mexitegel mexitegel skrev:
Han måste ha väldigt stor ölmage för att tynga ner fjädringen så :D
Han är väl raggare, så baksätet är väl fullt av brudar...
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Violina och 3 till
  • Laddar…
A
Påminner om hur otroligt mycket folk det fick plats i bilen på den tiden,finns hjärterum osv...:)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Påminner om hur otroligt mycket folk det fick plats i bilen på den tiden,finns hjärterum osv...:)
Hur många klämde ni in? Har varit 11 st i en 142:a när vi var iväg och badade en kväll, när man låg i lumpen.
 
En Amazon med skuffen full av betongplattor och 12 st pojkar i yngre tonåren förutom föraren på det glada 70-talet
 
När man tittar till och ser den här registreringsskylten och läser ”PARTAJ”, är man då:
° Svältfödd partyprisse
° I behov av nya glasögon
° På väg att slutligen förlora förståndet
° Samtliga ovanstående alternativ?
En Volvo-bil bakifrån med registreringsskylt som läser "PAR74J" som kan uppfattas som "PARTAJ".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var med i pristävlingen, du kan vinna en veckas prenumeration på Veckans Affärer. :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
När man tittar till och ser den här registreringsskylten och läser ”PARTAJ”, är man då:
° Svältfödd partyprisse
° I behov av nya glasögon
° På väg att slutligen förlora förståndet
° Samtliga ovanstående alternativ?
[bild]
Var med i pristävlingen, du kan vinna en veckas prenumeration på Veckans Affärer. :rofl:
Jag fattar inte det står ju PARTAJ hur tydligt som helst :thinking:
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
G
R roli skrev:
Hur många klämde ni in? Har varit 11 st i en 142:a när vi var iväg och badade en kväll, när man låg i lumpen.
13st i en Fååård Granada i Boden. Jag körde för jag va den enda som va nykter, förvisso bara några hundra meter sen tyckte polisen det räckte...
 
  • Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
7 st i en Epa, en taksänkt Duett.. var väl tre ben på gasen ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
G OMathson skrev:
13st i en Fååård Granada i Boden. Jag körde för jag va den enda som va nykter, förvisso bara några hundra meter sen tyckte polisen det räckte...
Nykter i hundra meter:rofl:
 
  • Haha
-PC-
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
För att fortsätta på raggarna, när vi åker ner till affären typ fredag kväll är döttrarna 11-13 år ofta med för fredagsmys typ, Det står ofta epor och nån halvgammal volvo och hänger på ishallens parkering som vi passerar. Våran bil har ett hyfsat ljudsystem och det finns inget bättre sätt att få damerna att lyda än att hota att vi kör in på parkeringen och spelar Kiss på högsta volym om dom inte gör läxorna eller vad nu som gäller för stunden, är jag elak?
Perfekt tillfälle att lära dem ekonomi... tillgång och efterfrågan...:crysmile:
 
Staffans2000
Mazen Mazen skrev:
7 st i en Epa, en taksänkt Duett.. var väl tre ben på gasen ;)
Jag tror vi var nio i min Epaduett. Men då hade vi tryckt in några småtjejer också. Så det kanske är fusk. Till mitt försvar kan tilläggas att termen "småtjejer" var en annan för den Brian Connelly:liknande sextonårige Staffans, än för dagens. Antalet var dock, detsamma.
På bandaren spelades Kung Sune & Göteborgsrockarna.
Källa på det? Självklart.

SmörSven
 
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag tror vi var nio i min Epaduett. Men då hade vi tryckt in några småtjejer också. Så det kanske är fusk. Till mitt försvar kan tilläggas att termen "småtjejer" var en annan för den Brian Connelly:liknande sextonårige Staffans, än för dagens. Antalet var dock, detsamma.
På bandaren spelades Kung Sune & Göteborgsrockarna.
Källa på det? Självklart.
[media]
Staffans
Hade väl minst en tjej i knät, bakom ratten.
Vet iaf att det fanns plats för minst 3 bakom säterna..
 
B b8q skrev:
Han är väl raggare, så baksätet är väl fullt av brudar...
Bara en brud, o hon är förklaringen till varför dom är dyngrak.
 
Dom? Är han så full att han ser sig själv dubbelt menar du?
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag tror vi var nio i min Epaduett. Men då hade vi tryckt in några småtjejer också. Så det kanske är fusk. Till mitt försvar kan tilläggas att termen "småtjejer" var en annan för den Brian Connelly:liknande sextonårige Staffans, än för dagens. Antalet var dock, detsamma.
På bandaren spelades Kung Sune & Göteborgsrockarna.
Källa på det? Självklart.
[media]
SmörSven
Huga, vilka flashbacks jag fick nu. Till hösten 1982, då vi var några stycken som skulle ut på dans en lördag.

Vi hade två alternativ, båda en bilresa bort i Folkets Hus men på två olika orter här i Bergslagen.

På ena stället, ett okänt band som nyss vunnit Rock-SM, det var några långhåriga gossar som kallade sig Europe. På andra stället spelade Kung Sune och Göteborgsrockarna.

Eftersom vi var 14 stycken på förfesten, men bara hade en Amazon att åka i, valde vi det som låg närmast och klämde in oss allihopa i bilen. Jag låg i bakluckan och hade det nog mest bekvämt av alla. Hade t.o.m svängrum att dricka mina folköl.

Kung Sune och de andra bjöd på en fantastisk show med bra musik och toppenkvällen avslutades på bästa sätt med bortamatch.

Fast jag undrar ibland hur musiken var på det andra stället och hur det gick sen för de långhåriga gossarna?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.