stigen stigen skrev:
ClasOlles Bahco låda för medlemmar!

[bild]
Bachosatserna är bra skit, inget fel på kvaliteten. Mekar man 7 dagar i veckan kanske det finns bättre grejor.
Jag har Jula-lådan och gillar den, men kan hålla med om att det är lite fattigt med ringnycklar men det vägs upp av resten. Man måste ju ändå i 99,99% av uppdragen ha med sig verktygshinken från Hultafors med annat krafs och då kan man lika gärna kasta ner några ringnycklar extra. En extra 13 är sällan ivägen:).Jag gav 799 för min låda förra julen och det är det helt klart värd, så en 200-ing till för denna är bra pris.

Jula lådan har en liten ask att lägga skruvar i, den är smart att ha med - å andra sidan är det en polygrip i Classe-lådan så det är nog lite "hugget som stucket".
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag gillar Facoms nyare lådor, de använder förlängaren som handtag... Kompakt och smidigt....

[länk]
Den lådan ser verkligen fantastisk ut. Fan också :love:

I min Kamasalåda är förlängaren också handtag men det är kanske inte alltid så. Har en äldre metallåda också men minns inte säkert hur det är i den:thinking:
 
I
mexitegel mexitegel skrev:
Jag har Jula-lådan och gillar den, men kan hålla med om att det är lite fattigt med ringnycklar men det vägs upp av resten. Man måste ju ändå i 99,99% av uppdragen ha med sig verktygshinken från Hultafors med annat krafs och då kan man lika gärna kasta ner några ringnycklar extra. En extra 13 är sällan ivägen:).
Så är det ju och därför brukar jag föredra hyfast kompletta satser indelade i mindre. Så hylsnyskelsats i en och ringnycklar i en. Behöver jag båda, tar jag båda lådorna och då vet jag att jag är komplett. Behöver jag bara en av dem då räcker en av lådorna och jag får inte med mig fulls så mycket onödiga verktyg. Men visst, jag antar att det även kan finnas en bra anledning till en sats med lite av varje och då de vanligaste delarna ur dessa satser, bror på hur man jobbar kanske.
 
Har själv satsen från Bahco. Både en från C&O och Jula. Gillar den från C&O med polygripen bättre då den ofta är ett bra att ha verktyg.

Ett annat tips är att 3/8 egentligen är en trevligare storlek för "universalbruk" än både 1/2 och 1/4. Hade en liten 3/8 sats förut från Bahco (S330) men den kändes ofta som allt för litet urval av storlekar för att passa så sålde den precis.

Kommer nog köpa en större kombinationssats framöver som innehåller 3/8 flera andra storlekar om jag hittar en bra. Vet att Kamasa har en stor sats med 1/4, 3/8, 1/2 MEN den lådan tycker jag blir som ett stort flak. Hade velat ha en kompaktare med t ex 3 våningar istället.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
I
FredrikR FredrikR skrev:
I "parkeringsläge" tar den inte nå mer plats än en annan såg skulle jag påstå.
Det hjälper såklart men det är fortfarande långt ifrån optimalt. Man vill kunna såga direkt, inte först dra ut det bastanta bordet från väggen, låsa upp reglagen, snurra sågbordet och slutligen låsa fast. Sen samma procedure när man är färdig men omvänt.
 
I Ironside skrev:
Så är det ju och därför brukar jag föredra hyfast kompletta satser indelade i mindre. Så hylsnyskelsats i en och ringnycklar i en. Behöver jag båda, tar jag båda lådorna och då vet jag att jag är komplett. Behöver jag bara en av dem då räcker en av lådorna och jag får inte med mig fulls så mycket onödiga verktyg. Men visst, jag antar att det även kan finnas en bra anledning till en sats med lite av varje och då de vanligaste delarna ur dessa satser, bror på hur man jobbar kanske.
Ja, det är riktigt. Ofta har man ju ändå missat att ta med något hur man än försöker planera tycker jag. Men det kanske bara är jag? :crysmile:
 
I
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det är riktigt. Ofta har man ju ändå missat att ta med något hur man än försöker planera tycker jag. Men det kanske bara är jag? :crysmile:
Haha ja så är det ju! Man får oftast springa per gånger för att fylla på verktygen, tejp, skruvar eller vad det nu kan vara.
 
E Erixzon89 skrev:
BOSCH PROCORE BATTERI 18V 4,0AH för 675:-

[länk]
Funkar det med vanliga AL 1860-laddaren och alla vanliga 18V-maskiner?
 
K Kane skrev:
Funkar det med vanliga AL 1860-laddaren och alla vanliga 18V-maskiner?
 
  • Skärmdump av en webbsida med text om Bosch ProCORE18V 4.0Ah batteriets fördelar och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Bosch kapgersåg gcm 80 SJ, för 2198 kronor på bauhaus.

Optimera har den för 2499 kr
Bhaus marchar det och ger ytterligare 15%
 
Bosch kapgersåg gcm 80 SJ, för 2198 kronor på bauhaus.

Optimera har den för 2499 kr
Bhaus marchar det och ger ytterligare 15%
 
S salkin85 skrev:
Bosch kapgersåg gcm 80 SJ, för 2198 kronor på bauhaus.

Optimera har den för 2499 kr
Bhaus marchar det och ger ytterligare 15%
öh..det är 12% sen är redan Bauhaus lägre enligt vad du skriver så:cool: var bara lite oklart vad du skrev. Så priset är alltså 2198:- med prismatch Bauhaus då
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
öh..det är 12% sen är redan Bauhaus lägre enligt vad du skriver så:cool: var bara lite oklart vad du skrev. Så priset är alltså 2198:- med prismatch Bauhaus då

Jaha, tyckte de sa 15% i butiken.. Tog alla siffror ur minnet så.
Rusta säljer även sågen för 2499.
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
öh..det är 12% sen är redan Bauhaus lägre enligt vad du skriver så:cool: var bara lite oklart vad du skrev. Så priset är alltså 2198:- med prismatch Bauhaus då
Bauhaus verkar ta 2999:- så efter prismatch blir väl priset ungefär det @salkin85 skrev?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.