Någon som har tips på Sexkantshylssats
1/2" i smidig förpackning?
 
I
nanowire nanowire skrev:
Jag har också båda, eller hade för har inte kvar Bacho-lådan, och tycker tvärt om att Kamasan är lite trevligare på alla punkter :)
Ja, alltså jag äger bara Bacho låden men jag har en del Kamasa verktyg sen tidigare och har även känt på nämnda Kamasa lådan i butik och för mig ger den ett bättre intryck, det känns som högre kvalité men det kan såklart vara på ytan. Oavsett så har det ju alltid varit bättre förr både när det gäller Bacho och Kamasa Tools :)

Min kompis som köpte Bacho lådan hade en del problem med sina prylar men det bytte Bacho ut direkt så inga konstigheter.

För hemmafix lär vilken låda som funka bra, antar att det blir lite som med skruvdragare, d.v.s en fråga om smak och känsla :)

Förövrigt har jag lyckas knäcka ett par hylsor men troligen skulle jag använt krafthylsor istället ;) Biltema bytte utan att blinka medan Kamasa knorrade en del, tror jag fick ersätta hylsan med en Biltema hylsa ;) Det var såklart handhavandefel att använda vanlig hylsa till att byta däck men samtidigt kan det inte kosta mycket att byte en hylsa för en kund som gjort bort sig.
 
ByggOle har specialpris för medlemmar på denna Bosch skruvdragare med 2st 2.0 batterier. Kan det vara något för blåa laget? :p

Reklamblad för Byggdagarna med erbjudande på Bosch skruvdragare och Cuprinol träolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
Med risk att hamna lite väl utanför topic...
Själv har jag 2 hylsnyckelsatser av märke edwin(1 3/8", och en 1/2+1/4"), och dom jäklarna tål stryk kan jag säga.
Har dragit av hjulnavsmuttrar med 1/2"aren(som var dragna med 130nm+65grader, 20 år tidigare..) mha. 2m förlängningsrör(det behövdes kan jag meddela!) utan att varken hylsa eller spärrskaft gick sönder.
Har även vid ett flertal tillfällen gjort det förbjudna, dvs hamra på spärrskaften för att lossa fastrostade bultar... Inte ens 1/4"aren har sagt upp sig :p

Nåja... Ville bara dela med mig...
 
nanowire nanowire skrev:
Jag har också båda, eller hade för har inte kvar Bacho-lådan, och tycker tvärt om att Kamasan är lite trevligare på alla punkter :)
Köpte en K25017 för några år sedan på Black Friday för att ha vid mobilt mekande. Mycket nöjd med verktygen som finns i men värdelös låda/väska. Varje gång man öppnar den så har grejer flyttat på sig......
37398.jpg
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
ByggOle har specialpris för medlemmar på denna Bosch skruvdragare med 2st 2.0 batterier. Kan det vara något för blåa laget? :p

[bild]
WTF!?!?
 
  • Reklamblad som visar 20% rabatt på byggvaror med begränsningar specificerade i finstilt text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
B Byggisen skrev:
WTF!?!?
Borde det inte vara 25% om man betalar svart och slipper momsen? :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Borde det inte vara 25% om man betalar svart och slipper momsen? :crysmile:
När man lägger på momsen på nettot så är det 25%
när man drar ifrån momsen från bruttot så är det 20%.

720 kr +25%=900 kr.brutto.
900kr - 20%=720 kr.netto
moms 180 kr.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Maskintok skrev:
När man lägger på momsen på nettot så är det 25%
när man drar ifrån momsen från bruttot så är det 20%.

720 kr +25%=900 kr.brutto.
900kr - 20%=720 kr.netto
moms 180 kr.
Såklart.. Mattehjärnan har gått och lagt sig redan.... :rofl:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
samtidigt så är det ju så här.

varan köps in för en summa, och säljs för en annan mellanskillnaden däremellan är avansen.

De flesta återförsäljare har ca 25-49% avans på sina produkter.
Så om ni köper en vara så är den ändå inkl moms för er privat.
En företagare räknar alltid i netto, moms är en dragspels produkt som kommer och går varje månad, kvartal, år.
Antingen ska den betalas eller fås tillbaka.
En privat tänker bara på bruttot.
Alltså pris inkl moms.
Och då ska det vara billigt.....
 
I Ironside skrev:
"Nackdelen" med dessa är att de har en lång arm som sticker ut på baksidan. Jag har en sådan såg och jag kan tyvärr inte ha den uppställd eftersom den inte går att ställa in till väggen, istället hamnar den på en hylla någonstans och plockas bara fram i absoluta nödfall. MEN det finns säkert fördelar med den där armen så allt handlar om vilka krav man har.

Jag tittade faktiskt själv på Dewalt eftersom de kan placeras in till väggen.
I "parkeringsläge" tar den inte nå mer plats än en annan såg skulle jag påstå.
Alltså, vrid gerningen max åt ena hållet, Boschsågarna verkar vara höger, dra sen klingan mot dig - så är utsticket borta.
När den ska användas måste sågbordet/sågen flyttas ut från väggen. (y)

Som Alfredo påpekar finns det ett gängs Bosch GCM 8XX sågar.
Nån saknar laser, vissa har smalare materialupplägg, någon kommer med mer grovtandad klinga, osv.

GCM8SJL eller SDE får väl anses som "bästa" Bosch 8" sågen.
Någon 8GDL tror jag inte är släppt ännu, men jag har för mig jag har sett nå bilder, eller blandar jag ihop saker nu... :thinking:
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Såklart.. Mattehjärnan har gått och lagt sig redan.... :rofl:
lika bra för det är bara elände att hålla på med.. :crysmile::crysmile:
min hjärna är skadad av detta.... ;)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag gillar Facoms nyare lådor, de använder förlängaren som handtag... Kompakt och smidigt....

[länk]
Den känns komplett och bra!
 
richardtenggren
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag gillar Facoms nyare lådor, de använder förlängaren som handtag... Kompakt och smidigt....

[länk]
Du har ofta bra smak på verktyg, gillar deras verktyg överlag jag också! :)

useless useless skrev:
Bahco var bättre innan portugiserna tog över...
Du menar väl Amerikaner? SNA Europé tillhör ju Snap-On.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.