Min connect blinkar rött, lyser grönt och ibland släckt om vartannat. Jag vet inte vad jag skulle göra med routern? Har Comhem router och Yale Linus.
När jag kollar så står det bra på alla tre "mottagningar" så då får det väl blinka och härja.
 
C CNystrom skrev:
Minglar fungerar felfritt sen dag 1!
Tror det handlar mycket om att folk inte fixar sin router...
Hur förklarar du att det funkar felfritt i 3 veckor, plötsligt igen kontakt (Sen 10e april). Inget har förändrats i nätverksmiljön. Den står 2,5 meter från en dyr, uppdaterad Asus router. Har återställt, hållt inne i 5 sek etc... Ingen kontakt med connect förutom att det står att den är kopplad till routern med utmärkt signal.
 
föesvinner auto-upplåsningen om man använder Verisure modul och vbox?

1 123abc skrev:
Det är endast olika antal nyckelbrickor (taggar) i paketen så som andra redan svarat (family=3, Home=1).
Jag rekommenderar att ni köper Family då L3 taggarna troligtvis kostar mer än prisskillnaden.

Lite onödig information om kompatibilitet:
Det är även möjligt att använda moduler med tillbehör för V2N istället för Yale connect men då förlorar man de nya funktionerna och kunde likväl köpt ett V2N istället.
Har man flera lås så kan det ibland vara önskvärt med samma funktioner via modul som det andra låsen.
Det är alltså möjligt att använda Verisure modul och v-box om man önskar det i L3.
 
T
R reiman skrev:
Hur förklarar du att det funkar felfritt i 3 veckor, plötsligt igen kontakt (Sen 10e april). Inget har förändrats i nätverksmiljön. Den står 2,5 meter från en dyr, uppdaterad Asus router. Har återställt, hållt inne i 5 sek etc... Ingen kontakt med connect förutom att det står att den är kopplad till routern med utmärkt signal.
Håller med, svårt att hävda skit bakom spakarna när det är så uppenbart hård- eller mjukvarufel
 
R rockthelobster skrev:
föesvinner auto-upplåsningen om man använder Verisure modul och vbox?
Den får endast de funktioner som erbjuds via vbox, autoupplåsningen (blåtand) är en funktion som kommer via Yale Connect .
När du ansluter en modul så tar den kontroll över låset och därmed vilka funktioner som den erbjuder.
Det går endast att ansluta mot en av dom så antingen Yale connect eller V-box.
 
Redigerat:
  • Gilla
StefanAd
  • Laddar…
Glömde tillägga att jag hade Glue lock i nästan 2 år innan och den hade typ en "connect" och den hade jag inga problem med fast den satt i ett uttag som var längre ifrån (Yale connecten ville inte alls i det uttaget).
 
N Ninni1 skrev:
Min connect blinkar rött, lyser grönt och ibland släckt om vartannat. Jag vet inte vad jag skulle göra med routern? Har Comhem router och Yale Linus.
När jag kollar så står det bra på alla tre "mottagningar" så då får det väl blinka och härja.
jag har oxå comhem router och Linus där blinkar min connect när den kommunicerar med Linus sen slocknar även den som att den går ner i viloläge. Allt funkar och bra signal så verkar vara så
 
putte22 putte22 skrev:
jag har oxå comhem router och Linus där blinkar min connect när den kommunicerar med Linus sen slocknar även den som att den går ner i viloläge. Allt funkar och bra signal så verkar vara så
Men min blinkar rött också ganska ofta...men det går över utan att jag gör någonting.
Någon enstaka gång så har auto-upplåsning inte fungerat och ibland när jag ska kolla i appen om det är låst.
 
Så!
Nu har min connect tappat anslutningen ett antal gånger dom senaste dagarna, har haft det i 3,5 veckor. Skulle installera om det...bara det att det inte går att ta frånkoppla i appen och connecten blinkar sakta grönt.
Pratade med supporten och han kunde inte hjälpa...tryckte på knappen i 5 sek...sen började den blinka sakta grönt och sedan skulle jag frånkoppla i appen vilket inte går.
När det fungerade så hade jag "bra" på alla signaler (mobilen visar 5 av 5 på wifi överallt i lägenheten på 55 m²) Det blinkade rött titt som tätt och när man startade appen så tog det en stund att koppla upp.
Så nu ska jag maila och sedan får vi se vad som händer...
Har haft ett annat lås, i två år, med en "connect" och inte haft några som helst problem. Supporten trodde inte heller att det berodde på internet/wifi hos mig.
 
