Jonas Persson
nino nino skrev:
Skulle haft nåt liknande för dom vanligaste bitsen och lite borrar med 6kantsfäste osv men det måste ju hålla
Lådan är som sagt var mycket robust.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
1/2 från Amazon.se
Ett paket med Bosch ersättningsblad och ett förpackat Bosch slippapper för trä och färg på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Undrar vad jag väntar på i nästa paket. :thinking::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
ceson och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Undrar vad jag väntar på i nästa paket. :thinking::crysmile:
Ett brytbladsknivskit kanske.....:thinking:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Matdoseväska, dock inte införskaffad idag Turkos och svart väska med Makita-logotyp på en bänk, nämnd som en matdoseväska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Tre burkar röd båtlack och några förpackningar med slipband och elmonteringsdetaljer på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske inte verktyg, men lite tillbehör... (ja det är Rutab, men för 87kr/st så får det duga) Röda båtlacken för 75kr/st vet jag inte vad jag ska ha till...:D
 
Dags att starta roboten så ...

Elektronisk fuktmätare och marktäthetsmätare placerade på en brunnen markyta utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Den som väntar på något gott...
Excenterslip och slipplattor från Bosch på ett fönsterbräde med utsikt över trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Aldrig ägt en excenterslip förut så jag har inget att jämföra med men det här var ju fina grejer!
 
  • Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Den som väntar på något gott...
[bild]
Aldrig ägt en excenterslip förut så jag har inget att jämföra med men det här var ju fina grejer!
Ah trevligt, var handlade du den, väntar på en från Proffsmagasinet sedan några veckor...
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ah trevligt, var handlade du den, väntar på en från Proffsmagasinet sedan några veckor...
Toolab. Beställde i slutet av februari så även jag fick vänta. Måste säga att den känns mycket smidig och fin. Avverkar bra. Återstår att se hur snabbt den äter batteri. //Gustaf
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Prisa gud, här kom skatteåterbäringen! Efter fem-sex år med billig bordsåg i tunnplåt och vingliga tillbehör har jag pensionerat gamla Meec. Den har under lång och trogen tjänst tillverkat verandor, utekök, fönsterfoder och ett femtiotal fönster. Nu har jag gått mer och mer över till möbler och småsaker, så behovet av precision och repeterbarhet har blivit allt tydligare. Jag vill bara notera att jag inte ångrar en sekund att jag köpte en sniksåg först, för den har verkligen varit värd pengarna och gett mig tid att utveckla mitt hantverk till produkter jag aldrig vågade drömma om då...
Ny bordsåg i verkstad med gjutjärnsbord och precisionsstyrspår, omgiven av verktyg och trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det som skiljer bordsåg från byggsåg är
Ljudnivån, den här låter inte hälften så mycket
Mjukstart, den hoppat inte jämfota när den kickar igång
Gjutjärnsbord, rakt, plant och tungt (sågen väger uppåt 80kg)
Precisa styrspår, inget glapp i geringsanhållen
Bättre spånsugning
Allt för samma pengar som en märkesvara från Bauhaus
 
  • Gilla
Lintto1 och 18 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Den som väntar på något gott...
[bild]
Aldrig ägt en excenterslip förut så jag har inget att jämföra med men det här var ju fina grejer!
Vart hat du köpt slippappret?:love:
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Prisa gud, här kom skatteåterbäringen! Efter fem-sex år med billig bordsåg i tunnplåt och vingliga tillbehör har jag pensionerat gamla Meec. Den har under lång och trogen tjänst tillverkat verandor, utekök, fönsterfoder och ett femtiotal fönster. Nu har jag gått mer och mer över till möbler och småsaker, så behovet av precision och repeterbarhet har blivit allt tydligare. Jag vill bara notera att jag inte ångrar en sekund att jag köpte en sniksåg först, för den har verkligen varit värd pengarna och gett mig tid att utveckla mitt hantverk till produkter jag aldrig vågade drömma om då...
[bild]
Det som skiljer bordsåg från byggsåg är
Ljudnivån, den här låter inte hälften så mycket
Mjukstart, den hoppat inte jämfota när den kickar igång
Gjutjärnsbord, rakt, plant och tungt (sågen väger uppåt 80kg)
Precisa styrspår, inget glapp i geringsanhållen
Bättre spånsugning
Allt för samma pengar som en märkesvara från Bauhaus
Inköpt var? Blev lite sugen ;)
 
Mazen Mazen skrev:
Inköpt var? Blev lite sugen ;)
Swedendro, Dom levererade snabbare än DHL :)
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Swedendro, Dom levererade snabbare än DHL :)
Tack. Vilken modell?
 
Axminster Craft AC216TS, ganska liten klinga, 60mm kapacitet 90 grader. Jag har nog aldrig ens försökt såga mer än 50 mm på en resa,
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.