Hej jag förstår inte heller att man kan vara naiv når verkligheten är att jag kört min Robomov sedan 2015 med vanligt underhåll rengöring brynt propellerbladen inget annat,batterierna verkar ha samma kapacitet som nya
detta är mitt livs bästa köp IAF när det gäller robotklippare
 
  • Älska
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Elkludde Elkludde skrev:
Hej jag förstår inte heller att man kan vara naiv når verkligheten är att jag kört min Robomov sedan 2015 med vanligt underhåll rengöring brynt propellerbladen inget annat,batterierna verkar ha samma kapacitet som nya
detta är mitt livs bästa köp IAF när det gäller robotklippare
Nu är det 2021, och jag har haft min Robomow RS612 sedan 2014, bland det bästa jag någonsin skaffat!! :):)
 
Redigerat:
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Jag köpte min för 4 år sedan. Jag har fått hämta den då den kört fast 5-6 gånger och bytt blad en gång.

Bland de bästa köpen jag gjort.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Jag köpte min Worx i Maj 2013, den tuffar på fortfarande. Jag har fått byta kretskortet i klipparen (garanti) och ena framhjulet.
I ärlighetens namn hade jag rätt mycket problem i början men efter att jag justerat guidelinan då och då fungerar den bra. Totalt sett är jag nöjd!
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Bara gräsklipparen pajjar så köper jag en robot klippare :)
 
Nissens
T TheGame skrev:
Bara gräsklipparen pajjar så köper jag en robot klippare :)
Min gräsklippare står kvar i garaget sedan jag skaffade roboten för 7 år sedan. Tänkte ha den som backup, men den har inte varit igång sedan dess. :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Jaja, i år testar vi först manuell klippning någon månad, kompletterad med gödsling och vattning, så kanske kanske jag kan skicka ut roboten om någon månad eller så.Men då bara på max klipphöjd och bara typ var tredje vecka.

Nu har jag galler på i princip varje yta som inte är platt och jag flyttat begränsningkablen längre bort från häcken, eftersom gräset nedanför häcken tydligen var extra känsligt för slitage.
 
  • Gilla
shilloth
  • Laddar…
Nissens
M Mad_Man skrev:
Jaja, i år testar vi först manuell klippning någon månad, kompletterad med gödsling och vattning, så kanske kanske jag kan skicka ut roboten om någon månad eller så.Men då bara på max klipphöjd och bara typ var tredje vecka.

Nu har jag galler på i princip varje yta som inte är platt och jag flyttat begränsningkablen längre bort från häcken, eftersom gräset nedanför häcken tydligen var extra känsligt för slitage.
Låter bökigt. Jag driftsätter den till helgen och njuter sedan av en välklippt gräsmatta hela säsongen. Roboten bestämmer själv hur ofta den går ut, jag bara programmerar den att den skall klippa hela ytan på ca 800kvm 2 ggr varje vecka och så har jag satt upp tider den inte skall klippa på. Typ kvällar och helger får den vila så att jag kan använda gräsmattan ostört. :)

Vardagslyx! :love:
 
Nissens Nissens skrev:
Låter bökigt. Jag driftsätter den till helgen och njuter sedan av en välklippt gräsmatta hela säsongen. Roboten bestämmer själv hur ofta den går ut, jag bara programmerar den att den skall klippa hela ytan 2 ggr varje vecka och så har jag satt upp tider den inte skall klipps på. Typ kvällar och hrlger får den vila. :)
Jag gissar att underlaget till din gräsmatta inte består av 1 dm jordlager med några meter grov sprängsten under...
 
Nissens
M Mad_Man skrev:
Jag gissar att underlaget till din gräsmatta inte består av 1 dm jordlager med några meter grov sprängsten under...
Nä, jag har kanske 3dm matjord, därunder är det pinnemo, sedan börjar blålera kanske en halvmeter ner.

Vet inte vad det har för betydelse, den klipper ju inte på djupet...
 
Nissens Nissens skrev:
Nä, jag har kanske 3dm matjord, därunder är det pinnemo, sedan blålera kanske en halvmeter ner.
Sikken lyllos du är!
 
Nissens
M Mad_Man skrev:
Sikken lyllos du är!
Menar du att du har väldigt ojämn yta?
 
Nissens Nissens skrev:
Menar du att du har väldigt ojämn yta?
I sammanhanget skulle jag inte ens klassa den aspekten som ett problem.

Allt jag lägger på mattan i form av gödsel, jordförbättring, etc åker i princip rakt igenom.

P.g.a det tunna jordlagret och spränstenen så torde jag har Sveriges mest väldränerade gräsmatta;). Det har givetvis sina fördelar men i detta sammanhanget innebär det att jag får en gräsmatta som blir väldigt torr. Detta, tillsammans med ovan nämnda problem gödsel så får jag en väldigt klen och o-robust gräsmatta. Och det är något som straffar sig när Roboten kommer, eftersom Roboten, speciellt backar och vid begränsningslinan, river sönder gräsmattan.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Sen jag installerade roboten för ett år sedan har jag fått bära hem den två gånger. I övrigt har den bara tuffat på. Men så har jag en plan tomt också.
Har den gått över sin begränsningskabel? Jag har funderat på att skaffa en robotklippare men är rädd att den skall gå ut i vattnet. Huskvarna-återförsäljaren sa att den inte skulle gå över kabeln, men jag har inte litat på honom ännu. Dessutom har jag ingen plan tomt, smala passager och smala återvändsgränder.
Nyfniken Nyfniken skrev:
Sen jag installerade roboten för ett år sedan har jag fått bära hem den två gånger. I övrigt har den bara tuffat på. Men så har jag en plan tomt också.
 
Min har halkat över kabeln en gång, lite utförsbacke och kanske blött i gräset så slirade den och hamnade lite utanför och där stannade den.

Går inte få igång en HQ utanför slingan, never.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.