Hellu, har köpt mig en ny förrådsdörr FY1 tät diplomat.
Ska ha den till garaget och det är låskista Assa 565 i den.

Går det installera ett yale doorman v2n i den då? Hittar ingen info alls om detta.
 
Jaha, så har man haft L3 i en månad efter flera år med V2N och Verisure. Lite reflektioner, fördelarna först:
Autoupplåsningen är den största fördelen med mitt nya system jmf med mitt tidigare. Väldigt smutt att låset öppnas när någon i familjen närmar sig utifrån! Det är också lite skönt att slippa Verisure då jag inte har något larmsystem kopplat till dem. Jag uppskattar också möjligheten att lägga upp fler användare.

Utöver dessa saker ser jag mest nackdelar. Connectbryggan behöver sitta väldigt nära låset för att fungera hjälpligt vilket är ett problem för mig som saknar eluttag hallen och ett uttag några meter bort utan fri sikt räcker inte för att få en stabil kontakt. Bryggan tappar också sin uppkoppling då och då. Väntar man då några timmar eller en dag så är den ansluten igen, bäst är att låta den vara och vänta på att den går igång, omstart hjälper inte. Och ja, jag har tilldelat den en fast IP-adress i routern. Verisure hade sina nackdelar, men särskilt nära låset behövde man inte ha minienheten och kontakten tappade jag aldrig.
De flesta viktiga inställningar man gör med låset måste man göra via BT, dvs man måste stå bredvid låset, Wi-Fi räcker inte.
Jag använder autolåsning och med Verisure kunde man få en notis efter önskat antal minuter om dörren inte gått i lås. I Yaleappen kan du bara få notis om dörren står öppen, inte om den är stängd men inte gått i lås. Detta är en stor nackdel!
Slutligen fungerar inte funktionen med pushnotis för ringklockan för någon i familjen vilket enligt andra inlägg här är en känd bugg för vissa användare som enligt supporten ska fixas i framtida uppdateringar. Men hittills är det inte gjort vilket jag tycker är rätt dåligt.

Är jag då nöjd med bytet? Jag vet inte än. Autoupplåsningen är väldigt värdefull men buggarna, känslig uppkoppling och avsaknad av viktiga funktioner väger inte riktigt upp. Om/när de sakerna löser sig i framtiden skulle det kanske kännas som en riktig uppgradering att ha bytt version, nu har jag mest bytt bort några bra funktioner mot några andra.
 
  • Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Kan man sammanfattade det som såhär:

• Byt inte om du redan har v2n!

• Ska man investera i ett doorman kan man börja jämföra de olika modellerna för att se vilka fuktioner man vill ha kontra pris?
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Kan man sammanfattade det som såhär:

• Byt inte om du redan har v2n!

• Ska man investera i ett doorman kan man börja jämföra de olika modellerna för att se vilka fuktioner man vill ha kontra pris?
Nja, riktigt så långt skulle jag nog inte dra det. Men man får väga vinsten av autoupplåsningen mot nackdelarna.
 
Jag har skaffat två Yale Doorman L3 och har problemet att det inte går lägga "entry code only" användare med samma kod på båda låsen. Det verkar ju fullständigt idiotiskt, gör jag något fel?

Dvs, jag har lagt upp mina barn som "entry code only" men om jag försöker ange samma kod på båda låsen klagar appen på att koden redan används. Någon som kommit runt detta problem?
 
  • Gilla
  • Haha
rockthelobster och 1 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Hellu, har köpt mig en ny förrådsdörr FY1 tät diplomat.
Ska ha den till garaget och det är låskista Assa 565 i den.

Går det installera ett yale doorman v2n i den då? Hittar ingen info alls om detta.
ASSA 565 stämmer överens med Yale doormans låshus däremot måste även slutblecket bytas.
Om det sitter ett säkerhetsslutbleck 1887-2 så passar det att byta rakt av men vissa dörrar levererar 565 med ett enklare slutbleck om så är fallet så måste man fälla in det slutbleck som följer med.
Det finns enklare classic slutbleck som går att byta mot annat connect slutbleck men jag rekommenderar att man använder ett säkerhetsslutbleck.
Om du vill ha ett exaktare svar så fråga vilket slutbleck som sitter i karmen.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.