 1.6v, men har inte fått tummen ur att beställa än. De ska tydligen ha bättre urladdningsegenskaper än ni-MH.
Jag använde standardbatterier från Classe eller Kjelle; de håller ju ändå en bra bit över ett år i låset så varför krångla till det...?
 
  • Gilla
danne.sk
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vilka batterier ska man satsa på när man ska byta i V2?
Vanliga alkaliska 1,5v. Använder du andra så kommer inte batteriövervakningen inte att fungera korrekt. Jag fösöker byta varje höst så de är fräscha över vintern när det är som kallast men det bruka hålla i drygt 1,5 år för mig med uppkoppling till Verisyre. Jag kör Classes eller Kjelles alkaliska 1,5v.
 
F frohike skrev:
Assa Smartair och Evva Salto är två lika system som passa svenska lås
Fast dem är ju både krångligare & extremt mycket fulare... Dessutom äldre...
 
C CNystrom skrev:
Fast dem är ju både krångligare & extremt mycket fulare... Dessutom äldre...
kolla datumet på den postningen, jag är hyffsat säker på att dom var nya när den kommentaren skrevs :)
 
  • Haha
magnus07
  • Laddar…
T
T toffeh skrev:
Nej jag har inte kopplat in connect än så länge. Bara aktiverat Bluetooth och kör Yale Access appen. Jag som har appen kan lägga in samma kod på båda låsen för mig själv. Men jag kan inte lägga till "entry code only" personer som har samma kod på båda låsen, vilket känns väldigt märkligt. Notera att det är appen som verkar ha denna dumma begränsning, inte själva låsen.
Sjukt puckat av Yale om lösningen inte hanterar flera lås?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.